Stjerner:
  • 3 stemmer - 3.33 gennemsnit
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Grejanmeldelse] TFO TiCr-X wt.7
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #1
[Grejanmeldelse] TFO TiCr-X wt.7
TFO TiCr-X modellen fra Temple Fork Outfitters er en lækker saltvands stang der også har fundet sin plads ved de danske kyster. Det er en stang der har utrolig meget ryggrad, men er lavet med en hurtig aktion, men dog stadig rimelig følsom spids. Stangen er en der klart også vil kunne henvende sig til nybegyndere også der søger en god stang men til rimelige penge.
Stangen er monteret med fullwells, fightbutt og 2 skydeøjer af ordentlig str. Selve finished på stangen er lavet rigtig flot, og der er utrolig god og lækker harmoni i stangen, selv ved kastevægt på 17 gram. Dog anbefaler Kim Rasmussen fra Salmonfly 16 gram, men af personlige erfaringer foretrækker jeg 17 hvor den også her virkelig vil derud af når man får ladet stangen korrekt. Stangen er rimelig nem at styre, og kompentensere også for mindre kastefejl så selv nybegyndere kan være med på denne stang.
Klingen er en marineblå med lysere farvet beviklinger, men alt i alt giver det et virkelig godt og flot finish til stangen der er i god harmoni.

Konklusion:
Lækker harmonisk stang, både i kasterytme ved de forskellige kastevægte samt i finish monteringen.

4 af 5 stjerner.. Ville godt have set noget endnu bedre kork kvalitet på stangen for at hæve standarden endnu mere, men stadig god kvalitet og flot finish.

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
23-06-2009 22:06
Adversering
Bjarke

Besked: #2
RE: [Grejanmeldelse] TFO TiCr-X wt.7
Nu har jeg selv brugt samme stang i omkring et år.

Og er ikke helt enig i alle punkterne. Mener ikke det er en stang der egner sig til en nybegynder. For at få det optilmale ud af stangen skal timmingen være iorden. ellers koster det mange meter i kastet.

Ved ikke om de har ændret modellerne men på min er der 3 skyderinge.

Synes heller ikke at det er en stang med specielt meget rygrad, sammenlignet med andre #7 stænger, den kan absolut ikke bære mere end de 17 gr. og så skal det være på et kort skydehoved.
Men med 16 gr passer glimerende og med timmingen iorden så kaster den bragende.

Det eneste jeg har at udsætte på kvaliteten er at prikerne ved sammenligner ikke passer med øjerne, så følger man prikkerne så sidder øjerne forskudt af hinanden. korken er ikke ringer end på andre stænger.

Så alt alt vil jeg mene, at det er helt sikkert en af de stænger hvor man får mest for pengene, specielt når man også får livtids garanti uanset hvordan man har ødelagt stangen.
20-07-2009 13:38
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #3
RE: [Grejanmeldelse] TFO TiCr-X wt.7
Jeg har haft meget godt held med at bruge 18 gram på stangen også, men jo det kræver da en meget mere rolig timing..

Men den kaster også ganske godt med de 17 gram efter min mening, men igen er det smag og behag med ens kasterytme også.. Smile

Jeg opfatter stangen med en ganske fin og fornuftigt ryggrad, dog virker den ikke så voldsom da den er progressiv i aktionen, men den har dog stadig en kanon ryggrad der også kan være med til at holde selv større fisk.. Men sammenligner man med nogen f.eks. mere kendte og dyre mærker vil man udentvivl få mere ryggrad i mange og mere for sine penge. Men som bjarke også skriver er det en super lækker stang til pengene og man får alligevel megen for dem ved sådan en stang..

Jeg har haft utrolig meget held med at lade nybegyndere prøve stangen og kun fået positiv feedback. Jeg syntes den progressive aktion stangen er lavet med virker netop super god til begyndere også Wink

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
20-07-2009 20:06