DT 5 line.
Sølvræven
Gæst

Besked: #1
DT 5 line.
Hej gutter,

Sidder og søger lidt på DT liner, nogen der vil give et bud på en god en af slagsen i flydende.

Jeg har tidliger brugt SA's Aircell liner og syntes de havde en god balance / præsentation, men det var for mere end 10 år siden, jeg kan se at aircell linen stadigvæk er på markedet nogen der evt har prøvet den "nye" ?

mvh

/Claus,
28-11-2009 18:10
Adversering
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #2
RE: DT 5 line.
Undskyld jeg ikke svarer på dit spørgsmål. Jeg har desværre ikke erfaring med ovenstående liner, men skulle jeg ud og se mit om efter en ny DT til tørflue, så vil jeg se efter følg. liner.

S.A. Mastery trout er en fremragende line, ligeledes S.A. Ultra 4

Venligst

Jan

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
(Denne besked var sidst ændret: 28-11-2009 af 18:39 Jan Fensten.)
28-11-2009 18:28
Sølvræven
Gæst

Besked: #3
(28-11-2009 18:51)Ole Bjørn Hansen Skrev:  "....S.A. Mastery trout er en fremragende line, ligeledes S.A. Ultra 4 ...."

Jeg kan ikke være mere enig ! Smile

Venligst,

Ole.

Takker,

Prøver at bestille en Mastery TroutBig Grin

/Claus
28-11-2009 21:38
Sølvræven
Gæst

Besked: #4
(28-11-2009 22:07)Ole Bjørn Hansen Skrev:  Hje Claus.

Du skal være opmærksom på, at Trout-linen har konkav fronttapering for fnug-let præsentation - men kun i den ene ende...dvs at du kan ikke vende linen, som man plejer at kunne med DT-liner....Dodgy

Ultra 4 har standard tapering i begge ender....

Begge liner vejer nøjagtigt efter AFFTA-standarden.

Hvis du vil have en SA, der er en halv AFFTA tungere end angivet - og med en stejlere fronttapering, skal du vælge GPX.

Venligst,

Ole

Hej Ole,

Det ændre min disposition, nu kommer valget til at stå mellem Ultra 4 eller GPX'nBig Grin

Takker for brugbar info...............

Jeg skal bruge linen til nymfe og vådflue..........Cool

/Claus
28-11-2009 22:35
Sølvræven
Gæst

Besked: #5
(28-11-2009 22:43)Ole Bjørn Hansen Skrev:  Hej Claus.

Velbekomme.

Til nymfe - især hvis du vil bruge indikator - ville jeg selv vælge GPX'en... og så kan du jo stadig bruge den til vådflue også... og for den sags skyld til tørflue, hvor du - så qua den stejlere front - jo kan fiske med store Danica's på længere forfang...Smile

Men den belaster altså din stang noget hårdere rent vægtmæssigt (især fordi det jo er en DT) end Ultra4'eren....Cool

Venligst,

Ole.

Hej Ole,

Nu er det indsnævret til Ultra 4 DTTongue ved du evt hvor den kan købe i dansk butik? sys ikke jeg kan finde andet end Wf'ere.....

Og lige en indskydelse, ved du hvor linen som bruges til kastekonkurencer bla DM kan købes...........

/Claus
28-11-2009 22:58
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #6
(28-11-2009 22:58)Sølvræven Skrev:  Og lige en indskydelse, ved du hvor linen som bruges til kastekonkurencer bla DM kan købes...........

/Claus

Hej Claus

.. det kan den her:

http://www.jagtogfiskerimagasinet.dk/kat...tance.html

venligst
Martin

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
28-11-2009 23:59
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #7
Hej Claus

Du kan få Ultra 4 linen her..... Den hedder nu Supra.

http://www.taimen.com/mt/product_info.ph...ts_id=5087

S.A. Mastery Expert Distance comp. 120ft

http://www.taimen.com/mt/product_info.ph...ts_id=2717

Dansk side

http://tackleshop.dk/shop/mastery-expert...-899p.html

Venligst

Jan0

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
(Denne besked var sidst ændret: 29-11-2009 af 00:21 Jan Fensten.)
29-11-2009 00:08
Adversering
123

Besked: #8
(28-11-2009 18:10)Sølvræven Skrev:  Hej gutter,

Sidder og søger lidt på DT liner, nogen der vil give et bud på en god en af slagsen i flydende.

Jeg har tidliger brugt SA's Aircell liner og syntes de havde en god balance / præsentation, men det var for mere end 10 år siden, jeg kan se at aircell linen stadigvæk er på markedet nogen der evt har prøvet den "nye" ?

mvh

/Claus,

Jeg har selv brugt en SA GPX i en DT4 til alt mit tørfluefiskeri, men jeg synes ikke at linen holder særlig længe som jeg kunne ønske. Den er desuden en 1/2 klasse tungere end angivet. Det er måske fint nok for nogen stænger, men ikke for alle. Jeg er selv nu gået til at købe billige liner fra UK, og de har nu erstattet alle mine GPX liner. Har dem i klasse 3,4 og 5. Selv til mine skydehoveder bruger jeg disse liner og det spiller bare 100%. (jeg har to helt nye GPX DT4 liggende hvis nogen skulle være interesserede. De koster 300kr pr stk + porto)

Jeg synes du skulle prøve med to liner og så de om det virker for dig. Med en pris på ca. 300kr inkl fragt for to liner kan det ikke gå helt galt Wink
29-11-2009 14:44
Sølvræven
Gæst

Besked: #9
Hej Gutter,

Det bliver Ultra DT5 alias Supra som hjemkøbes og kommer til at stå distancen i den kommende sæson og så en Mastery Expert Distance.
skal have et "hemmeligt" forsøg kørende på boldbanenDodgy

/Claus
29-11-2009 17:38
Sølvræven
Gæst

Besked: #10
(28-11-2009 18:10)Sølvræven Skrev:  Hej gutter,

mvh

/Claus,

Så lykkedes det at få hjemkøbt en #5 line.

Det blev hverken moren eller datteren, valget faldt på Rio Grand..

Så må vi se hvad det bekendtskab bringerDodgy

Fundet hos Tackleshop til små penge, bestilt i går og leveret i dag...superShy

/Claus
18-02-2010 17:20