Laksefisker
Sølvræven
Gæst

Besked: #1
Laksefisker
Hvor mange af brugerne herinde er bidt af laksefiskeri! både herhjemme og i udlandet, flue som spin?
Hvor tager i hen og hvorfor.........?

Jeg selv fisker i Gaula og helst premieren, så er der rigtig god chance for de store basserSmile

En af årsagerne til at jeg blev hængende ved Gaula kan ses på det gamle vedhæftede billede, det er fra min allerførste tur der op, dog er kun 3 af fiskene på billedet mine, og godt det sammeAngel var tæt på jeg ikke måtte være i hyttenBig Grin fik i alt det første år 11 laks og en havørredSmile så er man ligesom bidt af skidtet............

/Claus som er klar til næste sæsonBig Grin

Vedhæftede Fil(er) Billede(r)

17-11-2009 18:02
Adversering
Daniel Heinrichsen

Besked: #2
RE: Laksefisker
har fisket lidt i lagan... har mistet 2 laks der indtil videre ..... Sad

Skal til norge og fiske i Gaula næste sommer Big Grin glæder mig meget

Mvh
Daniel
(Denne besked var sidst ændret: 17-11-2009 af 18:30 Daniel Heinrichsen.)
17-11-2009 18:30
Esben Ludvigsen

Kibæk
Fraværende
Besked: #3
Hej Claus.

Jeg kan godt forstår at du næsten ikke måtte være i hytten med 3 så flotte fisk Big Grin

Jeg fisker med fluen i Skjern å,den ligger 25 min kørsel fra min bopæl,jeg har fisket der 2 sæsoner nu og har desværre ikke fået laks på land,kun mistet Undecided

Har man først haft en laks på krogen,er man "skadet" for resten af livet Big Grin

Jeg har endnu ikke fisket laks i udlandet,men har planer om at prøve mørrum og måske nogle vestvendte elve i 2010. Desuden har jeg mulighed for at bo gratis tæt på Fraser River i Canada,så der tager jeg forhåbentligt over i 2010/2011

/Esben
(Denne besked var sidst ændret: 17-11-2009 af 18:49 Esben Ludvigsen.)
17-11-2009 18:49
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #4
Jeg har været i Norge/Mandal 8 gange fordelt på 7 år. Det har givet en 5-6 laks med den største på 4,5 kg. Efter dette års tur blev vi enige om at der skal noget nyt på programmet - problemet er bare hvad? Jeg har ikke mulighed for at tage væk meget mere end 5 dage og så vil jeg ikke bruge tiden på at kør langt mod nord. Omvendt så ved jeg godt at det er oppe omkring Trondheim de fleste rigtigt gode laskeelve ligger så...? Måske bliver det en sydnorsk elv igen næste år?

Gudenåen har jeg haft i "baghaven" da jeg boede i Bjerringbro for nogle år siden, men det er aldrig lykkedes mig at fange en Gudenålaks - når sandheden sakl frem så har jeg heller ikke givet det timer nok. Jeg er dog fortsat medlem af foreningen og tohåndsstængerne står jo klar, så mon ikke næste år bliver året hvor jeg knækker koden og får en dansk laks?

Jeg elsker at gå med tohåndsstangen og syntes faktisk det er en langt behageligere form for fiskeri end kystfiskeriet - når blot det kan foregå i en flot og hurtigt strømmende norsk elv Smile

mvh

Nikolai
17-11-2009 19:09
Sølvræven
Gæst

Besked: #5
DAMN,

Pang åbning i Orkla, Namsen og Gaula...........der tages godt med laks over hele linien..

Gaula er perfekt cognac farvet, lidt kold, men det holder blot laksene til det lidt mere rolige vand, en fordel til fluefolketCool

Kan ikke vente, lakse feberen har ramt Confused

Venligst

Claus.........
01-06-2010 21:09
Jan P

Harlev J.
Besked: #6
Uha, hvor skal man begynde.

Første tur til Norge i 1992 (Gaula) og har været der hvert år siden. Mest Gaula men også Orkla, Namsen, Bjøra, Rauma og nogle flere som jeg har glemt. Mørrum 2 x om året igennem en 10 årig periode, droppede den dog for en 5-6 år siden og har ikke været der siden. Har fisket laks i Irland (profilbillede er årets første fluefangede laks fra River Blackwater i 2006). Desuden Skjern Å og Gudenåen her hjemme.

Jo, ganske meget bidt af laksefeber !

Do you want to be happy ?

- for a day ?
- get drunk..

- for a week ?
- get married..

- for life ?
- go fishing..
01-06-2010 22:20
Sølvræven
Gæst

Besked: #7
(01-06-2010 22:20)Jan P Skrev:  Uha, hvor skal man begynde.

Første tur til Norge i 1992 (Gaula) og har været der hvert år siden. Mest Gaula men også Orkla, Namsen, Bjøra, Rauma og nogle flere som jeg har glemt. Mørrum 2 x om året igennem en 10 årig periode, droppede den dog for en 5-6 år siden og har ikke været der siden. Har fisket laks i Irland (profilbillede er årets første fluefangede laks fra River Blackwater i 2006). Desuden Skjern Å og Gudenåen her hjemme.

Jo, ganske meget bidt af laksefeber !

Hej Jan

Du har været lidt omkringBig Grin

Alle herlige steder der emmer af Laks.... skal du så til Gaula?

Venligst

Claus
01-06-2010 22:44
Adversering
Jan P

Harlev J.
Besked: #8
Hej Claus,

Ja, det bliver Gaula igen i år - efter en pause på 2 år. Dog på et nyt vald, Storhaugen, som jeg slet ikke kender, så det bliver lidt spændende Cool

- for a day ?
- get drunk..

- for a week ?
- get married..

- for life ?
- go fishing..
02-06-2010 06:57
Daniel Heinrichsen

Besked: #9
Hej Jan

Hvilken uge skal du derop ?

Mvh
Daniel Heinrichsen Smile
02-06-2010 08:00
Jan P

Harlev J.
Besked: #10
Uge 30 - så der er lidt tid endnu

- for a day ?
- get drunk..

- for a week ?
- get married..

- for life ?
- go fishing..
02-06-2010 08:22
Daniel Heinrichsen

Besked: #11
Hehe, jeg skal derop i uge 32 Smile Big Grin

Mvh
Daniel
02-06-2010 08:32
Sølvræven
Gæst

Besked: #12
(02-06-2010 06:57)Jan P Skrev:  Hej Claus,

Ja, det bliver Gaula igen i år - efter en pause på 2 år. Dog på et nyt vald, Storhaugen, som jeg slet ikke kender, så det bliver lidt spændende Cool

Hej Jan,

Storhaugen ligger ved Kregnes, jeg har aldrig selv fisket valdet, men kender en del der fisker og har fisket det, der går du ikke helt galt i byen hvis der er laks på gangCool

Er det Terndrup der udlejer?

Sæson premieren i fjor var jo helt fantastisk på det vald, der blev halet storlaks ind som bare faen, største som jeg husker det var rundt 16 kg.......Cool

For år tilbage mener jeg der var fiskeri på begge sider af elven, ved ikke om der er det endnu, tror nok det er delt op i "del" zoner.........

Der var forøvrigt et par dansker som var ved at tage sig af dage i den anden ugen i fjor, de væltede med båd nede på haugen, men klarede sig lykkeligvis i land, kan være de fik lidt respekt for det at ro på storelv....

Skitt fiske.

Claus
02-06-2010 09:24