Ny spinnestang
Daniel Heinrichsen

Besked: #1
Ny spinnestang
Hej alle

Jeg er så heldig at jeg har kunne tilbyde min fætter velkommen i rækkerne af lystfiskere... TongueTongue

Jeg vil gerne tage ham med og ud og fiske noget havørred og multe (når de nu engang kommer).
Han står dog og mangler en stang + hjul og da jeg ikke aner det fjerneste om det vil jeg gerne spørge om jeres erfaringer og råd om hvilken stang han skal købe?

Den skal bruges til bombarda på kysten og så multefiskeri. Tænker den skal bruges med cirka 15 grams bombarda. Hvilke flåd vil egne sig bedst til multefiskeri med brød og multefluer???

Mange tak på forhånd
/Daniel Heinrichsen
07-01-2011 23:04
Adversering
123

Besked: #2
RE: Ny spinnestang
(07-01-2011 23:04)Daniel Heinrichsen Skrev:  Hej alle

Jeg er så heldig at jeg har kunne tilbyde min fætter velkommen i rækkerne af lystfiskere... TongueTongue

Jeg vil gerne tage ham med og ud og fiske noget havørred og multe (når de nu engang kommer).
Han står dog og mangler en stang + hjul og da jeg ikke aner det fjerneste om det vil jeg gerne spørge om jeres erfaringer og råd om hvilken stang han skal købe?

Den skal bruges til bombarda på kysten og så multefiskeri. Tænker den skal bruges med cirka 15 grams bombarda. Hvilke flåd vil egne sig bedst til multefiskeri med brød og multefluer???

Mange tak på forhånd
/Daniel Heinrichsen

Måske du skulle smide din tråd ind under spinnefiskeri fremfor fluefiskeri Wink
07-01-2011 23:06
Daniel Heinrichsen

Besked: #3
(07-01-2011 23:06)schreiber Skrev:  Måske du skulle smide din tråd ind under spinnefiskeri fremfor fluefiskeri Wink

Hov ups, var ikke med vilje...

Hvis Stig eller en anden ville være så venlig at ligge den ovre i rette kategori ville jeg blive glad Big Grin
07-01-2011 23:12
Sølvræven
Gæst

Besked: #4
(07-01-2011 23:12)Daniel Heinrichsen Skrev:  Hov ups, var ikke med vilje...

Hvis Stig eller en anden ville være så venlig at ligge den ovre i rette kategori ville jeg blive glad Big Grin

Done.
07-01-2011 23:20
Daniel Heinrichsen

Besked: #5
(07-01-2011 23:20)Sølvræven Skrev:  Done.

Mange tak Sølvræv Big Grin
07-01-2011 23:20
Thorsen

Århus C
Besked: #6
Hej Daniel

Hvad angår spinne stang primært til bombarde, vil jeg anbefale en stang med en forholdsvis blød aktion. Jeg bruger selv en Fenwick silverwings på 10,6' med kastevægt 5-25 gram og med den kan du også sende et almindeligt stykke metal godt derudaf. Jeg har også hørt godt om Savagegears parabellum stang, men ikke haft lejlighed til at prøve den endnu, men de fleste stænger fra 9' og opefter kan snildt bruges.

Til fiskeri efter multe vil jeg faktisk ikke anbefale dig at bruge bombarde flåd, men skal det være så hedder det så let som du kan finde. Målrettet multe fiskeri er sightfishing på kort afstand og det handler om at lave så lidt ballade omkring fiskene som overhovedet muligt, de kan være ekstremt sky. Karpeflåd af typen hvor linen løber igennem toppen af flodet er ideelle til fiskeri i overfladen og ellers et almindeligt belastet flåd i klare farver med strike indikator i toppen. Drennan laver nogle gode flåd til formålet. Søg evt på Peter Kirkby og multefiskeri på google for en god artkel fra fiske feber. Skriver fra mobilen sådet er lidt svært at indsætte linksSmile.

Venligst
Lars

Ut på tur, aldri sur!!!
Founder of TBMM
08-01-2011 02:05
Kim A.

fjenneslev
Besked: #7
jeg har en berkley et eller andet stang Big Grin bare til når vejret er for træls eller jeg fisker i en put og tag...
den har en kastevægt på 3-18 gram den er blød og med oceaner af feeling og kaster snildt 60-70m med 12-15 gram bombarda måske mere...

Mvh
Kim a.
08-01-2011 07:44
Adversering
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #8
Shimanos nyeste beast master er også en fed stang der ikke koster en jetjager. Den kommer en 7-21 grams version.

Mht. multefiskeri så har jeg aldrig hørt om nogen der har fanget dem på bombarda fordi de netop er møghamrende sky. Skal de medefiskes så gå efter det mindste penneflåd du kan finde som lige akkurat kan bære din brødstump. Dermed mærker fisken mindst modstand hvis den hugger.

Alternativt kan du fiske brødet uden flåd. Hvis du forfodrer med brød kan du enten gå efter at det flyder eller synker langsomt. Dernæst skal du så have din brødklump camoufleret mellem det andet brød så den opfører sig som resten. Du kan også lave en "brødflue" af f.eks en tavlesvamp. Ryk små stykker af og lim en krog i.
08-01-2011 15:16