Tennisalbue
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #1
Tennisalbue
Hej,
nu har jeg den sidste måned døjet med en tennisalbue der forhindrer mig i at fiske Angry er der nogen der har erfaring med hvordan man får sådan en væk hurtigt og effektivt Huh

vh
Peter

Peter

"There is nothing permanent except change"

http://prmulbjerg.wixsite.com/pmrodandknifeco
25-03-2011 15:25
Adversering
Peder Lisberg

Besked: #2
RE: Tennisalbue
Hej,

Jeg er tennisspiller og har prøvet det. Det tager tid, og kan være svær at komme af med.

Tennisalbue skyldes betændelse i senerne pga overanstrængelse. Så det viktigste er at du hviler albuen. Så du får betændelsen væk, her ved jeg at massage kan hjælpe.

Jeg har selv brugt styrke træning og udstrækning af armen.

Når denne betændelse er væk kan du begynde at fiske igen, du skal dog stoppe så snart du det gør ondt.

Så min erfaring är at det tager tid at komme af med og kan være meget svært.
Der findes specielle "albuebeskytter" til tennis albue hos matas. Det hjælper lidt men ikke alltid.

Jeg fandt dette link der måske kan hjælpe:
http://www.friskienfart.dk/albuen-skal-e...-selv.aspx

men dessværre har jeg ingen lynkur for det, mer end hvile og tålmodighed.

Knæk og bræk.

Smok me a kibber, i'll be back for breakfast
25-03-2011 16:14
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #3
Hej Peder og tak for svaret.
Jeg var bange for at det nok var sådan det forholdt sig, men håbede at nogen lige havde noget virkeligt effektivt. Det er nemlig rimeligt surt lige netop nu Undecided

vh
Peter

Peter

25-03-2011 17:35
Henrik Thomsen

Møldrup Jylland
Besked: #4
Jeg selv døjet med seneskedehindebetændelse og det tog noget tid og komme af med akupunktur og ultralyd ved
En fys er noget af det der hjalp mig meget. Ellers træning af muskler i armene altid en god ide.

Gå til en fys, det hjælperWink

Venligst Henrik Thomsen
------------------------------------------------------------------------------
Som modvægt mod livets mange sørger har himlen skænket mennesket 3 gaver: Håbet, søvnen og SAGE!
25-03-2011 18:15
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #5
Havde en sæson uden fluefiskeri engang - musehåndled/ seneskedehindebetændelse - en overgang gjorde det så ondt, at det mindste skub på en fingerspids drev vand i øjenkrogen Angry

Et par måneder med håndled fixeret i skinne - derefter var leddet helt stift. Tog til "fys" og fik øvelser til smidiggørelse af håndled. Så kunne jeg fiske igen. Jeg har så for en sikkerhedsskyld siden mest brugt venstre til musen, med det resultat, at jeg har en seneknude/hævelse på venstre håndryg. Angry Dog ikke noget, der hæmmer udskejelserne - kun lidt ømhed, men på 4. - 5. måned nu.

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
25-03-2011 21:00
jensen

Kolding
Besked: #6
Hej Peter

Her er min opskrift som virker!

Køb på apoteket eller i Matas Ipren/profen helst 400 mg som Du skal tage 1 tablet 3 gange dagligt. Disse tager betændelsen og er samtidig smertestillende, men det er vigtigt at Du tager dem i 10 dage selvom du føler det går godt inden alle dagene er gået.

Yderligere er det en god ide at købe et neopren bind, som skal passe til din arm størrelse. Dette skal sidde relativt stramt lige under albuen Det kan købes i Matas og er også godt at bruge når Du ved du skal belaste din arm. God bedring.Shy

Hilsen Jensen
25-03-2011 21:48
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #7
Tusind tak for endnu flere gode råd Smile

Den der med Ipren/profen og neoprenbindet i 10 dage giver jeg lige en chance og håber på det bedste Undecided

vh
Peter

Peter

25-03-2011 22:27
Adversering
Morten Knudsen

Fyn
Besked: #8
Ipren - tager sig af inflammationen (betændelsestilstanden) - din læge vil kunne ordinere den rigtige dosis. Du skal aflaste leddet - ellers kan det tage mange måneder/halve år at komme af med!

Venligst,
Morten
-----------
Kystspin efter havørred er min passion
28-04-2011 23:39