Stjerner:
  • 0 stemmer - 0 gennemsnit
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
The best all-round salmon rod - TEST
Lars Troels

Møldrup - Viborg
Besked: #1
The best all-round salmon rod - TEST
I det seneste nummer af 'Chasing Silver - Fly fishing magazine' kan man finde en af de største og mest seriøse tests af fluestænger jeg endnu har set.

14 af branchens allermest erfarne folk, tester 17 tohåndsfluestænger igennem næsten et halvt år, også under masser af praktisk fiskeri. Producenterne har leveret de liner, som de gerne vil ha stangen bedømt med. Testen er gennemført med meget strenge krav til hvordan bedømmelse og dokumentation skal udføres, samt specielle stramme regler for efterfølgende analyse af resultaterne. Det er en test som jeg ved producenterne rigtigt gerne vil klare sig godt i.

Det faktum at producenterne selv må bestemme hvilke linesetups stængerne skal bedømmes med, og de strenge evalueringsregler er seriøst og godt. Jeg kan mægtig godt li at prisen ikke er en diskvalificerende faktor, som man desværre ofte ser i bedømmelser.

Dernest vil jeg sige at man ved bedømmelserne gør noget ud af at de enkelte stænger er specielt gode til f.eks. Long Belly Liner og andre til korte tunge skydehoveder. Så man kan kigge dybere i bedømmelserne og kigge efter de specielle egenskaber man er ude efter, istedet for at kigge efter en all-round stang.

Til forskel fra en nyligt offentliggjort klasse 5 test fra USA, som jeg synes var forudindfattet, voldsomt subjektiv, og dårligt koncepteret, kan jeg anbefale at læse denne test. Selve magasinet er også lækkert med gode artikler om de sølvblanke..

Hilsen

Lars T.

Vedhæftede Fil(er) Billede(r)

Har stænger der kaster 10 meter længere af sig selv. Medlem af FTAS Foreningen i Danmark
(Denne besked var sidst ændret: 28-01-2011 af 16:51 Lars Troels.)
28-01-2011 10:28
Adversering
Esben Ludvigsen

Kibæk
Fraværende
Besked: #2
RE: The best all-round salmon rod - TEST
Hvor kan det købes ?

/Esben
28-01-2011 12:29
Lars Troels

Møldrup - Viborg
Besked: #3
(28-01-2011 12:29)Esben Ludvigsen Skrev:  Hvor kan det købes ?

/Esben

Det fleste større specialbutikker tror jeg. Men med sikkerhed ved Sportshuset i Horsens og Go-Fishing.

Hilsen

Lars

Har stænger der kaster 10 meter længere af sig selv. Medlem af FTAS Foreningen i Danmark
28-01-2011 12:32
Esben Ludvigsen

Kibæk
Fraværende
Besked: #4
Ok,det må jeg hellere finde.

Tak Smile

/Esben
28-01-2011 12:43
mads århus

Århus
Besked: #5
Korsholm og grejbiksen har det også men ellers er der god økonomi i at abbonere på det.

Vh Mads
(Denne besked var sidst ændret: 28-01-2011 af 15:55 mads århus.)
28-01-2011 15:46
Sølvræven
Gæst

Besked: #6
Nogen der kan scanner testen ind og lægge den op Big Grin

Der kan vel ik være copy right på Angel
28-01-2011 16:06
Lars Troels

Møldrup - Viborg
Besked: #7
(28-01-2011 16:06)Sølvræven Skrev:  Nogen der kan scanner teste ind og lægge den op Big Grin

Der kan vel ik være copy right på Angel

Det kan man da godt. Jeg tror bare det er billigere at købe et blad til alle medlemmer herinde, inden advokaterne er færdige med dig!. Big Grin

Hilsen

Lars T.

28-01-2011 16:17
Adversering
Esben Ludvigsen

Kibæk
Fraværende
Besked: #8
Jeg har købt det hos Sportshuset,der røg "desværre" en Guideline Coastal i kurven Blush

Jeg glæder mig til at læse testen og resten af bladet og håber det er godt nok til et abonnement Angel

/Esben
28-01-2011 16:32
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #9
Hvis man vil undgå advokaterne kan man på Visions hjemmeside læse om testvinderen fra det Finske firma uden at købe det Finske blad og se en oversigt fra testen Angel

http://www.visionflyfishing.com/page.php?page_id=428

Er sq nysgerrig efter hvordan de har målt "kasteletheden", og hvad der ligger til grund for udemærkelserne med henholdsvis skydehoved og lang line Smile

Mvh
Lasse

http://www.karlssonflyfishing.com

FFI certificerede instruktører
30-01-2011 14:01
Sølvræven
Gæst

Besked: #10
(30-01-2011 14:40)Ole Bjørn Hansen Skrev:  Hej Lasse.

Antyder du en sammenhæng... ?! Cool Angel

Der sgu gang i de kinesere - Vision på første og Angel på anden Tongue Epic

Venligst
30-01-2011 17:10
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #11
(30-01-2011 14:40)Ole Bjørn Hansen Skrev:  Hej Lasse.

Antyder du en sammenhæng... ?! Cool Angel

Kunne aldrig falde mig ind Blush

Mvh
Lasse

http://www.karlssonflyfishing.com

FFI certificerede instruktører
30-01-2011 17:35
per larsen

Besked: #12
Hej

Ja jeg fornemmer jo,at testresultatet er en bitter pille at sluge her i SageklubbenBig Grin
Selv har jeg nu aldrig været i tvivl om,hvem der laver verdens bedste tohåndsstænger,det gør Hardy skarpt forfulgt af RST og Loomis (Greased Line).
Jeg har selv en 15´Angel i førsteudgaven Made in England,og den blev udvalgt efter at have
testet stort set samtlige amerikanske high end stænger (også Sage).
Mht.Vinderen syntes jeg nu at det lugter lidt idet Vision jo aldrig før har markeret
sig med noget specielt godt men,måske har finnerne fundet de vises sten så, den skal da prøves når lejlighed sig byder.

mvh per
30-01-2011 17:54