Fornæs
Niels O Haugset

Ajstrup/ Hadsund
Besked: #1
Fornæs
Vi er 4 gutter som skal til og omkring Fornæs på Lørdag. Jeg har læst mig til at der er meget dybt ved Fornæs og syd på. Er der nogen som kan give et tips om fluer eller blink på den kant. Vi tager begge dele med, men har mest lyst til at bruge flue,men er dybden et minus for fluen. Jeg håber der er nogen som kan komme med nogle triks til stedet. Idea Smile VH Niels

MVH Niels
04-02-2011 00:09
Adversering
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #2
RE: Fornæs
(04-02-2011 00:09)Niels O Haugset Skrev:  Vi er 4 gutter som skal til og omkring Fornæs på Lørdag. Jeg har læst mig til at der er meget dybt ved Fornæs og syd på. Er der nogen som kan give et tips om fluer eller blink på den kant. Vi tager begge dele med, men har mest lyst til at bruge flue,men er dybden et minus for fluen. Jeg håber der er nogen som kan komme med nogle triks til stedet. Idea Smile VH Niels

Hej Niels

Der er pænt dybt omkring Fornæs fyr. Jeg husker at en af mine første kystture i 1992 med ungdomsskolen. Dengang mistede jeg stort set en hel grejboks med blink og woblere.. Pladsen er kendetegnet ved kalk bund og meget varierede bundforhold. Nogle steder er der meget dybt andre ganske lavt. Hvis jeg var jer ville jeg bruge lange kystwoblere som Corsar, Hexen ell. lign. agn, der går relativt højt i vandsøjlen.

Vadning her bør foregå med stor forsigtighed da man vader på kalkskiver og det falder ganske markant på siderne af disse. Kombineret med kraftig strøm omkring revet kan give nogle meget ubehagelig oplevelser. Derfor er det ikke en plads man bør fiske alene.

På trods af disse formaninger er det naturligvis også en superspændende plads, der ofte huser både havørred og torsk (det gjorde den ivhertilfælde dengang i 1992 Wink )

God tur

Jan

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
04-02-2011 00:44
Niels O Haugset

Ajstrup/ Hadsund
Besked: #3
(04-02-2011 00:44)janfensten Skrev:  Hej Niels

Der er pænt dybt omkring Fornæs fyr. Jeg husker at en af mine første kystture i 1992 med ungdomsskolen. Dengang mistede jeg stort set en hel grejboks med blink og woblere.. Pladsen er kendetegnet ved kalk bund og meget varierede bundforhold. Nogle steder er der meget dybt andre ganske lavt. Hvis jeg var jer ville jeg bruge lange kystwoblere som Corsar, Hexen ell. lign. agn, der går relativt højt i vandsøjlen.

Vadning her bør foregå med stor forsigtighed da man vader på kalkskiver og det falder ganske markant på siderne af disse. Kombineret med kraftig strøm omkring revet kan give nogle meget ubehagelig oplevelser. Derfor er det ikke en plads man bør fiske alene.

På trods af disse formaninger er det naturligvis også en superspændende plads, der ofte huser både havørred og torsk (det gjorde den ivhertilfælde dengang i 1992 Wink )

God tur

Jan

Hej jan tak for dine tips. Jeg har en masse endegrej som er brugt på vestkyste helt op i 32g, og som gå højt i vandet, glæder mig til at prøve pladsen VH Niels

MVH Niels
04-02-2011 00:54
Sølvræven
Gæst

Besked: #4
(04-02-2011 00:54)Niels O Haugset Skrev:  Hej jan tak for dine tips. Jeg har en masse endegrej som er brugt på vestkyste helt op i 32g, og som gå højt i vandet, glæder mig til at prøve pladsen VH Niels

Der er den ubetinget dyreste grejplads jeg kender når det handler om blinkfiskeriBig Grin

Hvis det for træls ved fyret så gå om til sandvigen mod nord, eller mod syd til Kragenæsset og fisk om i bugten - der er forholdene bedre med blink.

Venligst

Claus,
04-02-2011 22:28
Rasmus Bech

Randers
Besked: #5
(04-02-2011 22:28)Sølvræven Skrev:  Der er den ubetinget dyreste grejplads jeg kender når det handler om blinkfiskeriBig Grin

I'll Second that Big Grin

Som ræven siger, så er ålebugten, syd for kragenæsset et rigtigt godt bud. Især på denne årstid. Syntes klart at pladsen er bedst med nordøstlig vind, så der er lidt plask i vandet. Jeg havde et rigtig godt fiskeri derude sidste forår, ved kraftig pålandsvind og store gennemløbere.

Rasmus

To argue on the internet is like running in the Special Olympics,even if ya get the Gold your still retarded
04-02-2011 22:57
Niels O Haugset

Ajstrup/ Hadsund
Besked: #6
Vi kom noget sent afsted pga vejret, men fiskede et par timer ved fyret og syd på. Vi kom ikke helt ned i bugten. Den ene makker havde kort kontakt med en fisk. To af gutterne havde i starten meget bundkontakt, men fik styr på det efter lidt grej skift. Det er helt sikkert et sted jeg vil undersøge meget nærmere med tiden. Eller gik weekenden med masser af fed musik og lækker mad. Der blev serveret min hummersuppe, og helleflynder med rodfrugter, m,orgenmaden var tykke pandekager med Ahornsirup, marmelade og rørsukker Tongue. Jeg glæder mig til multi turen D 13/2 Niels

MVH Niels
07-02-2011 12:19
Sølvræven
Gæst

Besked: #7
(07-02-2011 12:19)Niels O Haugset Skrev:  Vi kom noget sent afsted pga vejret, men fiskede et par timer ved fyret og syd på. Vi kom ikke helt ned i bugten. Den ene makker havde kort kontakt med en fisk. To af gutterne havde i starten meget bundkontakt, men fik styr på det efter lidt grej skift. Det er helt sikkert et sted jeg vil undersøge meget nærmere med tiden. Eller gik weekenden med masser af fed musik og lækker mad. Der blev serveret min hummersuppe, og helleflynder med rodfrugter, m,orgenmaden var tykke pandekager med Ahornsirup, marmelade og rørsukker Tongue. Jeg glæder mig til multi turen D 13/2 Niels

Lyder til i har haft en hyggelig weekend, med god madSmile

Det der med bundforholdeneRolleyes nu var der også højvandenBig Grin bare vent til blæretang og anden fandenskab får fat og det er "normal" vandstandTongue

Venligst
07-02-2011 18:32
Adversering
Niels O Haugset

Ajstrup/ Hadsund
Besked: #8
(07-02-2011 18:32)Sølvræven Skrev:  Lyder til i har haft en hyggelig weekend, med god madSmile

Det der med bundforholdeneRolleyes nu var der også højvandenBig Grin bare vent til blæretang og anden fandenskab får fat og det er "normal" vandstandTongue

Venligst

Det var da lige godt pokkers, nu gik jeg og troede vi var snu ræve Cool , men det var vi jo så ikkeBig Grin. En ting ligger fast vi var gode til at spise og spille fed Rock og Blues, det får du ikke lov at rokke ved. Tongue

MVH Niels
07-02-2011 21:59
morten gaust

Besked: #9
:Hej Niels

Så er man online igen.. god tur men pas på vandert er koldt. Der blev taget fisk i dag på Rugholm: Morten
08-03-2011 21:17
Niels O Haugset

Ajstrup/ Hadsund
Besked: #10
Hej Morten. Det lyder godt har du været der. Dit hjul er på vej det bliver et 3000,og der er line på. Det er ikke den line som vi plejer at bruge kan ikke huske navne,t men den skulle være bedre og billigere. Niels

MVH Niels
09-03-2011 16:27
morten gaust

Besked: #11
(09-03-2011 16:27)Niels O Haugset Skrev:  Hej Morten. Det lyder godt har du været der. Dit hjul er på vej det bliver et 3000,og der er line på. Det er ikke den line som vi plejer at bruge kan ikke huske navne,t men den skulle være bedre og billigere. Niels

Det lyder godt, og tak for hjælpen... Jeg skriver når der er gang i fiskeriet osv..

MortenBig Grin
10-03-2011 09:48