Guideline Coastal WF
Per Sørensen

Møn
Besked: #1
Guideline Coastal WF
Hej,

Jeg har brug for et råd - sagen ligger sådan at jeg har en Loop Signature 10' #7 med en line vægt på 14-17 g. Jeg har en Opti Stream #7 til stangen, men vil godt have en ekstra line til den og der har jeg valgt overnævnte efter at have positiv om den her på siden, samt andre fora!
Jeg ringede så til en større butik for at hører hvad de kunne anbefale og det var den samme, som jeg havde udset! Jeg spurgt så om, hvilken line klasse jeg skulle vælge og der fik jeg at vide en #8 og det har jeg så gjort!
Efterfølgende har jeg så fundet ud af, at den vejer 19 g - er den mon ikke for tung eller hur?

Jeg er lidt i syvsind, om jeg skal sende den retur eller beholde den!

Hvad vil I gør?

Hilsen Per

PS. Linen skal bruges på kysten og jeg er nybegynder!
08-01-2011 12:32
Adversering
JTHL

Aalborg
Besked: #2
RE: Guideline Coastal WF
Jeg ville bytte den til en 7'er på 17gr.

Når du er vant til din Opti stream i #7, som vist vejer 15.5gr, så tror jeg 19gr bliver lige lovligt meget.

Med venlig hilsen
Jan
08-01-2011 13:03
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #3
Helt enig med Jan - hvorfor i alverden skulle du sætte en 8'er på din 7'er stang, når du i forvejen synes, at det fungerer. I øvrigt to rigtig gode liner - Optien har jo en ret kort klump og ingen bagtapering, så der er grænser for, hvor lang line du kan have i luften i kastet - med deraf følgende lidt kortere kast. Du vil givet kunne kaste et par meter længere med Coastallen, da du pga den lidt længere klump kan have lidt mere af linen i luften. Derfor vil en 8'er efter mit skøn blive alt for tung til din stang, der har en noget dyb (å-)aktion. Yderligere er en 10-fods en forholdsvis lang kyststang - og med en 8'er line vil den hurtigt dræne kraften i kastearmen. Hvilken forhandler er det, som har anbefalet dig linen??

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
(Denne besked var sidst ændret: 08-01-2011 af 15:05 Brandt.)
08-01-2011 14:51
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #4
Jeg går ud fra, at det er på kysten, at linen skal bruges???? Hvis det er i åen ville jeg vælge en anden lineløsning.

08-01-2011 14:53
Per Sørensen

Møn
Besked: #5
Hej Jan & Brandt

Tak for jeres svar - jeg har ikke lyst til at "hænge" nogen ud, da de forhåbentligt lærer af deres fejl Undecided
Jeg ringede til "dem" i dag, for at være sikker i min antagelse om at linen var for tung! Jeg snakkede med den samme person, som jeg spurgte til råds inden jeg bestilte linen!
Dagen hvor jeg fik rådet mente han at jeg skulle tag en 8'er, da han mente den lå på 17 g - desværre huskede han forkert! Jeg ringede så til dem i dag, da jeg var lidt skeptisk da jeg så at den vejede 19 g. - han ikke mente der skulle være nogen problemer med 8'er linen til stangen!

Linen ryger retur, når jeg modtagere den på mandag og de får besked på at det er en OMMER...

PS. Jeg er lidt skuffet over, at man ikke kan få en bedre vejledning i grej køb, da man som nybegynder ikke har den viden der skal til, for at sammensæt grejet!

PSS. Gearet er til østersøkysten!
08-01-2011 22:55
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #6
(08-01-2011 22:55)Per Sørensen Skrev:  Hej Jan & Brandt

Tak for jeres svar - jeg har ikke lyst til at "hænge" nogen ud, da de forhåbentligt lærer af deres fejl Undecided

Hej Per Respekt for détSmile blev bare lidt nysgerrig, da jeg er enig med dig i, at det ikke er den bedste vejledning du har fået.

Knæk og bræk med Coastal-linen i #7 når du engang får den. Coastallen er den line jeg bruger mest, når jeg er på kysten.

08-01-2011 23:12
JTHL

Aalborg
Besked: #7
Et lille tip er at Tackleshop har dem på tilbud i #5 og #7 til 250kr, ved dog ikke om de har flere.

Med venlig hilsen
Jan
08-01-2011 23:29
Adversering