Guideline Coastal WF
Per Sørensen

Møn
Besked: #1
Guideline Coastal WF
Hej,

Jeg har brug for et råd - sagen ligger sådan at jeg har en Loop Signature 10' #7 med en line vægt på 14-17 g. Jeg har en Opti Stream #7 til stangen, men vil godt have en ekstra line til den og der har jeg valgt overnævnte efter at have positiv om den her på siden, samt andre fora!
Jeg ringede så til en større butik for at hører hvad de kunne anbefale og det var den samme, som jeg havde udset! Jeg spurgt så om, hvilken line klasse jeg skulle vælge og der fik jeg at vide en #8 og det har jeg så gjort!
Efterfølgende har jeg så fundet ud af, at den vejer 19 g - er den mon ikke for tung eller hur?

Jeg er lidt i syvsind, om jeg skal sende den retur eller beholde den!

Hvad vil I gør?

Hilsen Per

PS. Linen skal bruges på kysten og jeg er nybegynder!
08-01-2011 12:32
Adversering
JTHL

Aalborg
Besked: #2
RE: Guideline Coastal WF
Jeg ville bytte den til en 7'er på 17gr.

Når du er vant til din Opti stream i #7, som vist vejer 15.5gr, så tror jeg 19gr bliver lige lovligt meget.

Med venlig hilsen
Jan
08-01-2011 13:03
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #3
Helt enig med Jan - hvorfor i alverden skulle du sætte en 8'er på din 7'er stang, når du i forvejen synes, at det fungerer. I øvrigt to rigtig gode liner - Optien har jo en ret kort klump og ingen bagtapering, så der er grænser for, hvor lang line du kan have i luften i kastet - med deraf følgende lidt kortere kast. Du vil givet kunne kaste et par meter længere med Coastallen, da du pga den lidt længere klump kan have lidt mere af linen i luften. Derfor vil en 8'er efter mit skøn blive alt for tung til din stang, der har en noget dyb (å-)aktion. Yderligere er en 10-fods en forholdsvis lang kyststang - og med en 8'er line vil den hurtigt dræne kraften i kastearmen. Hvilken forhandler er det, som har anbefalet dig linen??

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.