Jeg kom lige til at bestille en ny stang
Jim Nielsen

Rudkøbing
Besked: #1
Jeg kom lige til at bestille en ny stang
Hej folkens

Sad lige her til morgen og kiggede diverse engelske shops igennem bare for sådan at se om der lige skulle være noget jeg ikke vidste jeg ikke kunne leve uden Big Grin

Jeg faldt så over denne som jeg så også liiige kom til at bestille:

http://www.fishtec.co.uk/buy.cfm/rods/ai...0/no/46671

Det er jo stinkende billigt så skulle den være skod er det ikke mange penge ud af vinduet, men bare af nysgerrighed mens jeg så skal gå og vente på den dukker op vil jeg da lige høre om der er nogle af jer herinde der kender den ? (ved jo en hel del herinde i er yderst velbevandrede i fluestænger af alskens mærker så det kunne jo være Wink )

Nogle forslag til line valg modtages også gerne, igen ved jeg jo der findes yderst kapable mennesker her, jeg kunne naturligvis bare investere i en HMT som jeg i forvejen bruger på min #8 og er yderst tilfreds med....meeeen når nu jeg skal kaste mig ud i noget nyt på kysten dvs fiske med lettere end #8 så skulle jeg måske lige prøve en anden line også, sh setup forslag er jeg også åben for Smile

Mvh en med voldsom fiske feber Big Grin

PS kan se linket ikke viser hvilken model jeg har valgt men det er 9' 6/7
(Denne besked var sidst ændret: 01-02-2011 af 10:28 Jim Nielsen.)
01-02-2011 10:27
Adversering
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #2
RE: Jeg kom lige til at bestille en ny stang
Glæder mig til at høre mere om den stang når du får den. Ser meget spændende ud og især til den pris

Ang liner, vil jeg anbefale
WF:
S.A GPX, Guideline 4cast, Guideline Coastel

ellers vil jeg mene en 16 gram skydehoved vil kunne gøre det uden problemer og få stangen til at spille max

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
01-02-2011 14:51
Jim Nielsen

Rudkøbing
Besked: #3
Ja jeg syntes også den så spændende ud Klaus, jeg aner intet om aktionen på den eller noget, men for pokker til 363 kr med fragt så er det jo så lidt at man kan smide den over højre skulder hvis ikke man synes den er noget værd, omvendt kan man jo også være heldig at finde en "uopdaget" perle til lavpris Big Grin

Mht SA GPX er det ikke den der er forholdsvis tung ? synes at kunne erindre noget om at have læst det...kan være jeg er galt på den dog Angel

Mht skydehoved setup har du nogen anbefalinger der ? jeg har kun et par år på bagen som fluefisker og det eneste jeg har af skydehoved so far er på min 2-hånds.
01-02-2011 19:19
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #4
(01-02-2011 19:19)Jim Nielsen Skrev:  Ja jeg syntes også den så spændende ud Klaus, jeg aner intet om aktionen på den eller noget, men for pokker til 363 kr med fragt så er det jo så lidt at man kan smide den over højre skulder hvis ikke man synes den er noget værd, omvendt kan man jo også være heldig at finde en "uopdaget" perle til lavpris Big Grin

Mht SA GPX er det ikke den der er forholdsvis tung ? synes at kunne erindre noget om at have læst det...kan være jeg er galt på den dog Angel

Mht skydehoved setup har du nogen anbefalinger der ? jeg har kun et par år på bagen som fluefisker og det eneste jeg har af skydehoved so far er på min 2-hånds.

SA GPX linen er lige et halv gram tungere, men hvis stangen er af hurtig aktion vil den fint kunne bære den Smile

Af skydehoveder, tænker jeg en 16 gram på 9-11 m (alt efter hvad du selv ønsker af længde) og så eventuelt en coated skydeline til at ligge ud med.. Big Grin
Det burde passe super fint på den

- Klaus J

blog.klaus-flyfishing.dk
02-02-2011 11:57
Jim Nielsen

Rudkøbing
Besked: #5
Hej Klaus
Længde og vægt har jeg sådan rimeligt styr på var mere om du evt. selv har nogle favoritter du vil anbefale...altså mærke/model Big Grin

Kom iøvrigt til liiiige at købe en gedde line igår så den skal nok prøves med den også på et tidspunkt Wink

For faen hvor det dog kribler i fingrene for at prøve den pind når nu jeg intet aner om aktionen lol
02-02-2011 16:42
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #6
Jeg vender lige tilbage senere med udfyldende svar, da jeg lige pt ligger med halsbetændelse så er ikke lige så frisk Confused

Men lige kort lidt at kigge efter:

Scierra MWF hoveder har jeg gode erfaringer med
Samt dem salmonfly får lavet ved rio. De er billige og super fine

- Klaus J

blog.klaus-flyfishing.dk
02-02-2011 17:37
Jim Nielsen

Rudkøbing
Besked: #7
Det er bare iorden Klaus, der er da allerede et par forslag at kigge på Smile

God bedring iøvrigt da Big Grin
03-02-2011 01:05
Adversering
Jim Nielsen

Rudkøbing
Besked: #8
Nå så fik jeg endeligt stangen hjem, det tog noget tid pga flytning og andet rod...intet at udsætte på fishtec hvor den er købt skal det siges....den lange leverings tid skyldes udelukkende at stangen røg retur pga en ex der havde lovet hun ville modtage og sende den videre, hvilket hun så ikke gjorde, rent faktisk har fishtec været super gode, mailede dem da jeg opdagede den var på vej retur og mod at betale porto igen (fair nok ikke deres skyld jo) ville de da gerne sende den igen til min nye adresse, hvilket de gjorde igår og i dag har jeg så endelig fået den.

Førstehånds indtryk er at den betemt IKKE ligner en så billig stang, bevares korken er set bedre, men absolut også værre, finish omkring øjerne er der så vidt jeg kan se intet at sætte en finger på, alt i alt virker det som en rigtig lækker stang til hvad man jo nærmest må sige er håndører.

@ Klaus regner med jeg får tid til at smide lidt billeder op imorgen og måske også lige får prøvekastet lidt om ikke andet så på landjorden, umiddelbart efter lidt viften uden line virker den rimeligt hurtig Big Grin
01-03-2011 17:26
Jim Nielsen

Rudkøbing
Besked: #9
Hej Rene mange tak for input omkring sh setup.... jeg har faktisk prøvet monofil skydeline på et kastekursus, på det tidspunkt var jeg nok ikke helt klar til det....men nu er det klart under overvejelse, lawson hovedet synes jeg også jeg har hørt(læst) meget godt om så det kan bestemt tænkes der havner sådan et her, crosswater har jeg også læst positive ting om, nu har jeg som jeg skrev ikke fået prøvekastet den nye stang.... men jeg kunne bestemt godt forestille mig den ville være fin på kysten med monofil.
Nu jeg tænker over det tror jeg sq bare jeg vil prøve at få fat i et lawson "sæt" til at starte med og se hvad jeg synes om det på den stang...hvis ikke det lige er sagen har jeg nok en anden stang det kan bruges til Big Grin

@ Ole, helt enig jeg vil egentlig også gerne høre lidt mere om den sharkskin Wink
01-03-2011 19:48
Jim Nielsen

Rudkøbing
Besked: #10
Her er lige et par hurtige pics

Vedhæftede Fil(er) Billede(r)

01-03-2011 20:11
Jim Nielsen

Rudkøbing
Besked: #11
Nå har lige prøvekastet Airflo stangen lidt, lige pt har jeg kun en #7 geddeline der passer på den og med den kastede jeg uden større problemer omkring 25m, hvilket for mig ihvertfald er ganske glimrende, skal siges jeg aldrig har kastet med den line før og ikke engang har dresset den endnu Angel

Anyways, den virker bestemt som den vil være en fornøjelse på kysten hvilket jeg satser på jeg får prøvet snarligt.
02-03-2011 18:01