Hvordan med epoxy og sundhed?
Lars Troels

Møldrup - Viborg
Besked: #1
Hvordan med epoxy og sundhed?
Sad lige og bandt nogle Pattegrisen varianter med rygskjold af epoxy, og kom til at tænke på hvad det er for noget med at det skulle være ekstremt sundhedsskadeligt og allergifremkaldende.

Hvor slemt er det? Hvor påpasselige er i andre med at undgå kontakt med huden osv.?

Hilsen

Lars T.

Har stænger der kaster 10 meter længere af sig selv. Medlem af FTAS Foreningen i Danmark
14-02-2011 17:10
Adversering
Sølvræven
Gæst

Besked: #2
RE: Hvordan med epoxy og sundhed?
Du kan læse lidt om Epoxy eks her.

http://www.p-lindberg.dk/ImageBaseDK/pdf...018677.pdf
14-02-2011 17:37
123

Besked: #3
(14-02-2011 17:10)Lars Troels Skrev:  Sad lige og bandt nogle Pattegrisen varianter med rygskjold af epoxy, og kom til at tænke på hvad det er for noget med at det skulle være ekstremt sundhedsskadeligt og allergifremkaldende.

Hvor slemt er det? Hvor påpasselige er i andre med at undgå kontakt med huden osv.?

Hilsen

Lars T.

Epoxy er så 1990 Lars Smile Brug UV lim i stedet. Det lugter ikke og det er meget nemmere at arbejde med i praksis. Ja og så er det ikke usundt. Jeg bruger kun Epoxy til stangbygning nu om dage eller til at lappe huller i bunden af urtepotter som skal være helt tætte.
14-02-2011 21:32
Lars Troels

Møldrup - Viborg
Besked: #4
(14-02-2011 21:32)schreiber Skrev:  Epoxy er så 1990 Lars Smile Brug UV lim i stedet. Det lugter ikke og det er meget nemmere at arbejde med i praksis. Ja og så er det ikke usundt. Jeg bruger kun Epoxy til stangbygning nu om dage eller til at lappe huller i bunden af urtepotter som skal være helt tætte.

Tak for svarene begge to.

Jamen Thomas. Jeg er jo gammel.. så det kan godt være det er 1990 agtigt. Men jeg har altså stadig en epoxysystemtube, som jeg bruger op inden jeg evt. skifter til UV-lim. Smile

Hilsen

Lars

Har stænger der kaster 10 meter længere af sig selv. Medlem af FTAS Foreningen i Danmark
15-02-2011 21:27