Laksetur 2011
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #1
Laksetur 2011
Jeg synes at sidste års udenlandstur skriger til himlen af gentagelse! Måske ikke lige Lagan dog.

Hvem kunne være interesseret og er der ideer til tid og sted?

Jeg håber lidt at en af de mere rejseerfarne til tage téten og være trådholder (Martin? Blush) men grundet slem fiske og grejfeber, bringer jeg altså emnet op nu.
25-01-2011 12:35
Adversering
Daniel Heinrichsen

Besked: #2
RE: Laksetur 2011
Her er jeg bestemt med på en kigger... Kunne jeg godt være interesseret i Smile
(Denne besked var sidst ændret: 25-01-2011 af 13:20 Daniel Heinrichsen.)
25-01-2011 13:20
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #3
Jeg syntes det lyder som en god idé. Jeg var rigtigt godt træt af, at jeg ikke kunne komme med til Lagan Sad

Jeg er selv ved at planlægge årets "familietur" til Mandal, men har allerede en fornemmelse af, at der godt kunne sniges noget mere laksefiskeri ind i løbet af sæsonen Smile

Jeg vil gerne være med til at planlægge turen

Hvad med Mørrum, Ørekilselven, Lilla Edet eller måske en sydnorsk elv? Der er eftersigende en ok elv ved Kristianssand og ved Oslo, hvis rejsetiden skal bringes ned

Mvh

Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
25-01-2011 13:42
Henrik Thomsen

Møldrup Jylland
Besked: #4
Lakse tur er jo en mega god ide jabobWink

jeg hørte dig snakke om at jeres tur til lagen var meget præget af kø fiskeri, og i brugte rigtig meget tid på og vente.

Jeg var sidste år en tur i Bjerkriem og fiske i en uge med 10 andre, og det var min første lakse tur i norge. Det var en kæmpe oplevelse med den flotte natur, og det skete hver dag vi var de første nede ved måske endda 2 pools.(jeg fiskede stort set kun med min bror på turen). stykket vi fiskede på var 5 km, og tror måske vi mødte 20 andre fiskere fordelt over hele ugenWink vi fiskede i uge 35.
Mener det for var fordi den norske indrustriferie var over.

fiskene vi fangede var mellem 1,5 til 5 kg, så det er jo ikke de største laks i verdenWink Dog fik alle man fisk, en fik endda 6 stk.

Bjerkriem er en fin by med gode indkøbt muligheder, og mange overnatnings muligheder. lejligheder + camping.

Hvis man kan nøjes med de små fisk synes jeg helt sikkert det er et fantastisk sted, og i sær fordi næsten aldrig skulle vente.

venligst henrik

Vedhæftede Fil(er) Billede(r)

Venligst Henrik Thomsen
------------------------------------------------------------------------------
Som modvægt mod livets mange sørger har himlen skænket mennesket 3 gaver: Håbet, søvnen og SAGE!
(Denne besked var sidst ændret: 25-01-2011 af 14:42 Henrik Thomsen.)
25-01-2011 14:20
Esben Ludvigsen

Kibæk
Fraværende
Besked: #5
Jeg er frisk igen Cool
25-01-2011 14:25
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #6
Hvis jeg kan få alt til at passe ind er jeg helt sikkert også frisk igen.. Big Grin

Bjerkreim eller mandalv kunne helt sikkert være nogen gode bud Smile Men lad os se hvad der frister Wink

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
25-01-2011 15:00
Janus H.

Djursland
Besked: #7
Jeg er klar Smile

Jeg synes sådan et sted som Henrik Thomsen poster billeder fra ser helt perfekt ud Smile For min skyld behøves det slet ikke være storlaksevand, så kan man måske også klare sig med enhåndsstangen Rolleyes
25-01-2011 18:43
Adversering
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #8
Bjerkreim:
For nogle få år siden blev der taget en hybrid på omkring 14 kg af en tysk dreng (14 - 16 år(?)) , der var en virtuos med tohåndsstangen. Den blev taget i venstre side af foto 3 fra oven - (det med græsholmen)Cool

Jeg læser også fortsat med i tråden.

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
25-01-2011 19:14
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #9
Hej Jakob

Jeg er også lige med på en kigger, for jeg har planlagt fiskeferie, og jeg kan ikke finde tid til en uge i Norge, selvom det ville være skøntBlush
Men f.eks. en weekend-tur til Sverige som Ole foreslår - den er jeg til hver en tid frisk påSmile

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
25-01-2011 20:21
mads århus

Århus
Besked: #10
(25-01-2011 19:14)Brandt Skrev:  Bjerkreim:
For nogle få år siden blev der taget en hybrid på omkring 14 kg af en tysk dreng (14 - 16 år(?)) , der var en virtuos med tohåndsstangen. Den blev taget i venstre side af foto 3 fra oven - (det med græsholmen)Cool

Jeg læser også fortsat med i tråden.

Hej Brandt

Med mindre der er taget flere laks på omkring de 14-15 kg i BjerkreimSmile er jeg næsten helt sikker på at det er en Norsk dreng fra Sandnes (Rick Henry Eskeland Goos) der fangede den.
Ham og hans far er fastlægger på Gjedrem camping, hvor fisken er fanget lige nede for.
http://www.aftenbladet.no/lokalt/article677320.ece
http://dalane-tidende.no/index.php?optio...Itemid=190

Mvh Mads
25-01-2011 20:52
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #11
(25-01-2011 20:52)mads århus Skrev:  Hej Brandt

Med mindre der er taget flere laks på omkring de 14-15 kg i BjerkreimSmile er jeg næsten helt sikker på at det er en Norsk dreng fra Sandnes (Rick Henry Eskeland Goos) der fangede den.
Ham og hans far er fastlægger på Gjedrem camping, hvor fisken er fanget lige nede for.
http://www.aftenbladet.no/lokalt/article677320.ece
http://dalane-tidende.no/index.php?optio...Itemid=190

Mvh Mads

Ja, det var ham. Grunden til at jeg tog ham for tysker var, at han talte tysk til mig. Så enten er han en tysktalende nordmand - eller også er han bare træt af danske fisketurister, og tager p.. på dem Big Grin Men svinge en fluestang - dét kunne han!

Efter min bedste viden, slår denne fisk Bjerkreimsrekorden med en stor margin. Men er det en laks???? Det kunne meget vel være en "laksørred"(?)

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
25-01-2011 22:08
mads århus

Århus
Besked: #12
Hej igen Brandt

Det var hvist en opdrætslaks, hvis du har mod på at læse lidt Norsk så bliver fisken diskuteret flittigt her : http://www.fluefiske.net/forum/topic/248...kreimselva

Vh Mads
25-01-2011 23:11