Premierefiskeri imorgen
Lars Troels

Møldrup - Viborg
Besked: #1
Premierefiskeri imorgen
Nu har jeg fået nok af sne og is, så jeg må bare afsted til åen imorgen.

Skals Å åbner på det yderste stykke, så det skal prøves om der kan findes en Grønlænder man kan få i tale. Men må sige at det at komme afsted er det vigtigste.

Hvad ville i andre premierefiskere bruge af flue m.v.

Jeg regner med at fiske med min Cortland synkeline og starte ud med en Mickey Finn #6. Men prøver nok også en lille rørflue med vinge i burned orange el. lign. da de er lettere at fiske helt nede ved bunden.

Hvad siger i. Hvad er tror i er bedst i morgen. Regner med at fiske fra ca. 10 - 13. Der vil nok være helt overskyet og smålunt, ca. 5 gr.

Hilsen

Lars T.
(Med 40 i fiskefeber)

Har stænger der kaster 10 meter længere af sig selv. Medlem af FTAS Foreningen i Danmark
(Denne besked var sidst ændret: 15-01-2011 af 11:35 Lars Troels.)
15-01-2011 11:34
Adversering
Janus H.

Djursland
Besked: #2
RE: Premierefiskeri imorgen
Jeg har ikke været ude i snart 2 måneder, så feberen er også pænt høj hos mig efterhånden Smile

Jeg tager i kolindsund kanalen imorgen, der er masser af vand og godt gang i strømmen. Jeg har dog kun en flydeline med intermediate(letsynkende spids) til min femmer, så jeg smider nok en super fast synkende polyleader på den og så ryger det på min klasse seks. Og så en lille gul/rød rørflue på metalrør, det skal ihvertfald bare NED Big Grin
15-01-2011 14:47
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #3
Jeg vil lige se om jeg kan slæbe mig ud til Ejstrup bro til kl. 10:00. Jeg ska godtnok arbejde i nat men hva Big Grin

Er taktikken bare at fiske dybt?
15-01-2011 15:58
Lars Troels

Møldrup - Viborg
Besked: #4
Jamen så kan det være vi ses. Vejrudsigten siger kuling, så under alle omstændigheder skal det nok blive spændende. :-)

Men ellers vil jeg mene at taktikken er dybt, provokerende og laangsomt.

Hilsen

Lars T.

Har stænger der kaster 10 meter længere af sig selv. Medlem af FTAS Foreningen i Danmark
15-01-2011 20:36
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #5
God tur og knæk & bræk Wink

Jeg er sku for kuldeskær, så jeg venter til bedre forårsvejr Big Grin

Mvh
Stig
15-01-2011 21:50
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #6
Jeg skal som sædvanligt ud og se fisketegn og medlemskort, hvorefter der er gule ærter Smile Barefter skal der lige fiskes lidt. Sad i går og kom i tanke om min gamle grønlænderfavorit, Black Ghost. Da jeg var knægt, troede de lokale nede ved Simested å, at ham den bette fra vandmøllen (mig) var lidt "fra den" - fiske med flow til premieren!!! Man skulle da hierlt nier te dæm med æ worm!!! Flere gange var det dog den bette og det sorte spøgelse, der tog stikket hjem!

Black Ghost - streamerkrog, sort krop m sølvrib, hale af gule hacklefibre, hackel af gul hane og vinger af hvide hacklefjer.

God gammeldags streamer med fangstpotentiale!

Jeg bandt den lidt anderledes: Kraftig (tung) db. laksekrog str 12, hale af skrap lysegrøn SLF-hank (chartreuse), krop af sort (m. grønt skær) dubbing, undervinge som hale, vinge hvid minkstrip + lidt pearl-angelhair, fronthackle af chartreuse høne. Garanterer, at den tar' fisk!!! 4-cast sinktip (5m synke5-spids) - så kommer vi ned!

Knæk & bræk derude.

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
15-01-2011 21:56
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #7
På trods af alle omstændighederne, er jeg også afsted på premiere dagen imorgen efter arbejde Big Grin

Nu melder min fiske-feber sig også alt for voldsomt så må bare ud en tur og svinge kæppen lidt..

Knaek og Braek alle sammen der også skal ud en tur

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
15-01-2011 22:41
Adversering
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #8
Knæk og bræk til jer der skal afsted idag - jeg holder skansen herhjemme med 3 unger - og alt fluegrejet lagt frem til forårsklargøring Smile

Mvh

Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
16-01-2011 10:29
Niels O Haugset

Ajstrup/ Hadsund
Besked: #9
Er på arbejde i dag, men kunne i form af mit job køre en tur til Liver å, og Varbro å. Jeg vil nærmest kalde dem floder, har aldrig set dem større. Varbro mellem Lønstrup og Tornby Kørte man i åen over broenConfused. Liver å var langt oppe på markerne. Det ville være ikke vøre muligt at fiske uden båd eller hellikoper. Så nr jeg får fri på onsdag bliver det Mariager eller Randersfjord K&B NielsSmile

MVH Niels
16-01-2011 15:47
Rasmus Bech

Randers
Besked: #10
Mødtes kl 7 imorges i BSF's klubhus med nogle stykker. Vi hyggede med rundstykker og wienerbrød. Desværre blev det ikke til meget fiskeri efter sømkasserne, eftersom man ikke kunne finde åen for bare vand !
Så jeg giver lige floden et par uger før jeg vender tilbage....
Hørte en lille fugl synge om at der er åbent vand ved Kongsdal... Er der nogle der kan be eller afkræfte det ??

Rasmus

To argue on the internet is like running in the Special Olympics,even if ya get the Gold your still retarded
16-01-2011 17:13
Lars Troels

Møldrup - Viborg
Besked: #11
Ja. Det er helt vildt så meget vand der er i det danske landskab lige nu.

Jeg kom også afsted, men fiskede ikke meget. Det var alt for svært at finde frem til fiskbare pladser, og da jeg endeligt fandt et stræk der kunne affiskes effektivt var det tiden at køre hjem.

Men jeg tager nok afsted imorgen igen. Smile Der skulle der heller ikke være en kuling lige i panden.

Men alt i alt var det dejligt at komme afsted til åen. Det var dejligt at mærke fornemmelsen igen.

Hilsen

Lars T.

Vedhæftede er et billede af det der var Vejsvinget ved Simested å. Jeg kom der forbi på vej hjem fra Skals å.

Vedhæftede Fil(er) Billede(r)

(Denne besked var sidst ændret: 16-01-2011 af 18:00 Lars Troels.)
16-01-2011 17:38
Niels O Haugset

Ajstrup/ Hadsund
Besked: #12
(16-01-2011 17:13)Rasmus Bech Skrev:  Mødtes kl 7 imorges i BSF's klubhus med nogle stykker. Vi hyggede med rundstykker og wienerbrød. Desværre blev det ikke til meget fiskeri efter sømkasserne, eftersom man ikke kunne finde åen for bare vand !
Så jeg giver lige floden et par uger før jeg vender tilbage....
Hørte en lille fugl synge om at der er åbent vand ved Kongsdal... Er der nogle der kan be eller afkræfte det ??

Rasmus

Hej Rasmus når jeg kører over broen så er der åbent vand så lang jeg kan se til begge sider. VH Niels

MVH Niels
16-01-2011 17:55