Taske/rygsæk
Biotopp

Frederiksberg
Besked: #1
Taske/rygsæk
Hej
Nu har jeg prøvet et par tasker bla et par chest pack's og er ved de legligheder blevet udstyret med et par atributter som en hver kvinde ville have været stolt af (de fleste mænd ville nok tænke plastik).
Det er fint at have meget plads til alle tingene, men jeg synes at frontlommerne fylder alt formeget og har slet ikke brug for så meget udstyr som der er plads til. Jeg er kommet frem til at jeg godt kan nøjes med de lommer jeg har foran i min vadejakke (den har ikke ryglomme), men mangler en lille taske/rygsæk til lidt mad og drikke evt også en trøje eller lignende. Tasken skal kunne bæres på ryggen og skal helst sidde højt da jeg vader dybt på et par af de pladser jeg fisker mest på.
Er der nogen der har et bud på en god taske der lever op til de krav jeg har, eller evt alternativ?

MVH
Topper
31-03-2011 12:30
Adversering
Rejen

Gribskov
Besked: #2
RE: Taske/rygsæk
Hej Biotop.

Jeg havde nøjagtig samme problem for ca et år siden, mit valg faldt på Ortlieb, de har simpelthen et kææmpe udvalg af fede vandtætte tasker med masser af plads. Den jeg taske jeg har købt sidder perfekt på min maskuline rejeryg.

Jeg købte den her http://www.ortlieb.de/index_black.php til når jeg skal udforske nye kyster og bilen holder parkeret langt væk. Der er plads til alt: sweatere, jakker, regnslag, termokande, badebuxsers og sidst men ikke mindst kamera.
So far har den været 100% vandtæt.

MVH Rejevaderen.

PS.
Jeg ved at de med sikkerhed har Ortlieb i friluftsbutikkerne på Frederiksborggade ved Nørreport i Københavnstrup.

EDIT... det direkte link fungerer ikke, men den jeg har købt hedder X-Plorer.

/Rejen

Kysten kalder
(Denne besked var sidst ændret: 01-04-2011 af 02:58 Rejen.)
31-03-2011 13:05
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #3
Jeg har fpr en del år siden købt en Haglöffs Tight str. Small (eller x-small? - det husker jge ikke lige på stående fod, men den er ret lille!), som lige præcis rummer det man kan have brug for uden at den fylder for meget eller sidder i vejen ved fluekast. Den kan spændes og justeres på mange måder og kan derfor også placeres højt på ryggen. Jeg har både brugt den på kysten, hvor jeg har haft masser af varmt tøj og en jakke på samt ved sommerfiskeri i Norge med blot en t-shirt på - så justeringsmulighederne spænder vidt.

Den kan jeg godt anbefale.

Jeg mener også at have set, at Haglöffs rygsække ret så ofte er på tilbud rundt omkring, så prisen behøver ikke være i Simms, Fishpond eller Joseph-klassen Smile

Mvh

Nikolai

Her er et link til tasken:
http://www.friluftslageret.dk/Product.as...52&PIdx=36

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
31-03-2011 13:09
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #4
Jeg bruger også selv en Haglöffs , men har overvejet at anskaffe mig en anden, da den ikke længere er vandtæt: Den har nok fået en tur for meget i vaskemaskinen. Efter en større byge er alt vådt, men måske skal den bare have en ordentlig omgang silicone?

Venligst Nikolai

31-03-2011 13:59
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #5
Hej

Haglöfs Thight rygsække er ikke vandtætte, heller ikke fra begyndelsen - det ved enhver, der har brugt dem som turgrej eller som skoletaskeConfused
Hvis en rygsæk skal være vandtæt er der ikke nogen vej uden om rullelukning ell. lign.

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
31-03-2011 21:50
Henrik Thomsen

Møldrup Jylland
Besked: #6
heysan..

Min bror havde samme problem, men han vil også have plads til han nye store fine kamera. han købte en simms taske til omkring 1000 bobs, den var næsten vandtæt. det vil sige du skal ikke dyppe lynlåsen under vand, men regn og bølger skulle være total lige meget.

Han har siden fortalt at tasken sat perfekt og slet ikke irriterede under fiskeri.

Venligst Henrik Thomsen
------------------------------------------------------------------------------
Som modvægt mod livets mange sørger har himlen skænket mennesket 3 gaver: Håbet, søvnen og SAGE!
31-03-2011 21:56
Biotopp

Frederiksberg
Besked: #7
Hej
Takker for de mange forslag jeg vil søge lidt på de nævnte tasker for at tjekke størrelser, priser mm. Når jeg har fundet en jeg kan bruge vender jeg tilbage med valget.
Skulle der sidde nogen der har et andet alternativ end de nævnet eller komentarer/erfaringer, hører jeg gerne mere om dette

MVH
Topper
05-04-2011 10:08
Adversering
Christoffer C.

Aarhus
Besked: #8
(31-03-2011 21:50)Martin Brøndum Skrev:  Hej

Haglöfs Thight rygsække er ikke vandtætte, heller ikke fra begyndelsen - det ved enhver, der har brugt dem som turgrej eller som skoletaskeConfused
Hvis en rygsæk skal være vandtæt er der ikke nogen vej uden om rullelukning ell. lign.

Det er min Osprey Flux i princippet heller ikke, men den har trods alt modstået infame mængder regnvand op til flere gange - undertiden endda med en bærbar indenbords. Det er dog ved at være længe siden sidst, og jeg er ikke sikker på, at jeg ville turde løbe lige nøjagtig den risiko igen. Confused

Mvh.
Christoffer
(Denne besked var sidst ændret: 05-04-2011 af 12:05 Christoffer C..)
05-04-2011 12:02
stenne

Besked: #9
Hvis det er så kan jeg give 25-30 % på ALT haglöfs ....
Bare til orientering .... Cool
(Denne besked var sidst ændret: 05-04-2011 af 14:14 stenne.)
05-04-2011 14:14
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #10
(05-04-2011 14:14)stenne Skrev:  Hvis det er så kan jeg give 25-30 % på ALT haglöfs ....
Bare til orientering .... Cool

Hej Stenne

Hvis du kan finde en Haglöfs rygsæk der hedder Watatait - så ville den opfylde behovene i denne trådSmile
Jeg købte min på et gårdsalg hos Friluftslageret - den er lysegrå og har rullelukning. Endvidere kan den pakkes sammen i sin egen frontlomme.
Det er let at finde andre watatait produkter - men jeg har kun set rygsækken denne ene gang, og jeg kan ikke finde den på nettetHuh

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
05-04-2011 14:42
Teddy

Besked: #11
(05-04-2011 14:42)Martin Brøndum Skrev:  Hej Stenne

Hvis du kan finde en Haglöfs rygsæk der hedder Watatait - så ville den opfylde behovene i denne trådSmile
Jeg købte min på et gårdsalg hos Friluftslageret - den er lysegrå og har rullelukning. Endvidere kan den pakkes sammen i sin egen frontlomme.
Det er let at finde andre watatait produkter - men jeg har kun set rygsækken denne ene gang, og jeg kan ikke finde den på nettetHuh

det var da ikke svært at find, to klik på musen på google, og så er det en dansk forhandler der har den.

http://www.jagtogfiskerimagasinet.dk/kat...IT-System/
05-04-2011 15:43
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #12
(05-04-2011 15:43)Teddy Skrev:  det var da ikke svært at find, to klik på musen på google, og så er det en dansk forhandler der har den.

http://www.jagtogfiskerimagasinet.dk/kat...IT-System/

Hej Teddy

.. jeg kan ikke lige finde rygsækken på det link - alle de andre vandtætte produkter kender jeg, som jeg også skrev, udemærketAngel

Venligst Martin

Malala Yousufzais
05-04-2011 16:42