Hemsedal
123

Besked: #1
Hemsedal
Er der nogen af Jer der har været i Hemsedal og fiske med flue? Vi overvejer at droppe Slovenien og tage nordpå i stedet.
29-01-2011 17:49
Adversering
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #2
RE: Hemsedal
Hej Thomas

Yup, hvis I ønsker at blive gråhårede før tid så er det et godt bud at tage til Hemsila Blush

Hemsila er en fed oplevelse med ekstremt svære fisk i størrelse stor, og at være der i en god klækning af døgnfluer.... Ståpels på armene og savle Big Grin... Der er så tilgengæld også mange mennesker, og det er med at udforske området grundigt og være på plads i god tid, ellers står der bare en anden og tæppebomber en fisk i timevis uden at flytte sig....

Jeg skal helt sikkert tilbage til Hemsila, men ligeså gerne tilbage til Slovenien.

Mvh
Lasse

http://www.karlssonflyfishing.com

FFI certificerede instruktører
29-01-2011 18:01
123

Besked: #3
(29-01-2011 18:01)karlsson Skrev:  Hej Thomas

Yup, hvis I ønsker at blive gråhårede før tid så er det et godt bud at tage til Hemsila Blush

Hemsila er en fed oplevelse med ekstremt svære fisk i størrelse stor, og at være der i en god klækning af døgnfluer.... Ståpels på armene og savle Big Grin... Der er så tilgengæld også mange mennesker, og det er med at udforske området grundigt og være på plads i god tid, ellers står der bare en anden og tæppebomber en fisk i timevis uden at flytte sig....

Jeg skal helt sikkert tilbage til Hemsila, men ligeså gerne tilbage til Slovenien.

Mvh
Lasse

Hej Lasse,

Hvad med områderne omkring Hemsedal, har du prøvet det også? Er der også fyldt hvis man gider gå lidt for det?

Det er præcis den slags fiskeri jeg er på udkig efter Smile Altså svære fisk der kan få en til at overveje om det nu også var fiskeri man skulle fordrive tiden med Big Grin
"Vi" er min kæreste og mig selv, og det var planen at vi skulle vandre en del og så at jeg havde muligheden for at fiske i området. Vi var i SL sidste år, og det var også planen at vi skulle derned igen til sommer, men min kæreste vil gerne prøve noget andet i stedet til sommer.

Island har også været på tapetet, men Norge er nu engang noget mere tilgængeligt ift. afstand fra DK.
29-01-2011 18:28
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #4
Hej Thomas

Har kun fisket i selve Hemsila, den er jo C&R derfor er fiskene store og svære Smile

Har en god ven som har fisket i området og gider man gå for det, så kan man godt finde mere uberørte vande med fine fisk.

Og husk den store pengepung, det er Norge Dodgy og det er et 1.klasses skisportsted om vinteren... Wink

Og flot er der sq deroppe Cool

Mvh
Lasse

Vedhæftede Fil(er) Billede(r)

29-01-2011 21:54
123

Besked: #5
(29-01-2011 21:54)karlsson Skrev:  Har kun fisket i selve Hemsila, den er jo C&R derfor er fiskene store og svære Smile

Ikke mere: http://www.fiskeihemsedal.no/en/html/fiskeregler1/

Jeg har overvejet en guide en dag, hvis jeg ikke finder mere info om området. Nu må vi hvad det bliver til.

Prisen ligger på 900NOK for et ugeskort efter 15. juli (hvor jeg har mulighed for ferie). Ift. et dagskort i SL ligger på 40€+, så er 900NOK ikke slemt synes jeg.
(Denne besked var sidst ændret: 30-01-2011 af 10:26 123.)
30-01-2011 10:24
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #6
Hej Thomas

Yup, men jeg så ikke en eneste fisk under 38cm da jeg var der Wink

Jeg var der før den 15 juli, men det er ikke så meget prisen på fiskekort, men alt det andet der kan komme til på sådan en tur, det er lige før en pizza og 6 øl koster det samme som et todøgns kort Dodgy Der kommer man lidt længere i SL Smile

Mvh
Lasse

30-01-2011 10:58
Christoffer C.

Aarhus
Besked: #7
Hej Thomas.

Jeg fiskede faktisk i Hemsila tilbage i 99, alene af den grund at familieferien det år gik til Hemsedal.

Jeg var grønnere end grøn udi fluefiskeriet og havde ikke meget begreb om, hvilken fantastisk elv, jeg faktisk stod og fiskede i, selvom der godt nok stod noget om "en af Norges bedste ørredelve" i den folder, der fulgte med fiskekortet. Jeg havde desuden ikke så meget at sammenligne med.

Nu skal det siges, at jeg ikke fiskede på fluestrækket, men jeg husker det bestemt ikke som særligt overrendt. Det kan naturligvis have ændret sig meget siden, og desuden fiskede jeg jo dengang bare, hvor der var plads. Rolleyes

De to bielve til Hemsila, Mørkedøla og Grøndøla, må også være værd at prøve. De så ihvertfald lækre ud, og ifølge fiskeriforeningens website, er der jo ligeledes fisk der.

Der er ingen tvivl om, at Hemsila er en lækker elv, og at Hemsedal generelt er et meget smukt område, og der er, så vidt jeg husker, rige muligheder for vandreture på fjeldet, selvom turismen også har sat sit præg på området med skilifter og deraffølgende skovfældning, hyttebyer osv. Desuden går hovedvejen tæt op ad elven på visse stræk.

Jeg vil selvsagt gerne tilbage til Hemsedal og Hemsila, men der er ikke meget køfisker i mig, så det afskrækker mig faktisk noget, må jeg sige. Dodgy

-Christoffer
(Denne besked var sidst ændret: 17-02-2011 af 13:21 Christoffer C..)
17-02-2011 13:09
Adversering
Christoffer C.

Aarhus
Besked: #8
I øvrigt kan man faktisk få sig et glimrende indtryk af området, hvis man tager en "køretur" på Google Streetview. Smile

-Christoffer
17-02-2011 13:26