DM fluekast 2011
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #1
DM fluekast 2011
Læs mere her:

http://www.sportsfiskeren.dk/dm-i-flueka...d-tohaands

I år er der kommet en ny katagori til..... 2-håndsdistancekastHuh

Hvorfor nu det?Dodgy

Skal man deltage i den disciplin også? (Så vidt jeg kan læse mig til kastes der med 2 forskellige stænger).

Venligst

Jan, som hellere så at man ændrede skydehoveddisiplinen til at indeholde bruge af længere klumper......Wink

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
(Denne besked var sidst ændret: 21-01-2011 af 17:39 Jan Fensten.)
21-01-2011 17:38
Adversering
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #2
RE: DM fluekast 2011
Hej Jan

Fordi der nu i alle 5 foregående år er blevet efterspurgt tohånds kast Angel

Og nej, man skal ikke nødvendigvis deltage i den seperate tohåndskonkurrence, der er nu to konkurrencer, enhånds og tohånds Cool

Og ja det kunne da være fedt med længere klumper i skydehoved diciplinen, men lur mig om det ville ændre noget Blush

Mvh
Lasse

http://www.karlssonflyfishing.com

FFI certificerede instruktører
21-01-2011 17:44
aov

Vesterbro Kbh.
Besked: #3
Coool.
Jeg hilser den nye disciplin velkommen, om end jeg ikke agter at deltage synes jeg at det ser spændende ud, glæder mig til at se ekvilibristerne kaste den ud på +50.

/Allan

http://www.customflies.dk
21-01-2011 18:00
Leif Chr.

Besked: #4
Det ser jo spændende ud og også godt med noget nytænkning Smile

Er dog bange for at mange af dem som har efterlyst tohånds delen, nu måske vil begynde at beklage sig over at det ikke er sådan de bruger en tohånds stang. For derefter at efterlyse vandkast vinklet i alle mulige forskellige retninger Big Grin

Men håber jeg tager fejl Angel

Mvh Leif
21-01-2011 18:25
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #5
Det skal blive spændende Smile

Jeg synes dog det er en skam at man lægger det på lystfiskeriets dag.
21-01-2011 18:33
Esben Ludvigsen

Kibæk
Fraværende
Besked: #6
Der sker vel næppe noget mere spændende den dag ? I hvertfald ikke i mit postnummer Big Grin
21-01-2011 18:35
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #7
Mange lokalforeninger laver forskellige arrangementer som de prøver at lokke folk til. Jeg tror godt de kunne være foruden endnu en konkurrent til de fiskeinteresserede ..
21-01-2011 18:44
Adversering
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #8
En meget spændende udvikling med DM, at der nu er kommet det 2-hånds med også.

Det bliver et meget spændende DM der bliver afholdt 2011 Smile

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
21-01-2011 23:23
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #9
(21-01-2011 17:44)karlsson Skrev:  Hej Jan

Fordi der nu i alle 5 foregående år er blevet efterspurgt tohånds kast Angel

Og nej, man skal ikke nødvendigvis deltage i den seperate tohåndskonkurrence, der er nu to konkurrencer, enhånds og tohånds Cool

Fair nok. Jeg var blot bekymret for at man skulle til at træne med sådan et par lange pinde også....Det "game" er jeg slet ikke gammel nok til endnu...Wink

Citér:Og ja det kunne da være fedt med længere klumper i skydehoved diciplinen, men lur mig om det ville ændre noget Blush

Mvh
Lasse

Nej, ikke andet end at kastelængderne ville blive en hel del længere. Til glæde for publikum. Desuden ville pointfordelingen i de 2 kastekatagorier være mere lige. Altså distancedisciplinerne og præsicionskastene kunne have en mere jævnbyrdig pointfordeling.

Mvh.

Jan

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
22-01-2011 00:22
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #10
Jeg har tilmeldt mig og jeg glæder mig meget - ikke mindst til mødet med de af jer nørder, som jeg endnu ikke har haft lejlighed til at hilse påSmile
Der er iøvrigt antydning af et FV træf på Trelde næs om lørdagen .. noget i retning af eftermiddagsfiskeri, spisning, aftenfiskeri, en enkelt øl,nogle løgnhistorier omkring bålet og mulighed for overnatning i telt, shelter eller camperCool

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
22-01-2011 00:47
Leif Chr.

Besked: #11
(22-01-2011 00:47)Martin Brøndum Skrev:  Jeg har tilmeldt mig og jeg glæder mig meget - ikke mindst til mødet med de af jer nørder, som jeg endnu ikke har haft lejlighed til at hilse påSmile
Der er iøvrigt antydning af et FV træf på Trelde næs om lørdagen .. noget i retning af eftermiddagsfiskeri, spisning, aftenfiskeri, en enkelt øl,nogle løgnhistorier omkring bålet og mulighed for overnatning i telt, shelter eller camperCool

Hej Martin.

Det lyder som en rigtig god ide. Selv om erfaringen vist viser at nogle har bedst af at putte under dynen, bag ved konen, for ikke at få problemer med ondt i hovedet dagen efter Tongue

Mvh Leif
22-01-2011 00:59
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #12
(22-01-2011 00:47)Martin Brøndum Skrev:  Jeg har tilmeldt mig og jeg glæder mig meget - ikke mindst til mødet med de af jer nørder, som jeg endnu ikke har haft lejlighed til at hilse påSmile

Der skulle være et godt aftenfiskeri dernede på den årstid. Jeg satser bestemt på at deltage. Eftersom det er dig, Martin, der hermed har indkaldt, så er der jo endda fangstgaranti! Big Grin

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
22-01-2011 01:07