Dejligste morgen i hundrede år.
aov

Vesterbro Kbh.
Besked: #1
Dejligste morgen i hundrede år.
Halløj.
Efter lidt meldinger fra isefjorden valgte jeg at stå tidligt op i morges og prøve lykken.
Pladsen blev Bramsnæsvig, vel ankommet kl 0530, kunne jeg konstatere at der var blå tal på termometret og der lå ind smule grødis på indersiden af halvøen.
Nå men det skulle ikke afskrække mig og jeg gik straks igang med fiskeriet. Solen stod op og solen begyndte langsomt at fortrænge kong vinter fra tronen.
Her et billede ud over fjorden mens solen får fat
[Billede: img0372vr.jpg]

Efter lidt resultatløst fiskeri valgte jeg at søge ud mod spidsen af halvøen på vest siden, jeg har før fundet fine stimer i det tidlige forår, helt ude ved spidsen.
På vej derud blev det lige til et par hurtige "Screenshots"
[Billede: img0374ft.jpg]

[Billede: img0375x.jpg]

Efter et par timer var der stadig ikke tegn på fisk og jeg valgte at fortrække til land, starte jetboilen op, og i med den hjemmelavede oksekødsuppe fra dagen før, uha det var godt med en varm kraftfuld suppe med oksestykker i.
Alt i mens jeg brænder min tunge på suppen, vælger 2 viber at flyve hen over hovedet på mig, har set en enkelt vibe i sidste uge men dette et nu stadig er kærkomment tegn på forår.

Lidt nord for Bramsnæs kan jeg se 2 hangglidere sætte af og finde termik hen over skrænten ved naturist campingen, fantastisk syn på en stille formiddag at se de 2 hangglidere finde termik og gå mod højere luftlag.

Hele Bramsnæs vig havde jeg for mig selv, på denne fantastiske lørdag morgen, kun en enkelt fisker helt inde i bunden var tilstede udover mig.
Jeg havde regnet med en hel armada, men Tanevs prognose om nordvestlig vind havde garanteret holdt nogle hjemme, eller på andre pladser.
Der var stadig ikke bud på min kutlinge flue og jeg valgte at skifte taktik, på med en tangloppe og tilbage til bunden af vigen, her kunne jeg konstatere at den fisker der før stod her, var ved at pakke sammen.
Ud på det lille sydlige rev og så ellers fiske loppen hurtigt hen over revet, og minsandten om der ikke helt ude i kastet stod en rigtig fin størrelse fisk som glubsk kastede sig over fluen, hold op hvor var det dejligt at mærke lidt rusk i kæppen efter et par nulture i træk.
Klokken var præcis 10. Præcis det tidspunkt DMI havde lovet faldende vand.
Fisken kæmpede godt og jeg var egentlig sikker på at den var blank indtil den kom lidt tættere på.
Jeg skød fisken til ca 3kg lettere farvet men på vej tilbage til god K-faktor. Jeg vil tro at den vejer et sted i mellem 4-4,5kg om en måned eller 2, hvis den finder lidt tobis at gnaske på.
Billedet blev taget hurtigt mens fisken lå til afkrogning udover siderne på linekurven.
Jeg har ingen præcis vægt/længde da jeg valgte at sætte fisken hurtigt ud istedet for en lang veje/måle session.

[Billede: img0376q.jpg]

Efter fangsten fiskede jeg lidt planløst videre i et kvarter, men jeg var egentlig mæt på oplevelser og valgte at stoppe for i dag, nøøøj hvor man nyder gå turen tilbage til bilen, med buldrende varme fingre og stop mæt på dejlige natur oplevelser.

Ha en rigtig fornøjelig weekend.
Knæk og bræk til jer der skal ud.

/Allan

http://www.customflies.dk
19-03-2011 16:04
Adversering
Henrik Thomsen

Møldrup Jylland
Besked: #2
RE: Dejligste morgen i hundrede år.
sikke en varmerWink

Venligst Henrik Thomsen
------------------------------------------------------------------------------
Som modvægt mod livets mange sørger har himlen skænket mennesket 3 gaver: Håbet, søvnen og SAGE!
19-03-2011 16:36
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #3
Fedt Big Grin Savner selv at komme på tur - sidder hjemme med den mindste, som har skoldkopper Dodgy

Venligst Nikolai

19-03-2011 16:37
johnk

Kibæk
Besked: #4
Hej dejlig at se at der er nogle der fanger noget. Håber selv på at kan komme en smut til Vejle i morgen ville være dejlig med det fine vejer de lover mvh john
19-03-2011 19:45
Lars Troels

Møldrup - Viborg
Besked: #5
Det var godt nok en fin beretning Allan. Tillykke med oplevelserne!

Hilsen

Lars T.

Har stænger der kaster 10 meter længere af sig selv. Medlem af FTAS Foreningen i Danmark
19-03-2011 20:12
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #6
Hej Allan

Tak for den fine fortælling og tillykke med fiskenSmile
.. er desværre optaget af andet her i weekenden - men mandag skal den have et ordentligt skud i det lovede forårsvejr (12 graderRolleyes )

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
19-03-2011 21:44
Jim Nielsen

Rudkøbing
Besked: #7
Tillykke med fangsten og tak for en fin fortælling der da kun kan give en endnu mere kriblen i fingrene for at komme ud og vifte med fluestangen Big Grin
19-03-2011 22:21
Adversering
Stefan

Aalborg
Besked: #8
Rigtig fin beretning, og tillykke med fangsten Smile

Venligst Stefan
20-03-2011 00:32
Uwe

Herlev/Ballerup.
Besked: #9
Flotte billeder og en anderledes fangstrapport, men på den gode måde og tak for at dele den morgen med os Smile.

K&B.
Uwe
20-03-2011 08:56
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #10
Tillykke med fisken. Det er virkelig noget der varmer godt når man er ude.. Big Grin

Nogen rigtig fine og lækre billeder fra en skøn tur.. Håber godt nok også snart selv at komme afsted en tur

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
20-03-2011 13:51
jekbe

Besked: #11
Dejlig beretning, her i den forholdsvis fiskeløse tid, hvor vandet ligner tevand og alger truer vores hobby.
Tak for detTongue

Venligst
Jens

At have røven i vandskorpen kan også være en positiv "ting" :-)
20-03-2011 18:02
Kim A.

fjenneslev
Besked: #12
(19-03-2011 16:04)A.O. Skrev:  Halløj.
Efter lidt meldinger fra isefjorden valgte jeg at stå tidligt op i morges og prøve lykken.
Pladsen blev Bramsnæsvig, vel ankommet kl 0530, kunne jeg konstatere at der var blå tal på termometret og der lå ind smule grødis på indersiden af halvøen.
Nå men det skulle ikke afskrække mig og jeg gik straks igang med fiskeriet. Solen stod op og solen begyndte langsomt at fortrænge kong vinter fra tronen.
Her et billede ud over fjorden mens solen får fat
[Billede: img0372vr.jpg]

Efter lidt resultatløst fiskeri valgte jeg at søge ud mod spidsen af halvøen på vest siden, jeg har før fundet fine stimer i det tidlige forår, helt ude ved spidsen.
På vej derud blev det lige til et par hurtige "Screenshots"
[Billede: img0374ft.jpg]

[Billede: img0375x.jpg]

Efter et par timer var der stadig ikke tegn på fisk og jeg valgte at fortrække til land, starte jetboilen op, og i med den hjemmelavede oksekødsuppe fra dagen før, uha det var godt med en varm kraftfuld suppe med oksestykker i.
Alt i mens jeg brænder min tunge på suppen, vælger 2 viber at flyve hen over hovedet på mig, har set en enkelt vibe i sidste uge men dette et nu stadig er kærkomment tegn på forår.

Lidt nord for Bramsnæs kan jeg se 2 hangglidere sætte af og finde termik hen over skrænten ved naturist campingen, fantastisk syn på en stille formiddag at se de 2 hangglidere finde termik og gå mod højere luftlag.

Hele Bramsnæs vig havde jeg for mig selv, på denne fantastiske lørdag morgen, kun en enkelt fisker helt inde i bunden var tilstede udover mig.
Jeg havde regnet med en hel armada, men Tanevs prognose om nordvestlig vind havde garanteret holdt nogle hjemme, eller på andre pladser.
Der var stadig ikke bud på min kutlinge flue og jeg valgte at skifte taktik, på med en tangloppe og tilbage til bunden af vigen, her kunne jeg konstatere at den fisker der før stod her, var ved at pakke sammen.
Ud på det lille sydlige rev og så ellers fiske loppen hurtigt hen over revet, og minsandten om der ikke helt ude i kastet stod en rigtig fin størrelse fisk som glubsk kastede sig over fluen, hold op hvor var det dejligt at mærke lidt rusk i kæppen efter et par nulture i træk.
Klokken var præcis 10. Præcis det tidspunkt DMI havde lovet faldende vand.
Fisken kæmpede godt og jeg var egentlig sikker på at den var blank indtil den kom lidt tættere på.
Jeg skød fisken til ca 3kg lettere farvet men på vej tilbage til god K-faktor. Jeg vil tro at den vejer et sted i mellem 4-4,5kg om en måned eller 2, hvis den finder lidt tobis at gnaske på.
Billedet blev taget hurtigt mens fisken lå til afkrogning udover siderne på linekurven.
Jeg har ingen præcis vægt/længde da jeg valgte at sætte fisken hurtigt ud istedet for en lang veje/måle session.

[Billede: img0376q.jpg]

Efter fangsten fiskede jeg lidt planløst videre i et kvarter, men jeg var egentlig mæt på oplevelser og valgte at stoppe for i dag, nøøøj hvor man nyder gå turen tilbage til bilen, med buldrende varme fingre og stop mæt på dejlige natur oplevelser.

Ha en rigtig fornøjelig weekend.
Knæk og bræk til jer der skal ud.

/Allan

hvad er det for en stang du har ? Big Grin den ser lidt bekendt ud (farven)

Mvh
Kim a.
20-03-2011 19:43