Loop multi WF-F #8 er begyndt at synke.
Hyldig

Besked: #1
Loop multi WF-F #8 er begyndt at synke.
Hey lige forsøgt at søge på emnet men enten er der ikke noget eller også er det tråde om synke liner Smile

Mit problem er at min knap 1 år gamle loop line er begyndt at synke i den yderste meter af line i stille vand. Jeg lagde mærke til det en dag jeg var med ungerne ude i noget privat sø i weekenden. Det yderste stykke 1-2 meter sank ret hurtigt vel ned til en meters penge. Linen blev gjort klinisk ren dagen før vi tog afsted med linerens.

Er min line død? er der mulig reklamations ret på sådanne ting? (Vil gerne vide det inden jeg ringer til forhandleren og brokker mig) Eller kan det være det væmmeligt kolde vand der trak den ned? Der ligger stadigvæk is på nogle af søerne jeg øver ved.

Linen har været i salt ca 3 timer men blev gjort ren på samme dag.

Håber der er hjælp at hente.
Mvh Michael
22-03-2011 11:25
Adversering
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #2
RE: Loop multi WF-F #8 er begyndt at synke.
(22-03-2011 11:25)Hyldig Skrev:  Hey lige forsøgt at søge på emnet men enten er der ikke noget eller også er det tråde om synke liner Smile

Mit problem er at min knap 1 år gamle loop line er begyndt at synke i den yderste meter af line i stille vand. Jeg lagde mærke til det en dag jeg var med ungerne ude i noget privat sø i weekenden. Det yderste stykke 1-2 meter sank ret hurtigt vel ned til en meters penge. Linen blev gjort klinisk ren dagen før vi tog afsted med linerens.

Hej Hylde

Du er sikker på at det er linen, der synker og ikke at en evt. belastet flue trækker linen ned?

Det er vel muligt at linen kan indleveres til reklamation. Det kan efter min erfaring, nemt ende med en dialog hvor konklusionen bliver; at linen er brugt mere end hvad der forventes gennem et år og derfor ikke reklameres.

Hvis reklamatione ikke kan lade sig gøre vil jeg vælge at beholde linen og bruge den som en sinktip. Den kan du både bruge til "naphans" i søen og åen samt ørrderne på kysten i blæsevejr.

God fornøjelse

Jan

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
22-03-2011 11:41
Hyldig

Besked: #3
Ret sikker på at det ikke er belasting, glemte at skrive det er en str 4 redtag palmer Smile

Vil sikkert også bruge den til sink. For den kaster sq godt!

Må prøve mig frem ellers må det ende med en ny line Wink

Jeg siger tak for svaret
22-03-2011 11:50
Lars Troels

Møldrup - Viborg
Besked: #4
(22-03-2011 11:25)Hyldig Skrev:  Hey lige forsøgt at søge på emnet men enten er der ikke noget eller også er det tråde om synke liner Smile

Er min line død? er der mulig reklamations ret på sådanne ting? (Vil gerne vide det inden jeg ringer til forhandleren og brokker mig) Eller kan det være det væmmeligt kolde vand der trak den ned? Der ligger stadigvæk is på nogle af søerne jeg øver ved.

Linen har været i salt ca 3 timer men blev gjort ren på samme dag.

Håber der er hjælp at hente.
Mvh Michael

Hej Michael

Jeg tror bestemt ikke din line er død.

Det er ret almindeligt at flydeliner godt kan synke lidt efter nogen tid. Hvis du renser linen og giver den en omgang linedressing, så flyder den næsten med garanti fint igen!

Hilsen

Lars T.

Har stænger der kaster 10 meter længere af sig selv. Medlem af FTAS Foreningen i Danmark
22-03-2011 12:13
Hyldig

Besked: #5
Syntes jo bare at den burde gøre det nu også, da jeg som sagt rensede den dagen inden vi tog til søen. Sad
22-03-2011 12:14
Lars Troels

Møldrup - Viborg
Besked: #6
(22-03-2011 12:14)Hyldig Skrev:  Syntes jo bare at den burde gøre det nu også, da jeg som sagt rensede den dagen inden vi tog til søen. Sad

Det er linedressingen der gør forskellen. Ligesom der selvfølgelig skal ses på hvor meget forfanget og fluen trækker ned, som Jan nævner. Et fluocarbonforfang er synkende. Og som jeg forstod det var det ikke i strømvand, men en stille sø du oplevede problemet. Der kan den rigtigt få ro til at synke..

Men linedressing eller vinylmakeup, så flyder den igen!

Hilsen

Lars T.

Har stænger der kaster 10 meter længere af sig selv. Medlem af FTAS Foreningen i Danmark
22-03-2011 12:20
Hyldig

Besked: #7
Oh sådan. Tja jeg kaster jo bare med grejet er slet ikke gearet til at forstå de egentlige principper bag det i tiden Wink

Jo den flyder da i åen pga "drag" men i søen er er blikstille der sank den og jeg bruger et 9fods floucarbon ja. Så det giver vel mening men syntes dog stadigvæk nok at linen burde være istand til at holde sig selv oven vande?
Tror nu ellers at jeg hiver en ny line hjem ala Scierra HTM for nu havde jeg endelig fået overbevist "bossen" om at den var død Wink

Så må vi se om ikke en extra gang rens/makeup og et stræk kan rede den... Det er primært Åen jeg er i Karup er stedet indtil mid medlemsskab i viborg er faldet på plads.

Vil det være ok at tage diskutionen om liner op her eller vil en ny tråd være mere på sin plads ? Har nemlig et par spørgsmål ang 3 liner jeg har kig på. Ved godt jeg bør prøve dem men det er ikke lige til at finde en sted hvor det er muligt her i området af hvad jeg ved. Og det kunne jo være at der var en gængs regel for stang+evner=linen!? Men ved godt at i langt de fleste tilfælde er det bare et spørgsmål om tilvænning.
Michael
22-03-2011 12:32
Adversering
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #8
Nu ved jeg ikke hvilken linerens du har brugt - men hvis en line rengøres i sæbe vil den nemmere synke. Så giv den linedressing som foreslået. - Jeg går ud fra, at du hverken brugte et nylonforfang eller et flydende polyforfang i søre - ellers vil ikke kun fluen men selve forfanget trække spidsen ned.

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
22-03-2011 13:33
Hyldig

Besked: #9
Oprettede en tråd for sig selv ang liner...

Og ang min rensning af linen så har jeg ikke brugt sæbe, kun en microfiber klud til glas, og efterbehandlet den med Plexus

Mit forfang er som vistnok før nævnt, er en flourcarbon på 9 fod uden nogen for for andet imellem klump og forfang.
22-03-2011 13:37
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #10
(22-03-2011 13:37)Hyldig Skrev:  Oprettede en tråd for sig selv ang liner...

Og ang min rensning af linen så har jeg ikke brugt sæbe, kun en microfiber klud til glas, og efterbehandlet den med Plexus

Mit forfang er som vistnok før nævnt, er en flourcarbon på 9 fod uden nogen for for andet imellem klump og forfang.

Sådan et forfang er jo synkende! Wink

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
22-03-2011 13:43
Hyldig

Besked: #11
Jeg er godtnok ret ny inden for flourcarbon, men syntes da ikke at det burde trække så meget. Godt ske at det hele bare en en kombination af en dårlig dag Wink
22-03-2011 14:57
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #12
(22-03-2011 12:20)Lars Troels Skrev:  Det er linedressingen der gør forskellen. Ligesom der selvfølgelig skal ses på hvor meget forfanget og fluen trækker ned, som Jan nævner. Et fluocarbonforfang er synkende. Og som jeg forstod det var det ikke i strømvand, men en stille sø du oplevede problemet. Der kan den rigtigt få ro til at synke..

Men linedressing eller vinylmakeup, så flyder den igen!

Hilsen

Lars T.

HEj Lars
Er det almindelig vinyl makeup du bruger, som dem man kan købe i biltema ?

Venligst Nikolai

22-03-2011 17:58