Turen går idag til Mariager
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #1
Turen går idag til Mariager
Det har virkeligt været en sørgelig omgang for mit vedkommende i år. Forårsfiskeriet var jeg forhindret i at deltage i. Natsommerfiskeriet som er mit favoritfiskeri "glippede"- Kendte pladser som Ashoved, Glatved strand og Moesgård var som støvsuget for fisk. I efteråret har jeg haft fornemmelsen af enten at være på pladsen for tidligt eller når fiskene var trukket forbi. Alt i alt så nærmer vi os deadline og jeg har ikke én eneste fisk fra 2009 som er værd at berette om (tror jeg har fået én over måletSad ) I dag vil jeg forsøge at forbedre statistikken. Der er basis for at lave en markant forbedring.

Ønsk mig stram line

K & B

Jan, der seriøst overvejer at skifte til å fiskeri.

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
21-11-2009 10:35
Adversering
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #2
RE: Turen går idag til Mariager
Hej Jan.

Måske ses vi deroppe - jeg håber at komme afsted senere idag.

Jeg har lidt samme statistik som dig Sad

Vi ses

Nikolai
21-11-2009 11:39
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #3
Statusrapport.....

Masser af vand (ganske højvande)

Masser af fiskere (strandholt)

Masser af sol Smile

men stadig ingen fisk....

Venligst

Jan

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
21-11-2009 17:33
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #4
(28-11-2009 13:48)Ole Bjørn Hansen Skrev:  Ja, nu går turen nemlig til Mariager.....Big Grin

Jeg har lovet Martin og Jan at fiske med nogle lette skydehoveder på min Xi2 (mod at de skulle fiske med nogle tunge på deres stænger, næste gang de er ved vandet ( op ikke på græs Big Grin).... men så kan jeg jo ikke kaste så langt, som jeg gerne vil - og det er da noget værre selvpineri.... er det ikke ?! Cool

Venligst,

Ole

Hej Ole
God tur til fjordenSmile
Når jeg fisker, så søger jeg lethed, ro og harmoni i mit grej og i mit kast, det er jeg helt afklaret medTongue
Fisker gerne et tungt hoved, hvis forholdene er til det - men så skal det også være langt! Der er ingen, der igen får mig på kysten med 20g/10m og monofil, jeg har været der .. dertil nyder jeg simpelthen det lette grej for megetBig Grin
Jeg mener stadig, at den bedste grejanmeldelse der blev gjort sidst, var Stigs umiddelbare begejstring for et let SH setup, da han prøvede mit grejWink
Det bliver spændende at høre hvad du har fundet frem til, når du har været ude at prøve nogle lettere hovederSmile

venligst
Martin

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
28-11-2009 14:23
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #5
Hej

Det ser nu ud til at job mm. flasker sig til en Mariagertur på tirsda´g.

Her skal den nye XP 690-4 testes

Er der her på siden et par bud på en god start vægt?

Ligger inde med følgende (for mig at se) oplagte bud:

Opti stillwater #6
SH på hhv 14,15, 16, (17?) gram

mvh

Nikolai
28-11-2009 22:12
Stefan

Aalborg
Besked: #6
Hej træls du ikke fangede noget. Hvordan med vandstanden, er den stadig ret høj?

Venligst Stefan
28-11-2009 22:45
Stefan

Aalborg
Besked: #7
Ok det jo lige før man skal have en flyderingBig Grin

mvh Stefan
29-11-2009 01:04
Adversering
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #8
(28-11-2009 18:50)Ole Bjørn Hansen Skrev:  Men jeg synes nu stadig det er en underlig ufølsom kæp - den der Xi2 - at arbejde med ift min TCX #7....selvom den da kaster fremragende, når sandheden skal på bordet Dodgy

Hej Ole
Det fede ved CCS data er, at de bare er hvad de er .. de siger ikke det hele. Jeg har i hvert fald helt samme oplevelse som dig - selvom data ligger tæt på TCR/TCX så mangler de en smule med hensyn til dynamik. Xi2 er en kraftfuld stang, som det er let at kaste langt med - men på en eller anden måde mangler den en smule følsomhed i forhold til de tunede fætreCool

Gu' ved, om at man lave noget, der svarer til CCS på de enkelte dele .. eller er det for nørdet?Blush

Citér:Behøver jeg at sige, at der ikke var nogen fisk der forbarmede sig over mig og tog min flue..... der blev brugt mere tid på at rigge om end på at kaste....og fiske Undecided

Venligst,

Ole

Hæ hæ .. du må regne det for en træningsdag ved vandetBig GrinBig Grin

Iøvrigt prøver jeg at finde et sted, hvor jeg kan fange en fisk i morgen formiddag (hvis ikke konen skal på vagt i den gamle svenskerConfused) .. og jeg lover dig, at jeg ikke lægger et gram på mit skydehoved - det bliver den chili farvede med samme setup som sidstTongue

venligst
Martin

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
29-11-2009 01:09
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #9
(29-11-2009 01:28)Ole Bjørn Hansen Skrev:  Hej Martin.

Måske siger de der CCS data alligevel en helt del :

Ift TCR/TCX er Xi2 jo ikke kun stiv i bunden, men osse relativt stiv i toppen jvf AA... altså bare STIVVV....?!Dodgy

Njahh ... AA 71 er jo absolut ikke stiv ... de 1-3 grader den adskiller sig fra TCR er altså ikke ret megetCool

Citér:Indtil et eller andet kaste-jern fra fantomøen kommer og påviser det modsatte Angel, har jeg altså også en idé om, at det må have noget at gøre med den kulfiber man bruger i de respektive stænger... jeg ved godt at alle siger at der er så marginale forskelle i deres stivhed... men hvorfor så bruge forskellige fibre i de forskellige dele...?! Det kan selvfølgelig have noget at gøre med durability.... men alligevel - selv i "lette og responsive stænger" bruges jo forskellig kulfiber i de enkelte dele....Dodgy

Venligst,

Ole.

Jeg tror mere, at det har noget med taperingen at gøre, end med fiberen - jeg har et bud på, hvor Xi2 ville være stivere end TCR og omvendt, hvis ellers jeg kunne måle detCool
... er det iøvrigt ikke samme fiber (G5) de efterhånden bruger i alle deres nye high end stænger?Dodgy

venligst
Martin

Venligst Martin

Malala Yousufzais
29-11-2009 01:42
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #10
(29-11-2009 01:52)Ole Bjørn Hansen Skrev:  Det har du helt sikkert ret i - jeg tror, at Xi2 er stiv lige under toppen - altså i mellemstykket...?!Dodgy

... det tror jeg ikke!
Jeg tror, at den er stivere i bundstykket og 2. stykke fra bunden. Så er den blødere i tredie stykke og marginalt stivere i toppenCool
Det ville være logisk - det giver en stang, der kaster fint på kort line (3. stykke) med store fluer (toppen), hvilket den bør gøre, da den egentlig er udviklet som en stang til Bones - og som samtidig har kraft i bunden til både store fisk og fiskeri fra båd (bundstykkerne).
TCR/TCX er beregnet til at kaste en masse line med .. og de udvikler derfor deres kræfter aldeles progressivt .. meget lig vægten/længden af den line, de forventes at holde i luftenCool

Citér:"...er det iøvrigt ikke samme fiber (G5) de efterhånden bruger i alle deres nye high end stænger?..."

G5 siger ikke noget om selve fiberen de bruger - den kan i teorien variere fra stang til stang - men noget om konstruktionsmetoden med scrim og oplægning af fiberen - hvad jeg ved af....
Flight er jo osse G5 men med G3 kulfiber....

Venligst,

Ole

.. det er efterhånden skide svært at finde ud af, hvad Sages varedeklarationer dækker over. Jeg har altid troet, at G5 primært referede til grafitten, fordi de så omhyggeligt har angivet, om deres stænger vari 2., 3. eller 4. generations grafit. Det ville så være logisk, om G5 var næste skridt (selvom IIIe har været indover).Huh Men efter at de har lanceret teknologien SaltH2OExclamation i forbindelse med Xi3 - så tror jeg efterhånden, at deklarationen udelukkende foretages i marketing afdelingenAngry

venligst
Martin

Venligst Martin

Malala Yousufzais
29-11-2009 02:06
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #11
(29-11-2009 02:23)Ole Bjørn Hansen Skrev:  "...... det tror jeg ikke!
Jeg tror, at den er stivere i bundstykket og 2. stykke fra bunden. Så er den blødere i tredie stykke og marginalt stivere i toppen
Det ville være logisk - det giver en stang, der kaster fint på kort line (3. stykke) med store fluer (toppen), hvilket den bør gøre, da den egentlig er udviklet som en stang til Bones - og som samtidig har kraft i bunden til både store fisk og fiskeri fra båd (bundstykkerne).
TCR/TCX er beregnet til at kaste en masse line med .. og de udvikler derfor deres kræfter aldeles progressivt .. meget lig vægten/længden af den line, de forventes at holde i luften
..."

Du er en klog mand, Martin Smile - det lyder meget plausibelt.Shy

Venligst,

Ole

Hvis det er OK med dig - så oversætter jeg lige ovenstående og vedlægger konklusionenen i en ansøgning til Jerry Siem, om at blive elev i udviklingsafdelingen med pligt at at prøvefiske stængerne på the flats over thereCool
Sorry Boys, can't discuss more CCS data with You for now - duty is calling, have to find some bones to fight with the new XiX with SaltH3O technology! .. by the way, I'm never training on grass no more!Big GrinBig GrinBig GrinBig Grin

venligst
Martin

Venligst Martin

Malala Yousufzais
29-11-2009 02:38
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #12
(29-11-2009 02:41)Ole Bjørn Hansen Skrev:  "...Hvis det er OK med dig - så oversætter jeg lige ovenstående og vedlægger konklusionenen i en ansøgning til Jerry Siem, om at blive elev i udviklingsafdelingen med pligt at at prøvefiske stængerne på the flats over there..."

Ansøgningen skal du sende til :

Jerry Siem
C/O Sage Development DK
Havndalvej 22
9550 Mariager

Big GrinBig GrinBig Grin

OK .. bare jeg så lige får en XP 590 og en TCX 790 retur til prøvefiskning på the danish flats!Big GrinBig Grin

venligst
Martin

Venligst Martin

Malala Yousufzais
29-11-2009 02:46