Hover line
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #1
Hover line
Hej,
hvem laver en ordentlig hover kystline - altså en hvor linen reelt bliver hængende lige under overfladen ?
Er lidt træt af bølger og flydeline Dodgy

vh
Peter

Peter

"There is nothing permanent except change"

10-02-2011 11:51
Adversering
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #2
RE: Hover line
Hej Ole,
skulle nok lige ha nævnt at jeg tænkte på WF liner. Laves de ikke kun som skydehoveder ?

vh
Peter

Peter

10-02-2011 13:54
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #3
Er det ikke en fysisk umulighed at lave en line som synker lige ned under overfladen og så bliver hængende i den dybde?

Glider synker og bliver ved med det selvom det går langsomt i de lave klasser.
Den er nok det bedste bud på en wf line, hvis den kan opstøves, den nye glider synker en smule hurtigere end den gamle.

Mvh
Lasse

http://www.karlssonflyfishing.com

FFI certificerede instruktører
10-02-2011 17:08
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #4
Hej Ole,
jeg er jo ret glad for Guidelines liner så den vil jeg da prøve :-) det eneste alternativ jeg har kunnet finde - og som jeg har haft tidligere - er Rio Outbound men jeg syntes den synker lidt hurtigere - eller rettere - for hurtigt :-)

vh
Peter

Peter

10-02-2011 17:41
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #5
(10-02-2011 17:08)karlsson Skrev:  Er det ikke en fysisk umulighed at lave en line som synker lige ned under overfladen og så bliver hængende i den dybde?

Glider synker og bliver ved med det selvom det går langsomt i de lave klasser.
Den er nok det bedste bud på en wf line, hvis den kan opstøves, den nye glider synker en smule hurtigere end den gamle.

Mvh
Lasse

Når nu det skal være teoretisk så KUNNE man vel forestille sig en line med samme densitet som vand (som naturligvis ville variere fra fiskevand til fiskevand) som idet den rammer (daler ned på) overfladen og gennemtrænger denne, bremses ved anslaget og forbliver liggende i det niveau hvor den er bremset helt op, i en ikke nærmere defineret positon under overfladen Rolleyes

vh
Peter

Peter

10-02-2011 17:47
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #6
(10-02-2011 17:20)Ole Bjørn Hansen Skrev:  Jo, Lasse; Glider synker 1,2 cm/sek - og det gør den selvfølgelig hele tiden. Cool Men hvis man tager linen ind igen efter at have kastet ud, hænger den lige under overfladen. Smile Alternativt kan man indfedte den, hvis man ikke gider tage den ind efter at have kastet ud og så hænger den konstant i overfladen Wink

Hej Ole

Jeg har brugt glideren som skydehoved de sidste 7-8 år Wink HVis vi indfedter den så den hænger i overfladespændingen, så bliver den der til forfanget med belastet flue trækker den under, men det tager som regel en smøgs tid hvis man er ryger, eller en gedign fuglerede Big Grin

Mit leadcore hoved hænger også lige under overfladen hvis jeg hiver det ind hurtigt nok Big Grin

Mvh
Lasse

http://www.karlssonflyfishing.com

FFI certificerede instruktører
10-02-2011 17:52
Stefan

Aalborg
Besked: #7
Hvis nu man ville klippe nogle hoveder selv, hvilke dt-liner skal man så købe, så man får hover-effekten? Hvad med artisan-linerne (intermediate), kommer de i nærheden af at være hover-liner?

Venligst Stefan
10-02-2011 23:13
Adversering