Fiskevejr
Janus H.

Djursland
Besked: #1
Fiskevejr
Hvilket vejr er det bedste fiskevejr på kysten?

Nu er mine erfaringer kun gjort i løbet af sidste år, men der har jeg haft det bedste fiskeri ved en let til jævn pålandsvind, let oprørt men rimeligt klart vand, og solskin eller let skyet himmel. Om natten har det dog været bedst når det har været helt havblik, og klart vejr.

Tidevandet har jeg faktisk aldrig gået efter, men det er måske en stor fejl? I år vil jeg prøve at ramme højvandet på nogle flere af mine mange kortere ture, og jeg har netop investeret i et termometer så den del af det også kan komme med i betragtningerne. Btw så er vandet 1,5 grader lige syd for århus Confused

Hvad siger jeres erfaringer jer? Jeg er sikker på der er en masse guldkorn iblandt jer Cool
10-03-2011 22:49
Adversering
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #2
RE: Fiskevejr
Enkelt spørgsmål uden simpelt svar. Det kommer jo helt an på årstiden, lokaliteten, grejvalg, kasteevner, fiskeart osv.

Men ofte er lidt grums i vandet og stigende temperatur godt, og overfladen skal helst ikke være spejlblank. Det gælder dog først og fremmest om at komme afsted!

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
10-03-2011 22:59
aov

Vesterbro Kbh.
Besked: #3
Jeg kan godt lide at ramme faldende vand.
Og så synes jeg at strøm i den rigtige retning er alfa/omega.
/allan

http://www.customflies.dk
12-03-2011 07:57
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #4
(12-03-2011 07:57)A.O. Skrev:  Jeg kan godt lide at ramme faldende vand.
Og så synes jeg at strøm i den rigtige retning er alfa/omega.
/allan

Ja, bevægelse i vandet (strøm) glemte jeg! Om det så skyldes vejr eller tidevand er ikke så vigtigt. Og igen - det kommer an på lokaliteten - stigende eller faldende? - højt eller lavt?

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
12-03-2011 08:14