Loop multi power vs. Loop greyline
Leif Chr.

Besked: #1
Loop multi power vs. Loop greyline
Loop køre lige nu et tilbud på en loop multi power stang og et Evotec 4 G til 3300.

Kender ikke til stangen, men den skulle været lavet over loop greyline, dog med en nyere kulfiber (nok fra kina)Angel som samtidig skulle være lidt hurtigere.

Er her nogle her som har prøvet stangen og har lyst at komme med en vurdering??

Mvh Leif
07-01-2011 20:39
Adversering
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #2
RE: Loop multi power vs. Loop greyline
Hej Leif

Jeg kender ikke Power versionen af Loop Multi, men reklametrommerne sagde det samme om den almindelige Multi. Jeg synes slet ikke, at de tålte sammenligning!
Jeg har haft Greyline i både 9' #5 og 9,6' #7, og de er hver især blandt de fedeste stænger jeg har fisket med - sammenlignet med dem er en almindelig Multi aldeles tung og doven!
Ovenstående postulat underbygges vel af, at Loop selv valgte at reintroducere den originale 3-delte Greyline klinge i Trout Bum serien. Hvis det så er den der ligger til grund for Multi PWR er sagen jo fjong - hvis man altså bryder bryder sig om det tunge, sekskantede gummikork håndtagCool

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
07-01-2011 20:54
Leif Chr.

Besked: #3
Hej Martin

Den er med det "rigtige" kork

Mvh Leif Smile
07-01-2011 21:10
123

Besked: #4
En af mine homies har en Greyline 907 i saltwater model. Mega fed stang med masser af kraft. Kaster godt og uden brok med et 19gr Ace hoved. AEG serien var efter sigende ligeledes lavet på Greyline klingen. Mega fede stænger hvis det ikke var for håndtaget som gav 50gram ekstra på vægtskålen.

Du kan vel ikke få Greyline længere, så det giver vel lidt sig selv hvad mulighederne er? Hvad med en TCX i stedet?

Glemte lige at tilføje, at så sendt som igår (pudsigt nok) var der en i FFFD som roste Multi Power stangen op over skyerne og netop nævnte sammenligningen med Greyline stængerne.
(Denne besked var sidst ændret: 07-01-2011 af 23:05 123.)
07-01-2011 23:03
Janus H.

Djursland
Besked: #5
(07-01-2011 23:03)schreiber Skrev:  En af mine homies har en Greyline 907 i saltwater model. Mega fed stang med masser af kraft. Kaster godt og uden brok med et 19gr Ace hoved. AEG serien var efter sigende ligeledes lavet på Greyline klingen. Mega fede stænger hvis det ikke var for håndtaget som gav 50gram ekstra på vægtskålen.

Du kan vel ikke få Greyline længere, så det giver vel lidt sig selv hvad mulighederne er? Hvad med en TCX i stedet?

Glemte lige at tilføje, at så sendt som igår (pudsigt nok) var der en i FFFD som roste Multi Power stangen op over skyerne og netop nævnte sammenligningen med Greyline stængerne.

Jeg vil så lige sige at den ekstra vægt der ligger i håndtaget på en AEG absolut ikke ændrer på at det ER en super fed stang Cool

Jeg har AEG 590-3 og Multi 796-4. Multi kaster godt, og er fed at fighte fisk på selvom det er en syver, men den giver ikke den der fede fornemmelse som Aeg´en eller min scierra hms scandiavian saltwater gør Smile

Personligt synes jeg de nye loop stænger med kantede håndtag er mega fede, at de vejer lidt ekstra i håndtaget/bunddelen synes jeg faktisk ikke mærkes, slet ikke under fiskeri og det er vel det der er vigtigst Rolleyes
07-01-2011 23:19
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #6
Ok, her er mine 10 cents til den efterhånden forrygende Loop-rygtebørs Smile

Da Loop´s samarbejde med Trout Bums ophørte i utide pga uoverenstemmelser, var man nødt til at lægge AEG serien ned. Jeg er sikker på, at med den mediemølle ser var sat i sving med Trout Bums og AEG-media, så havde Loop ventet sig mere af samarbejdet end blot to stænger. Jeg tror der kan have været tanker om liner, hjul, beklædning (der kom faktisk en Trout Bum t-shirt!) og ikke mindst flere stænger - stænger som sikkert var designet og klar til masseproduktion.

Derfor lancerede man istedet Multi PWR stængerne - som sjovt nok var tredelte på samme måde som Greyline var det, og som også den måske fedeste AEG var, nemlig 590´eren. Som derudover også lige præcis er den stang jeg har hørt felst fluefiskere sammenligne med Greyline 590.Big Grin

Ergo er mit postulat, at havde historien villet det anderledes, havde Multi PWR stængerne heddet AEG idag og de er bygget over Greyline designet, som jo godt kunne trække en runde mere i manegen Smile

Måske er det løgn, men det er da alligevel en god historie Smile

Mvh

Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
08-01-2011 00:03
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #7
Er det lis'som ikke som om "LOOP" har det med at blive uenige med alt og alle?? De har altid mistet det hotteste de havde: Sage, Kasteguruer, Danielsson, Trout Bums ... - der er snart kun GA tilbage - ... og Ladefoged

Ser lige, at jeg ikke kan se GA på deres hjemmeside, men så Syrstadbrødrene da. (Troede egenligt, at de havde deres eget LOOP).

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
08-01-2011 00:17
Adversering
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #8
(08-01-2011 00:17)Brandt Skrev:  Er det lis'som ikke som om "LOOP" har det med at blive uenige med alt og alle?? De har altid mistet det hotteste de havde: Sage, Kasteguruer, Danielsson, Trout Bums ... - der er snart kun GA tilbage - ... og Ladefoged

Ser lige, at jeg ikke kan se GA på deres hjemmeside, men så Syrstadbrødrene da. (Troede egenligt, at de havde deres eget LOOP).

Enig! Ved ikke hvorfor, men de har på en eller anden måde mistet den "unikke" (?) position de havde i skandinavien lige efter Color Concept blev lanceret.

Jeg har altid godt kunnet lide deres tilgang til fluefiskeri - en smule reckless og lonley cowboy attitude, men altid med fokus på hvordan tingene kunne blive bedre (eller bare anderledes). Især deres hjul (med Danielsson) har altid været for fede!!

Og så syntes jeg det var fedt med et lækkert mærke fra broderlandetCool Du gamla du fria!

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
08-01-2011 00:23
Leif Chr.

Besked: #9
(07-01-2011 23:03)schreiber Skrev:  Du kan vel ikke få Greyline længere, så det giver vel lidt sig selv hvad mulighederne er? Hvad med en TCX i stedet?

Hej Thomas

Det er fordi jeg kender Greyline og ville så høre om de kunne sammenlignes mm. Smile

Har en TCX #6 på vej som er ved at blive bygget. Loopen var tænkt som en kraftig å stang 8100. Syntes at tilbudet er rimeligt godt, selvom jeg måske ikke helt kan finde den store begrundelse for et hjul mere Angel Men det kan der nok arbejdes påWink

Mvh Leif
08-01-2011 01:04
123

Besked: #10
(08-01-2011 01:04)Leif Christensen Skrev:  Hej Thomas

Det er fordi jeg kender Greyline og ville så høre om de kunne sammenlignes mm. Smile

Har en TCX #6 på vej som er ved at blive bygget. Loopen var tænkt som en kraftig å stang 8100. Syntes at tilbudet er rimeligt godt, selvom jeg måske ikke helt kan finde den store begrundelse for et hjul mere Angel Men det kan der nok arbejdes påWink

Mvh Leif

Fair nok. Men ellers kommer der jo snart Sage VXP i 7100 og Orvis Access i 107 og 108 i Tip Flex. Access kommer iflg GoFi til at ligge omkring 3K Wink
08-01-2011 10:02
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #11
(08-01-2011 00:17)Brandt Skrev:  Er det lis'som ikke som om "LOOP" har det med at blive uenige med alt og alle?? De har altid mistet det hotteste de havde: Sage, Kasteguruer, Danielsson, Trout Bums ... - der er snart kun GA tilbage - ... og Ladefoged

Big GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig Grin
08-01-2011 14:47
Sølvræven
Gæst

Besked: #12

Hej Brandt,

Når man som du skitsere hvad de har "mistet" af kompetance - så ja - man kan undres !

Der er fire forhandlere tilbage i DK hvorfor mon - et bud ku være, at da de selv begyndte at sælge deres eget grej dirkete var der nogen der fik nok - der må jo sidde nogen i deres bestyrelse og træffe de forkerte beslutninger.
08-01-2011 18:47