Mattrup å
Rejen

Gribskov
Besked: #1
Mattrup å
Hvordan og hvorledes med med Mattrup å i Ikast/Horsens kommune? Hvordan ser det ud mht fisketilladelse etc?
Tips og historier er mere end velkomne.

Cool

Mvh Rejekongen

/Rejen

Kysten kalder
14-02-2011 14:40
Adversering
john2000

Hundested
Besked: #2
RE: Mattrup å
Hej Rejekonge
Det er en fin lille å at fiske i,men det er en lille klub der har fiskeretten på venstre side hvis man står på den gamle bro og kikker nedstrøms. Den anden bred har Lars fra Svensen Sport, han har også et retten opstrøms fra den gamle bro. Jeg har fisket en del på det nederste stykke,hvor jeg for nogle år siden tog en stalling på 53 cm. men jeg har fanget flere stallinger mellem 40-45 cm. Den klub der har retten på det nederste stykke hedder Peter Ross. Den har også et par stræk opstrøms broen.
Men hvordan det ser ud med stallingfisket ved jeg ikke,da det er 6-7 år siden jeg var der sidst.

Må din bindetråd aldrig knække
14-02-2011 20:33
Niels O Haugset

Ajstrup/ Hadsund
Besked: #3
Hej ole jeg har en kammerat som har fiskeret på begge sider af broen i åen. Han må vide hvordan landet ligger ,og jeg skal snakke med ham om et par dage. Jeg lægger en besked om vhordan detforegård til den tidCool

MVH Niels
(Denne besked var sidst ændret: 14-02-2011 af 22:31 Niels O Haugset.)
14-02-2011 22:30
Rejen

Gribskov
Besked: #4
Tak for de mange svar.

Det viser sig at jeg har en veninde der er flyttet ind i et hus der ligger lige ned til åen og hun har fortalt mig at de efter sigende må fiske i åen, men det ville måske være meget fornuftigt at kontakte de respektive foreninger før man svinger fluestangen i den jyske natur Smile

Rejedrengen

/Rejen

Kysten kalder
15-02-2011 00:51
kenneth n

kbh
Besked: #5
mener det er peter ross der har stykket fra broen og ud i gudenåen , og så vidt jeg ved ikke til at betale sig fra !! 25-30tusinde om året , ikke noget du må hænge mig op på ,

min far og en flok gutter havde fiskeretten længere oppe ad matrup å , i forbindelse med en hytte de lejede. af godset

men det er mattrup gods du skal have fat i . , ellers stallinge foreningen peter ross
15-02-2011 20:54
Niels O Haugset

Ajstrup/ Hadsund
Besked: #6
Det er rigtigt at det er Ross, og at man skal inviteres af en som er medlem. Min makker er i besiddelse af 3 ekstra fiskekort, som kun må andvendes hvis han selv er med. Disse kort er til højre nedstøms,og jeg er en af de heldigeTongueBig Grin. Ross,s er på venstre side. De største Bækker er fanget på det nederste stykke efter broen

MVH Niels
15-02-2011 21:00
kenneth n

kbh
Besked: #7
(15-02-2011 21:00)Niels O Haugset Skrev:  Det er rigtigt at det er Ross, og at man skal inviteres af en som er medlem. Min makker er i besiddelse af 3 ekstra fiskekort, som kun må andvendes hvis han selv er med. Disse kort er til højre nedstøms,og jeg er en af de heldigeTongueBig Grin. Ross,s er på venstre side. De største Bækker er fanget på det nederste stykke efter broen

det er simpelhen så lækker det stykke fra broen og ud imod gudenåen , med det ene s-formet sving efter det andet , og der er nogle pæn dybe huller ,
men niels synd at de har klippet alt grøden væk , bunden og hullerne er jo helt barre , ikke lige noget en bæk foretrækker

niels er det ikke efterhånden mange år siden at der er blevet taget en stor bækørrede på det stykke??
(Denne besked var sidst ændret: 15-02-2011 af 21:10 kenneth n.)
15-02-2011 21:05
Adversering
Niels O Haugset

Ajstrup/ Hadsund
Besked: #8
Nej der bliver fanget Bækkere på+ 60 cm hvert år, men ikke snakket om og ja det er et lækkert sted- Jeg er der et par gange om året både inde i vildnisset og på marken CoolTongue længre oppe i åen er der masser af vandplanter men der mangler nedbroen,s det har du ret i

MVH Niels
(Denne besked var sidst ændret: 15-02-2011 af 21:46 Niels O Haugset.)
15-02-2011 21:42