Stjerner:
  • 4 stemmer - 3.25 gennemsnit
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Grejanmeldelse] Sage TCX 691-4
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #1
[Grejanmeldelse] Sage TCX 691-4
Jeg har været den heldige at fået lov at bygge en Sage Tcx 691-4 selv hvor jeg har fået en super lækker og stadig rimelig billig stang grundet jeg har bygget selv.

Stangen er klasifiseret til Super fast, og må sige at den lever godt op til sit navn med den aktion i klingen. Det er en serie Sage har lavet, som de fleste kastenørder elsker, hvorimod det stadg er en stang der skal passes på med, da hvis man ønsker at udnytte den kræver det en meget præcis timing for ellers er det en stang med den aktion, der straffer de mindste fejl.
Stangen er en super lækker og let stang selv i wt 6-8, hvor det er en 6'er jeg selv er begyndt at gå med til kysten primært. Stangen kaster imponerende godt med 16 gram (skydehoved) og monofil skydeline (varivas 24LB) hvor den virkelig viser den vil fra land.
Som sage selv har opgivet af tal er den 20% lettere end dens foregænger TCR. Jeg finder dog tcx modellen her utrolig let og rigtig lækker at gå med en hel dag ved vandet. Den kaster utrolig godt, og før fiskeriet til en leg hvis man er til sådanne vilde og hurtige stænger.
Jeg har valgt at bygge modellen med Fullwells og fightbutt grundet jeg gerne vil have saltvandsmonteringen, men det er dog stadig muligt at også få den samme klinge med half-wells så der er noget for alles smag med lige denne klasse stang
Klingen er en dyb grøn, med oliven grøn beviklinger der også forsvinder godt ind i klingen og er med til at give et utrolig flot finish på monteringen.

Konklusion:
Stangen lever op til alle forventninger om aktionen, harmonien i kastevægte med både WF og skydehoveder og selve monteringen. Dog kunne man godt fristes til at efterlyse nogen støre skydeøjer ved saltvandsmonteringen, men klares med monofil skydeline isteden.
Jeg kan kun rose denne stang, og sige jeg er utrolig possitiv overrasket efter test af den. 5 af 5 stjerner

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
23-06-2009 21:56
Adversering
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #2
RE: [Grejanmeldelse] Sage TCX 691-4
Hej Claus

Fin anmeldelseSmile

Jeg bruger selv en TCR 691 på kysten, og det jeg er vild med ved de hurtige stænger fra Sage er deres alsidighed. Min kører med 14 gram i godt vejr, 16 gram i medvind, samme vægt med en kort I klump i modvind - og med 17 meter og 19 gram under ideelle forhold og for sjovCool
Tidligere skulle jeg bruge 2-3 stænger for at opnå den samme alsidighed .. så den er også billigTongue

venligst
Martin

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
24-06-2009 01:00
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #3
RE: [Grejanmeldelse] Sage TCX 691-4
(24-06-2009 01:00)Martin Brøndum Skrev:  Hej Claus

Fin anmeldelseSmile

Jeg bruger selv en TCR 691 på kysten, og det jeg er vild med ved de hurtige stænger fra Sage er deres alsidighed. Min kører med 14 gram i godt vejr, 16 gram i medvind, samme vægt med en kort I klump i modvind - og med 17 meter og 19 gram under ideelle forhold og for sjovCool
Tidligere skulle jeg bruge 2-3 stænger for at opnå den samme alsidighed .. så den er også billigTongue

venligst
Martin

Hey Martin

Har selv også prøvet Tcr et par gange når jeg har kunne liste den ud af hænderne på folk.. heh. Var derfra min virkelige forelskelse til de hurtige stænger virkelig kom frem og endte ud med at jeg så måtte bygge mig en tcx. Kan kun sige jeg elsker sku den stang, og bliver nød til at have flere.. hehe

Jeg kan vildt godt lide aktionen i den med de 15-16 gram, det passer super godt til min kasterytme og stil. Der kan jeg stadig lave nogen utrolig delikate præsentationer på kort afstand men også samtidig virkelig ligge fra land Big Grin

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
24-06-2009 12:17