Løkker/Loops
Esben Ludvigsen

Kibæk
Fraværende
Besked: #1
Løkker/Loops
Jeg har netop købt en ny WF og blev skuffet da jeg så at de havde lavet løkker på den uden at jeg havde bedt om det Dodgy

Tillige er de efter min mening af ekstrem ringe kvalitet,løkkerne er flosset og limen er ikke lagt
jævnt på,de er lidt "knoldede" Dodgy

Guidelines liner er lavet med en Direct Contact kerne som er svær at lave løkke af og kan man ikke mestre det,synes jeg ikke man skal forsøge Dodgy

Jeg har trods alt betalt 599,- kr hvilket er i den dyre ende for en line. Jeg overvejer nu at sende den retur...

Hvordan ser Jeres løkker ud ?

/Esben

De 2 første er omtalte line

[Billede: Loops016.jpg]
[Billede: Loops015.jpg]

Min Lawson Neutral lavet med krympeflex
[Billede: 005.jpg]

Guideline Power Taper lavet med krympeflex
[Billede: 003-1.jpg]

S.A. GPX Sharkskin købt brugt,men med en fint lavet løkke
[Billede: Loops008.jpg]
30-01-2011 12:14
Adversering
Sølvræven
Gæst

Besked: #2
RE: Løkker/Loops
Det sgu en ommer Esben - tilbage med skidtet - har du mulighed så tjek selv linerne i butikken - jeg nægter at tror på det der er standarden, det må være en enlig svale.
30-01-2011 12:19
Esben Ludvigsen

Kibæk
Fraværende
Besked: #3
Jeg har handlet der en del gange,og altid fået god service,så jeg tror også det er en svipser fra deres side.
30-01-2011 12:21
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #4
Coastal er ret drilagtig, men kan da laves pænere end her. Desuden synes jeg bestemt ikke, at forretningen skal lave loops uden forudgående aftale!!

Har de klippet en stump (5 -10 cm) af linen inden de lavede loop'et i butikken?? - ellers kan du bare klippe deres loop af og lave et selv - så bliver det jo præcis som man vil have det Wink

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
30-01-2011 12:33
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #5
Det er nu ikke alle guideline liner der er svære at lave løkker på. Jeg har lige lavet dem på en 4Cast line med synkespids. Det gik meget problemløst hvorimod mine powertaper hoveder var noget gøgl.
30-01-2011 13:12
Esben Ludvigsen

Kibæk
Fraværende
Besked: #6
Jeg er absolut heller ikke tilhænger af at de laver løkker uden at spørge.

Jeg ved jo ikke hvor mange forsøg der er blevet brugt på at lave løkkerne,der kunne sagtens være gået 20 cm til i forsøget Confused

Men det er jo ikke sikkert at mine kaste færdigheder kan mærke at linen er blevet kortere Blush

Jeg har heldigvis tidligt fri i morgen,så tror bare jeg returnere linen.

Men det skal siges at det ikke ændrer mit syn på deres gode service Smile

/Esben
30-01-2011 13:17
Lars Troels

Møldrup - Viborg
Besked: #7
Hej Esben,

Jeg synes heller ikke det pænt.

Jeg laver alle mine løkker med krympeflex. Meget ofte med blotlagt kerne!

Hilsen

Lars T.

Har stænger der kaster 10 meter længere af sig selv. Medlem af FTAS Foreningen i Danmark
30-01-2011 14:01
Adversering
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #8
(30-01-2011 13:12)Jakob Hansen Skrev:  Det er nu ikke alle guideline liner der er svære at lave løkker på. Jeg har lige lavet dem på en 4Cast line med synkespids. Det gik meget problemløst hvorimod mine powertaper hoveder var noget gøgl.

Nej, det er specifikt Coastal med uelastisk kerne, der er svær.

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
30-01-2011 14:21
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #9
(30-01-2011 13:17)Esben Ludvigsen Skrev:  Jeg er absolut heller ikke tilhænger af at de laver løkker uden at spørge.

Jeg ved jo ikke hvor mange forsøg der er blevet brugt på at lave løkkerne,der kunne sagtens være gået 20 cm til i forsøget Confused

Men det er jo ikke sikkert at mine kaste færdigheder kan mærke at linen er blevet kortere Blush

Jeg har heldigvis tidligt fri i morgen,så tror bare jeg returnere linen.

Men det skal siges at det ikke ændrer mit syn på deres gode service Smile

/Esben

Hej Esben

Selvom jeg ikke syntes man skal lave løkker uden forgående aftale. Så ville jeg selv rette problemet, og spare forretningen besværet. Du skal dyppe løkken i acetone. Og derefter coate linen med en frisk gang knot sense. Det tager max. 10 min.

Mvh.

Jan

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
30-01-2011 17:40
Daniel Heinrichsen

Nordsjælland
Besked: #10
Hvad giver egentlig den bedste samling/løkke/loop?

at trække kernen igennem sig selv eller lave en løkke med krympeflex?

Mvh
Daniel
30-01-2011 18:03
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #11
(30-01-2011 18:03)Daniel Heinrichsen Skrev:  Hvad giver egentlig den bedste samling/løkke/loop?

Mvh
Daniel

Hvordan definerer du "bedste" ? ... er det den stærkeste eller den der glider nemmest gennem øjerne på stangen .. eller er det den der er nemmest at lave?
30-01-2011 18:08
Daniel Heinrichsen

Nordsjælland
Besked: #12
(30-01-2011 18:08)Jakob Hansen Skrev:  Hvordan definerer du "bedste" ? ... er det den stærkeste eller den der glider nemmest gennem øjerne på stangen .. eller er det den der er nemmest at lave?

tjaa... vi kan da godt sige, den stærkeste, mest smidige løkke... Smile

Jeg tager selvfølgelig forbehold for at der er hver sin type løkke til hver sin type af fiskeri...
30-01-2011 18:15