Skydehoveder til kysten/fjorden?
Stefan

Aalborg
Besked: #1
Skydehoveder til kysten/fjorden?
Hejsa har i nogle forslag til et par skydehoveder i svagt/neutral synkende, og flydende? De skal gerne ende op med at være omkring 10meter som jeg mener er en god allround længde. De skal bruges på #5 og 6 stænger. Vægten på hovederne kommer nok til at lægge lidt i den tunge ende altså nok mellem henholdsvis ca 13-15,5g til de to stænger. Tanken med de lidt tungere hoveder er at de skal kunne bruges i næsten alt slags vejr, med mindst mulig anstrengelse og samtidig kunne bruges på 5'eren. Har i forvejen et par lette godt-vejrs hoveder, men vil nu gerne lidt op i vægt til lidt barskere vejr Huh

Lige et andet spørgsmål, hvor vigtigt er det med en tapering på et skydehoved, hvis det overhovedet har en betydning. Det man hører når man handler, er jo at nogle er bedre til at vende store fluer osv Huh

Venligst Stefan
28-03-2011 19:12
Adversering
Stefan

Aalborg
Besked: #2
RE: Skydehoveder til kysten/fjorden?
Bump Blush

Venligst Stefan
29-03-2011 16:06
JTHL

Aalborg
Besked: #3
Stefan, du skal bare ha en Guideline Coastal slow int. WF5.

Er sikker på den vil passe din TCX rigtig godtCool

Med venlig hilsen
Jan
29-03-2011 16:23
Allan Wermuth

Odense
Besked: #4
Hej

Sage Coastal Slow Intermediate skydehoved fungerer rigtig fint, jeg har det selv i 14 gram.

Ellers er der Lawson Neutral, hvor man dog selv skal tilpasse længden på klumpen.
Rio Scandinavian Shootinghead er også et udemærket bud på skydehoveder, og de fås i både flydende og intermediate.

Alternativt laver Guideline et integreret skydehoved og skydeline, hvor klumpen er slow-intermediate og skydelinen flydende. Linen hedder Guideline Coastal og vejer 15 gram i #6.

Jeg håber, at du kan bruge oplysningerne.

mvh
Allan
29-03-2011 16:23
Zaphoddk

Besked: #5
Jeg bruger et lawson neutral skydehoved, det fungerer fint for mig. længden er ca 9,4 meter.
Jeg kan sagtens anbefale det.
29-03-2011 16:24
Stefan

Aalborg
Besked: #6
Mange tak for svarene, nu har jeg da lidt at gå efter Smile

Venligst Stefan
30-03-2011 21:32
Esben Ludvigsen

Kibæk
Fraværende
Besked: #7
30-03-2011 21:34
Adversering
Stefan

Aalborg
Besked: #8
(29-03-2011 16:23)JTHL Skrev:  Stefan, du skal bare ha en Guideline Coastal slow int. WF5.

Er sikker på den vil passe din TCX rigtig godtCool

Du er en stor fortaler for den line, må jo så nok hellere få prøvet en Big Grin

Venligst Stefan
(Denne besked var sidst ændret: 30-03-2011 af 21:35 Stefan.)
30-03-2011 21:35
Stefan

Aalborg
Besked: #9
(30-03-2011 21:34)Esben Ludvigsen Skrev:  Her er Lawson til 200,- http://jafi.dk/Fiskeri/Flueliner/Lawson-...hoved.html

Tak tak det var godt nok en fin pris må man nok sige Smile Tror ikke jeg har set det billigere andre steder.

Venligst Stefan
30-03-2011 21:38
Stefan

Aalborg
Besked: #10
Ja så fik jeg købt nogle tilpassede skydehoveder, jeg bestilte dem telefonisk og fortalte hvor meget de skulle veje, og at jeg gerne ville have at de lavede nogle nogle øjne på linerne, altså splejsede øjne, hvor man trækker kernen ind i sig selv (linerne er med flettet kerne). Det ville de gerne og jeg bestilte dem. Jeg modtog dem så her i dag, og ser så at der bare er sat nogle sokker på Angry , og det harmonerer altså ikke så godt med de små øjer der sidder på de fluestænger de var tiltænkt Dodgy

Så mit spørgsmål er så om de sokker kan pilles af igen, de er vist nok limet efterfølgende, kan jeg bruge noget acetone eller noget i den dur for at løsne dem Huh

Hvis jeg vidste de bare ville sætte sokker på, ville jeg have bestilt uden øjer, og selv fået det lavet.

Jeg har ikke nået at få kontaktet butikken i dag, men gør det helt sikkert imorgen, er ikke helt tilfreds med situationen.

Venligst Stefan
31-03-2011 18:27
Janus H.

Djursland
Besked: #11
Du kan bare dyppe den del med sokken i acetone i 3-4 min, så kommer det af med coatingen, og er klar til at få lavet en ordentlig løkke Smile

Det er virkelig super nemt at lave, du skal kun bruge en tynd lille synål og så en lidt større til at flosse kernen op med. Og ja så lige lidt knot sence.
31-03-2011 18:33
Stefan

Aalborg
Besked: #12
(31-03-2011 18:33)Janus H. Skrev:  Du kan bare dyppe den del med sokken i acetone i 3-4 min, så kommer det af med coatingen, og er klar til at få lavet en ordentlig løkke Smile

Det er virkelig super nemt at lave, du skal kun bruge en tynd lille synål og så en lidt større til at flosse kernen op med. Og ja så lige lidt knot sence.

Tak det lyder godt, det ville virkeligt være noget bøvl at skulle sende det hele tilbage igen Confused

Venligst Stefan
31-03-2011 18:39