Kvalitetsfluer
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #1
Kvalitetsfluer
Jeg har købt disse fluer på 123 auktionen. Sælger beskrev dem som kvalitetsfluer. Umiddelbart synes jeg at det ligner andensortering. Desværre er jeg ikke så erfaren som nogle af jer, så kom med jeres mening.

http://db.tt/KDTr8uw

http://db.tt/Z9EsG5t
09-03-2011 14:45
Adversering
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #2
RE: Kvalitetsfluer
Min anke går på at de nærmest er vidt forskellige. Kaninstrips'ne er der vel 1½-2cm i forskel på længden. Mængden af hår på de grønne Torta er også vidt forskellig. Dernæst er de meget skæve forlængelsen af røret.

Kan man tillade sig at sælge dette som kvalitet?
09-03-2011 14:49
Esben Ludvigsen

Kibæk
Fraværende
Besked: #3
De Orange,gul & røde ser ok ud,jeg ville binde dem lidt mindre kompakte.

De grøn/sorte ser ikke for godt ud,det er vidst gået lidt for hurtigt,især hovedet/afslutningen.

Vi kan alle lave en svipser i ny og næ... Men tjaaa...

/Esben
09-03-2011 14:52
Esben Ludvigsen

Kibæk
Fraværende
Besked: #4
Ja størrelsen er ikke ens.. Jeg bruger lineal når jeg laver flere af samme med skind Angel

Silikone slangen retter sig nok ud i strømvand
09-03-2011 14:55
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #5
Lineal?! Jeg kan sgu ramme bedre på øjemål!

http://db.tt/n9TKq6R

På en af Torta'erne har hovedet fået så meget lim at jeg ikke kan få en line igennem Confused
09-03-2011 15:04
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #6
De var nu dyre nok. Jeg blev stædig i slutningen af auktionen Blush

Prisen er jo min egen skyld men det finder jeg nu også mindre vigtigt. Jeg betaler gerne pengene hvis kvaliteten matcher.

Min pointe er bare at man ikke kan tillade sig at markedsføre sine fluer som kvalitetsfluer hvis det ligner andensortering.

Jeg har skrevet til sælger nu og beklaget mig. Så glæder jeg mig til at høre hvad han siger.
09-03-2011 15:11
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #7
Der er bestemt ikke kælet for detaljen, men fluer bundet med salg for øje er nødvendigvis lavet hurtigt. Mine fluer er lavet så langsomt, at de skulle koste min. 50 - 60,- stykket, og det kan de ikke sælges for.

De fluer, som du har købt burde bestemt være mere ens alligevel. Se bare på hacklet - på nogen er marabouen meget lådden end på andre. dertil kommer de allerede nævnte forskelle. Man kan let få en mistanke om, at holdbarheder måske også halter.

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
09-03-2011 15:22
Adversering
Lars Troels

Møldrup - Viborg
Besked: #8
(09-03-2011 14:49)Jakob Hansen Skrev:  Min anke går på at de nærmest er vidt forskellige. Kaninstrips'ne er der vel 1½-2cm i forskel på længden. Mængden af hår på de grønne Torta er også vidt forskellig. Dernæst er de meget skæve forlængelsen af røret.

Kan man tillade sig at sælge dette som kvalitet?

Som sagt ser de grønne skidt ud synes jeg. Meget uensartede hoveder, vinger og hackler. Der er vist ikke sparet på bindetråden og hovederne er grimme og store. De orange kan jeg ikke vurdere nær så godt. De ser ved første øjekast fine ud synes jeg.

Men det er jo ikke kvalitet, når du ikke synes det er tilfældet. Kvalitet er jo når produktet lever op til kundens forventninger!

Hilsen

Lars

Har stænger der kaster 10 meter længere af sig selv. Medlem af FTAS Foreningen i Danmark
09-03-2011 16:30
Swebbe

Besked: #9
Var der ikke billeder i auktionenerne? Hvis skindene ikke er lige lange kan man jo relativt nemt angribe dem med en saks og fikse dette. Men nej de grønne ser noget sølle ud Smile Det kunne de fleste nok gøre en tand bedre, men som Brandt skriver, så ville en reel pris per flue også i mit tilfælde stige til det absurde, hvis man skulle se på tiden det tager at lave flotte og ens modeller.

(PS: Får jeg en stak materialer skal jeg nok gøre forsøget gratis hehe! Big Grin )

- Jeppe Lyngsø
09-03-2011 18:49
Christoffer C.

Aarhus
Besked: #10
Jeg tror ikke, der er nogen tvivl om, at fluerne kan fange fisk. Men de er alt for uensartede til at kunne kaldes kvalitetsfluer. Men det kommer jo også an på, hvad du har betalt for dem. Jeg ville i hvert tilfælde ikke sælge dem under den betegnelse. Men det kan jo være ophavsmanden har tænkt på holdbarheden. Hvem ved?

Det ser dog alligevel ud til, at ophavsmanden sagtens kunne binde pæne og ensartede fluer, hvis han lige tog sig lidt længere tid.

Mvh.
Christoffer - der i øvrigt også er interesseret i, hvad sælgeren har at sige. Big Grin
(Denne besked var sidst ændret: 09-03-2011 af 19:11 Christoffer C..)
09-03-2011 19:08
john2000

Hundested
Besked: #11
Hej Jakob
Har du fået svar fra sælger??

Må din bindetråd aldrig knække
19-03-2011 00:33
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #12
Jeps.

Jeg returnerede fluerne og han returnerede pengene og sendte fem andre. Jeg tror dog dette beror på en fejl, så dem returnerede jeg også.

Jeg må konstatere at der kan være delte meninger omkring begrebet "kvalitetsfluer"
19-03-2011 00:52