Stjerner:
  • 0 stemmer - 0 gennemsnit
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Monroe Killer variant
Leif Chr.

Besked: #1
Monroe Killer variant
Et godt gammelt mønster med lidt plastic mm. Angel

Rør : Pro Microtube i klar
Belastning : 0,30 gram 10mm flexiweight
Undervinge : gul ræv med gul angel hair flash
Overvinge : sort ræv med bait fish angel hair
Hackle : Orange og blå soft hackel
Krop : sort stf dub og bred guld tinsel
Plastic : orange soft kineser hat, gult krogstyr og gul propel monteret på dobbeltkrog via o,40 mm nylon line, som er brændt i enden.

Mvh Leif

08-02-2011 00:24
Adversering
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #2
RE: Monroe Killer variant
Madfiskeri. Dette er ikke en flue, men en spinner....... Tongue

Fin fin flue Leif. Med din dygtighed (tør jeg skrive held) kommer den flue til at rydde gevaldigt op i havørredbestanden Wink

Hvad siger du til at træne lidt når vinden har lagt sig?

Venligst

Jan

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
08-02-2011 00:57
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #3
Flot flue - men der var intet, der kunne få mig til at benytte flue med påhængsmotor!! Big Grin - Eller det er måske en propel, der kan få fluen frem til målet i modvind?? Så - måske da!

Har du selv erfaringer med "propelfluer" - hvordan er de at kaste med?

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
08-02-2011 01:06
Leif Chr.

Besked: #4
(08-02-2011 00:57)janfensten Skrev:  Madfiskeri. Dette er ikke en flue, men en spinner....... Tongue

Fin fin flue Leif. Med din dygtighed (tør jeg skrive held) kommer den flue til at rydde gevaldigt op i havørredbestanden Wink

Hvad siger du til at træne lidt når vinden har lagt sig?

Venligst

Jan

Hej Jan.

Jeg er klar til lidt træning. Trænger også helt klart til at komme lidt igang Cool

Mvh Leif
08-02-2011 11:36
Leif Chr.

Besked: #5
(08-02-2011 01:06)Brandt Skrev:  Flot flue - men der var intet, der kunne få mig til at benytte flue med påhængsmotor!! Big Grin - Eller det er måske en propel, der kan få fluen frem til målet i modvind?? Så - måske da!

Har du selv erfaringer med "propelfluer" - hvordan er de at kaste med?

Hej Brandt.

Det er helt klart en fordel at fiske med propel, når først der er trukket op(propellen), sejler fluen jo nemt fra egen bred og tilbage mod modsatte bred igen, jo det virker Big Grin Big Grin

Nej jeg har aldrig prøvet disse små propeller monteret efter fluen, kun fisket med nogle større og klare propeller monteret foran fluen. Dem har jeg ikke oplevet den store fordel ved. Har dog et par gange oplevet at andre har fået fisk på metoden, hvor det ikke er lykkedes mig at fange noget når jeg har fisket uden.
Man er aldrig i tvivl om en fisker bruger propeller da de larmer lidt. Når det er mørkt kan det jo være en fordel hvis ens makker bruger sådan en, så ved man hvor han er Wink

Men jeg tror lidt på ideen om at en lille propel kan skabe lidt turbolens/støj i vandet og måske få en følger til hugge. Men det ved jeg forhåbenligt meget mere om til juni Smile

Mvh Leif
08-02-2011 11:55
Jim Nielsen

Rudkøbing
Besked: #6
Jeg har kun prøvet propeller på selve fluen ikke hængende bag krogen, men synes nu godt man kan mærke de er der under kast, men dog ikke til større gene synes jeg Smile
08-02-2011 19:10
Sølvræven
Gæst

Besked: #7
Det sgu go stil LeifSmile

Brandt: Det er ikke noget problem at kaste med propeller - i hvertfald ikke foran fluenDodgy Leif's variant har jeg da vist ikke set førSmile

Venligst
08-02-2011 22:36
Adversering