Mariager 22/11
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #1
Mariager 22/11
Er der nogen af jer der vil med i fjorden på søndag? Hva si'r Mr. Rock 'n Roll ? Wink
20-11-2009 08:43
Adversering
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #2
RE: Mariager 22/11
Jeg håber på en fjordtur lørdag - giver lige endlig besked hvis jeg kommer afsted

Mvh

Nikolai
20-11-2009 10:56
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #3
Jeg skal arbejde lørdag. Jeg kunne godt være klar søndag - men så skal der også være fisk!!!1

Smile

Mvh
Stig - lige hjemvendt fra Mariagerfjord uden fisk..
20-11-2009 12:58
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #4
(20-11-2009 12:58)Stig Sørensen Skrev:  Mvh

Pyt .. fiskene skal nok komme!
Hvordan virkede grejerne?Big Grin

venligst
Martin

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
20-11-2009 13:27
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #5
(20-11-2009 13:27)Martin Brøndum Skrev:  
(20-11-2009 12:58)Stig Sørensen Skrev:  Mvh

Pyt .. fiskene skal nok komme!
Hvordan virkede grejerne?Big Grin

venligst
Martin

Tjae, tjoe.. Jeg skal nok lige vende mig til det? Jeg fik lavet lidt kasteknuder på forfanget, det plejer jeg ellers aldrig at lave.
Havde også problemer lidt med at få forfanget til at strække sig.

Da jeg sådan ligesom sagde 'screw it', efter at have prøvet og finde ud af hvorfor, og kastede alt hvad jeg kunne, med skydehovedet 2-3-4 meter uden for topøjet og trak igennem, ja så kastede jeg nok så langt som jeg aldrig har gjort før - med perfekt udstrukket forfang (af hvad jeg kunne se så langt Tongue )

Men hvad kan dette betyde?

Kunne jo være rart at skidtet også gad at lægge så flot ud på vandet når jeg bare vil kaste de 20 meter uden anstrengelse.
Bliver nok hurtig træt hvis jeg skal ramme de ~30meter hver gang for at få strækket forfanget..!

Men da jeg ikke har så meget erfaring med det, er der nok ikke andet at gøre end at vente til jeg kan lade andre kompetente fluekastere afprøve mit setup og give deres mening.
20-11-2009 13:41
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #6
(20-11-2009 14:55)Ole Bjørn Hansen Skrev:  Hej Stig.

"...er der nok ikke andet at gøre end at vente til jeg kan lade andre kompetente fluekastere afprøve mit setup og give deres mening. ..."

Nu ved jeg jo ikke, om jeg kan gå for at være en kompetent fluekaster, men hvis du kommer til fjorden i løbet af søndag eftermiddag (har en halv aftale med Jakob et ikke nærmere specificeret sted), vil jeg gerne prøve dit set-up og give mit besyv med.

Du kan evt kontakte Jakob - jeg tror, han regner med at være ved fjorden væsentligt før jeg (qua mit DP-stunt lørdag aften/nat i Århus....Big Grin) og så kan jeg kontakte jer ved middagstid søndag og høre hvor I er. Så regner jeg med at dukke op ved 14 tiden på pladsen....Smile

Venligst,

Ole.

Hej Ole. Jo, ville da være super med din mening om setup'et.
Ang. søndag så kan jeg nok først se det an tidligt søndag.

Jeg kan i øvrigt heller ikke fiske en hel formiddag, det er simpelthen umuligt med mine PVC waders (har sat et par neopren waders på juleønskelisten! Big Grin ). De to timer jeg var ude i dag var mere end rigeligt, er stadig en frossenpind herhjemme, på trods af at jeg har lagt mig under tæppet i stuen lige siden jeg kom hjem igen Big Grin
20-11-2009 15:19
Morten H

Besked: #7
(20-11-2009 15:19)Stig Sørensen Skrev:  Jeg kan i øvrigt heller ikke fiske en hel formiddag, det er simpelthen umuligt med mine PVC waders (har sat et par neopren waders på juleønskelisten! Big Grin ). De to timer jeg var ude i dag var mere end rigeligt, er stadig en frossenpind herhjemme, på trods af at jeg har lagt mig under tæppet i stuen lige siden jeg kom hjem igen Big Grin

Hej Stig.
Bare husk at tage rigeligt med kluns på under dine pvc waders.
Skiundertøj + træningsbukser + evt endnu et par træningsbukser + mere buks og 2 par tykke uldne sokker.Smile
Så skulle du kunne holde i nogle flere timer. Det er i hvertfald min erfaring. Og husk at gå op af vandet en gang imellem, det varmer sådan. Det er jo heller ingen skade til at fiske fra vandkantenWink

Mvh BBHede

MHede
mhede.wordpress.com
Tight Lines + Square Tails
20-11-2009 16:02
Adversering
Uwe

Herlev/Ballerup.
Besked: #8
Hejsa Stig..
Her er hvad jeg ville gøre, for jeg har selv stået i pvc i den kolde tid. Som der før er nævnt så tag et sæt godt skiundertøj på¨( til nøds kan du bruge et par lange underbukser, et par fleece bukser, et par tennissokker og et par ski/termosokker, en langærmet bluse gerne med højhals, en kraftig langærmet bluse og en til slut en vind/vand tæt jakke.
Tage godt med varmt at drikke med og et par hansker, som du bruge når du er på land.
Nu ved jeg også fra den gang vi var ude sammen, at du ik er den som er oppe på land så titSmile. Prøv i den kolde tid med de waders du nu har, at gå lidt tigere på land og ik FØRST når du fryser.

Håber at i for en hyggelig tur i fjorden.

K&B
Uwe
20-11-2009 19:37
Sølvræven
Gæst

Besked: #9
Hey,

Bliver det lørdag eller søndag og hvor tager i evt hen?

CM,
20-11-2009 22:50
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #10
Jeg er kommet til at love mig selv væk til arbejde i morgen, så det bliver søndag for mit vedkommende. Umiddelbart tænker jeg ørnedalen eller bilfragmenteringen.
21-11-2009 00:45
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #11
Ok. Jeg tager gerne imod gode forslag Big Grin

Jeg kender kongsdal og Katbjerg. Hvor ligger strandholt ?

Edit: Det gør jeg så nu. Kører man ned af Strandholtvej eller Cecilieborgvej ?
(Denne besked var sidst ændret: 21-11-2009 af 01:27 Jakob Hansen.)
21-11-2009 01:23
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #12
Har endnu ikke beslutte mig for lørdag eller søndag. Valget står mellem lørdag eftermiddag eller søndag morgen/formiddag. det bliver nok vejret som får lov til at afgøre det i sidste ende.

God tur og knæk og bræk til jer alle Smile

mvh

Nikolai
(Denne besked var sidst ændret: 21-11-2009 af 01:42 Nikolai Kaad.)
21-11-2009 01:42