De nye Owner trekroge
123

Besked: #1
De nye Owner trekroge
Er der nogen der har erfaring med de nye modhageløse trekroge fra Owner? Jeg har tidligere brugt Owner trekroge, men er skiftet over til Owner S-61 for at undgå at skade fisk der skal ud igen. Jeg er egentlig mest til en trekrog og de nye uden modhager ser ud til at være svaret. Hvad siger I?
29-03-2011 21:09
Adversering
Thorsen

Århus C
Besked: #2
RE: De nye Owner trekroge
Hej Thomas

Jeg har ikke erfaring med de nye modhagerløse kroge, men jeg har brugt st-36bc i et par år nu og den er jeg ganske tilfreds med. Mon ikke den udgave der hedder st-bl 36 er en tilsvarende kroge uden modhager forstås. Den er stærk i stålet og holder længe.

Med hensyn til Owner S-61 og dens egenskaber til at skade eller ikke skade fisk. Har jeg oplevet at krogen kan have en kedelig tendens til at gå ud gennem øjet på undermålere når den kroger i saksen. Hvis jeg rammer en stime med mange "småfisk" iblandt, fortrækker jeg derfor at bruge en trekrog i str. 2-4 da de sjældent kan kroger en undermåler, men godt kan tage en større fisk.

EDIT: Jeg bruger str. 1/0 og 3/0

Venligst
Lars

Ut på tur, aldri sur!!!
Founder of TBMM
(Denne besked var sidst ændret: 30-03-2011 af 09:45 Thorsen.)
29-03-2011 23:37
Janus H.

Djursland
Besked: #3
RE: De nye Owner trekroge
Jeg går samme vej som thorsen, bruger altid owner s-61 i størrelse 3/0. Den kroger suverænt Smile Men jeg har dog også oplevet meget uheldige krogninger på undermålere med den, så er der mange af dem i området skifter jeg også til en owner trekrog, dog lidt mindre - str 6 eller 8. Hvis jeg da ikke går videre...

Man kan selvfølgelig også være uheldig med en trekrog, så det er lidt hip som hap når det kommer til stykket. Modhageløse kroge ville jeg personligt aldrig bruge på kysten, jeg vil gerne have mine fisk på land Tongue Men ved agnfiskeri kan jeg godt se det fornuftige i det, det er helt sikkert.
30-03-2011 17:30