Nyt billigt fluehjul?
Stefan

Aalborg
Besked: #1
Nyt billigt fluehjul?
Efter køb af ekstra flueline, mangler jeg nu et nyt hjul (eller brugt). Hjulet skal sidde på en Tcx 905. Har i forvejen et sage 2050 #5-6 som passer mægtigt godt til stangen, kunne selvfølgelig bare købe en ekstra-spole eller et nyt sage-hjul, men er kommet frem til den konklusion at jeg nok godt kunne nøjes med et billigere hjul, eller et brugt hjul i god stand. De eneste krav jeg har: er at det skal være et stor-spole hjul, det må ikke være af plastik/kunststof, det må som sagt godt være brugt, bare det er i god stand, skal kunne tåle at blive brugt i saltvand. Eller en brugt ekstra-spole til mit sage-hjul kunne osse være en mulighed.

Har i et par gode forslag ville jeg blive meget glad Smile

Venligst Stefan
(Denne besked var sidst ændret: 09-01-2011 af 22:22 Stefan.)
09-01-2011 22:17
Adversering
Esben Ludvigsen

Kibæk
Fraværende
Besked: #2
RE: Nyt billigt fluehjul?
Mon ikke der gemmer sig noget brugbart her ... http://www.fiskevand.dk/showthread.php?tid=1545
(Denne besked var sidst ændret: 09-01-2011 af 22:25 Esben Ludvigsen.)
09-01-2011 22:25
Stefan

Aalborg
Besked: #3
(09-01-2011 22:25)Esben Ludvigsen Skrev:  Mon ikke der gemmer sig noget brugbart her ... http://www.fiskevand.dk/showthread.php?tid=1545

Jo har kigget det igennem, og har godt set alle de tilbud der bliver henvist til. Sådan lige umiddelbart hælder jeg nok mest til det okuma-slv hjul, mest grundet prisen og udseendet på hjulet. Jeg har dog en kammerat der har haft et par af dem som rustede, så jeg er lidt skeptisk hvad de hjul angår. Det kan jo selvfølgelig osse være at han har været uheldig, jeg har ihvertfald ikke hørt om andre der har haft de problemer Huh

Venligst Stefan
09-01-2011 22:40
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #4
Hej Stefan

Jeg tror desværre det bliver svært at finde det du ønsker dig, medmindre du tilfældigvis falder over et knaldtilbud af et brugt letvægts aluhjul. Det sker så jeg krydser fingre Angel

Mit bedste bud på et prisbilligt og pålideligt hjul er et Loop CLW 2-6. Et Lamson Konic str. 2 kunne være et alternativ.

Held og lykke i jagten på dit nye hjul.

Venligst

Jan

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
(Denne besked var sidst ændret: 09-01-2011 af 22:52 Jan Fensten.)
09-01-2011 22:50
Stefan

Aalborg
Besked: #5
(09-01-2011 22:50)janfensten Skrev:  Hej Stefan

Jeg tror desværre det bliver svært at finde det du ønsker dig, medmindre du tilfældigvis falder over et knaldtilbud af et brugt letvægts aluhjul. Det sker så jeg krydser fingre Angel

Mit bedste bud på et prisbilligt og pålideligt hjul er et Loop CLW 2-6. Et Lamson Konic str. 2 kunne være et alternativ.

Held og lykke i jagten på dit nye hjul.

Venligst

Jan

Tak Jan jeg krydser osse fingre Smile Har haft det Konic hjul i hånden, det er et ret så lækkert et hjul. Er ikke så meget for det Loop hjul (kunststof-hjul).

Venligst Stefan
09-01-2011 23:03
Thomsen

Grenå
Besked: #6
Hej Stefan

En Vision Koma kunne være et bud...

I starten var jeg træt af at det spolede linen tilbage på hjulet men som mine kast er blevet lidt bedre er det ikke rigtigt noget problem. Har klaret det første år nu med +100 ture og minus vedligehold og eneste tegn er efter jeg har tabt det et par gange Blush
11-01-2011 00:05
Stefan

Aalborg
Besked: #7
(11-01-2011 00:05)Thomsen Skrev:  Hej Stefan

En Vision Koma kunne være et bud...

I starten var jeg træt af at det spolede linen tilbage på hjulet men som mine kast er blevet lidt bedre er det ikke rigtigt noget problem. Har klaret det første år nu med +100 ture og minus vedligehold og eneste tegn er efter jeg har tabt det et par gange Blush

Hej tak for buddet men jeg ender nok med at købe endnu et sage-hjul. Når man er oppe i de prisklasser vil jeg begynde at ærgre mig efter kort tid, og begynde at tænke man skulle have givet noget mere, og købe det hjul man nok egentligt helst ville have haft Blush

Venligst Stefan
11-01-2011 21:58
Adversering