Hvor køber i jeres fluebindingsmatriale
Kenneth H

Aabenraa
Besked: #1
Hvor køber i jeres fluebindingsmatriale
Hello all.

Hvor køber i jeres fluebinding? her tænker jeg på dubbing, hår, skin og strips, fjer, nakker/sadler, flash og syntitiske bindematriale?

grunden til jeg spør, er fordi vi ikke har det vilde udvalg her hvor jeg bor, det der er her koster "kassen", jeg kan se på div. danske grejsider at de har meget mere at vælge i mellem og at prisen også tit er bedre end hvad jeg kan støve op her.

problemet i dette er dog at jeg ikke kan se hvad jeg køber udover de billeder div. forhandler har smidt op på deres HP, meeeen nu er alt jo ikke altid hvad det ser ud til at være
derfor ville jeg da lige spørge jer til råds, hvem skal man holde sig fra og hvem har gode/kvalitets bindematriale?

ps. det er primært til kystfluer.

Don’t run to the flats and catch a fish with this rod, walk down and get’em all. And enjoy it while you do it.. Tight lines )><((((º>

Med venlig hilsen
Kenneth Glarrild P. Buhl
13-01-2011 20:43
Adversering
aov

Vesterbro Kbh.
Besked: #2
RE: Hvor køber i jeres fluebindingsmatriale
Enten så skal du til Gofishing Haderslev, spørg efter Kent Bille. Ring evt i forvejen da jeg ved han står lige foran en knæoperation. Han er kompetent inden for fluebinding og kan binde det meste.

De fleste af de syntetiske materialer er standarden rimelig ens.
Men på natur produkterne skal du altså have det i hænderne for at se kvaliteten.

Alternativt finder du en shop syd for grænsen, så kan du sikkert også spare en par kroner.

Har Pörksen angelsport ikke fluebinding ?

/Allan

http://www.customflies.dk
13-01-2011 21:03
Esben Ludvigsen

Kibæk
Fraværende
Besked: #3
Jeg køber mine matrialer hos følgende i nævnte række følge:

Seatrout
Korsholm
Sportshuset

Det er yderst sjælendt at jeg køber matrialer online,men har man ikke et udvalg i nærområdet er man selvfølgelig tvunget til det Undecided
13-01-2011 21:13
Jeppe Madsen

Grenå
Besked: #4
Jeg køber her og har ikke haft noget at klage over: ScandicFly, profisk og tackleshop
13-01-2011 21:20
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #5
Hej Kenneth

Jeg køber helst mine materialer lokalt.

Grejbiksen

Kan det ikke lade sig gøre finder jeg dem her:

Korsholm

eller her

Salmonfly

Stram bindetråd

Jan

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
(Denne besked var sidst ændret: 13-01-2011 af 22:01 Jan Fensten.)
13-01-2011 22:00
Sølvræven
Gæst

Besked: #6
Hej Kenneth,

Af dem som er nævnt syntes jeg betjeningen i Sporthuset er god - de materialer jeg har købt var i lovede kvalitet.

Eks dubbing kan du selv lave i store mængder - køb billige rester af polarræv, hare, opossum osv i de farve du måtte ønske - klip hårene af og blend dem i en elektrisk kaffe mølle - et lille skind eller halestump rækker til rigtig mange fluer.

Du kan selv regulere finheden alt efter materiale og hvor meget du blender det.

Venligst
13-01-2011 23:30
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #7
Jeg har handlet mest hos Korsholm, men også i Grejbiksen. Jeg foretrækker at købe mine materialer i en fysisk butik, hvor man kan se varen med fingrene.

jeg har dog enkelte gange købt materialer hos GoFi´s webshop og det har altid været tilfredsstillende.

Tricket med at lave dubbing med en kaffe-blender bruger jeg også, og på den måde har du tilgang til en uendelig variation af dubbing. Du kan opnå en fed effekt ved at blande lidt flash eller angel hair i blenderen sammen med f.eks sæluld eller polarrævhale. Pas dog på med at blende det for meget - nogle gange er jeg endt med en noget kortfibret dubbing i forhold til de volummen jeg gerne vil have på f.eks. kystfluer.Smile

Mvh

nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
14-01-2011 15:01
Adversering
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #8
Jeg køber syntetisk og kroge lokalt, hvis de har det, som jeg mangler. Naturmaterialer er man nødt til at købe, når man ser noget der dur! Det er der langt imellem, og hvis en af de lokale får gode varer hjem, så er de jo hurtigt solgt ud. Jeg køber aldrig naturprodukter på postordre. Man er nødt til at have en nakke i hånden (ud af posen!) før man kan se/mærke om kvaliteten er i orden. Blev selv snydt for nylig af en superflot ½ tørfluenakke til en halvhøj pris. Jeg tog den ikke ud og mærkede efter, - fjerstammerne viste sig at være sprøde og stive, og uegnede til at binde af. Angry

Når jeg er på besøg hos "en af de store" så kan jeg let bruge en times tid med at gennemgå deres hår og fjer. Det er sjældent, at det er noget specifikt, jeg leder efter, og jeg har svært ved at rangordne dem. Jeg har på fornemmelsen, at der findes et halvlukket marked, hvor de "proffe" har adgang til det ypperligste - noget, der ikke kommer frem på hylderne Huh - men det er kun en fornemmelse.

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
14-01-2011 15:23
Kenneth H

Aabenraa
Besked: #9
hello all.

Takker for alle de gode inputs Big Grin

Jeg har fået købt en "masse" bindematriale (800kr) og valget blev Korsholm bla. pga. billige kroge, dubbing m.m. og fordi jeg stort set altid har lagt mine stang/hjul/line/beklædnings penge der og synes at servicen altid har været i top!
skulle kvaliteten mod mine forventning ikke være som forventet, så må det jo bare retuneres.

god weekend til all.

ps. en der har et link til hvordan man laver: Zonker strip spundet i dubbingløkke?

Don’t run to the flats and catch a fish with this rod, walk down and get’em all. And enjoy it while you do it.. Tight lines )><((((º>

Med venlig hilsen
Kenneth Glarrild P. Buhl
14-01-2011 20:23
Lars Troels

Møldrup - Viborg
Besked: #10
Jeg køber fortrinsvis mine materialer hos min lokale forhandler, men kan sagtens finde på at bestille online ved et par udvalgte webshops jeg har tillid til.

Jeg er enig i at det skønneste er at have materialerne i hånden inden man kan beslutte om de kan bruges. Det er i det hele taget svært at købe fluebindingsmaterialer online. Særligt fjer og hår. Men småting som rør, dubbing, cones/discs etc etc., er jo ikke noget problem at bestille online.

Hilsen

Lars T.

Har stænger der kaster 10 meter længere af sig selv. Medlem af FTAS Foreningen i Danmark
(Denne besked var sidst ændret: 25-01-2011 af 17:39 Lars Troels.)
25-01-2011 17:28
john2000

Hundested
Besked: #11
(14-01-2011 20:23)Kenneth H Skrev:  hello all.

Takker for alle de gode inputs Big Grin

Jeg har fået købt en "masse" bindematriale (800kr) og valget blev Korsholm bla. pga. billige kroge, dubbing m.m. og fordi jeg stort set altid har lagt mine stang/hjul/line/beklædnings penge der og synes at servicen altid har været i top!
skulle kvaliteten mod mine forventning ikke være som forventet, så må det jo bare retuneres.

god weekend til all.

ps. en der har et link til hvordan man laver
Zonker strip spundet i dubbingløkke?

--------------------------------------------------------------------------------

Hej.
Det kan godt være det er et dumt spørgsmål,men hvad mener du med : Zonker strip spundet i dubbingløkke?

Må din bindetråd aldrig knække
(Denne besked var sidst ændret: 26-01-2011 af 15:34 john2000.)
25-01-2011 20:51
Snøvledk

Besked: #12
Er det sådan en "zonker strip i dubbing løkke" du mener ?

http://eavis.fiskeavisen.dk/fiskeavisen/33/34
26-01-2011 17:32