Ophænger flue
JTHL

Aalborg
Besked: #1
Ophænger flue
Er der nogle af jer som bruger ophænger?

Har tit mødt folk med ophænger, men syntes ikke jeg har haft behov for at fiske med 2 fluer.

Er også lidt bange for at det ikke altid er en fordel at fiske med 2 fluer, hvis fiskene er skyAngel

Med venlig hilsen
Jan
30-03-2011 20:40
Adversering
Børsten

Vestsjælland
Besked: #2
RE: Ophænger flue
Hej jan

Jeg har siden jeg startede med kystfluefiskeri, fisket med ophænger, og har endnu ikke oplevet at mine medfiskere, som fiskede uden ophænger, fangede mere end dem med ophænger. så jeg tror ikke det har indflydelse på sky fisk.
Hvis du fisker med ophænger, kan du altid have favoritfluen i enden af linen og eksperimentere med ophængeren.
selvfølgelig er det ikke sjovt at få kludder i forfanget med 2 fluer, men med et forfang som beskrevet af Claus Eriksen i filmen "Havørredens Hemmeligheder 4" er risikoen for kludder rimelig lille. Det er en god ide at bruge Fluocarbon, som giver et usynligt og stabilt forfang.
Se evt. link, http://www.wideopen.dk/info/Flueforfang_...117l1.aspx
Claus Eriksen fra Go-Fishing i Odense er en gammel rotte ud i kystflue og fisker næsten altid med ophænger, og han fanger mange kystørreder.
Knæk og Bræk Wink

Mvh.
Per.
03-04-2011 12:26
JTHL

Aalborg
Besked: #3
Det er dejligt at læse lidt omkring andres erfaringer...

Tror jeg vil give det en chance og se om jeg ikke kan vænne mig til at der er 2 fluer på forfanget, i hvert fald her i foråret hvor man er i tvivl om det skal være en pink flue til det kolde vand eller en lille kutling, som de normalt plejer at hugge på.

Med venlig hilsen
Jan
05-04-2011 09:03
Kim A.

fjenneslev
Besked: #4
(05-04-2011 09:03)JTHL Skrev:  Det er dejligt at læse lidt omkring andres erfaringer...

Tror jeg vil give det en chance og se om jeg ikke kan vænne mig til at der er 2 fluer på forfanget, i hvert fald her i foråret hvor man er i tvivl om det skal være en pink flue til det kolde vand eller en lille kutling, som de normalt plejer at hugge på.

jeg har prøvet med 2 fluer op til flere gange... dog er jeg gået tilbage til single flue pga hvis line tappen er over 7,5 cm ( til knuden) så kræver det mega store line buer for at de ikke kludre... men med spin har jeg prøvet det med succes en enkelt gang (eneste gang jeg har prøvet spin på kyst)

men knæk og bræk med det Big Grin

Mvh
Kim a.
05-04-2011 16:12