Stjerner:
  • 0 stemmer - 0 gennemsnit
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Loop - Erfaring efterlyses (CCS)
Morten H

Besked: #1
Loop - Erfaring efterlyses (CCS)
Hej venner.
Jeg er i en fase, hvor jeg ikke helt kan finde ud af hvilken stang jeg skal købe.
Jeg har været meget optaget af Sage og har snakket med grejhandleren om det.
Jeg er så begyndt at tænke på, at min første stang med et navn, måske ikke behøver, at være en fin Sage, jeg tænker her at det nok er bedre at begynde i en billigere klasse og så langsomt arbejde sig op ad.
Dette har fået mig til at kigge lidt på Loop, da min forhandler har HMS og HMA(Tror jeg den hedder) og derfor kunne jeg godt tænke mig, hvis nogen kunne lave CCS på de to modeller(gerne #6/7)

Mvh Morten

MHede
mhede.wordpress.com
Tight Lines + Square Tails
03-12-2009 13:46
Adversering
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #2
RE: Loop - Erfaring efterlyses (CCS)
Hej Morten

Umiddelbart kender jeg ikke nogen Loop modeller, som hedder HMS eller HMA. Scierra lavede engang en serie som hed HMS - kan det være den du tænker på?

Loops modeller hedder Opti, Multi, Multi PWR, AEG, Evotec, X-act, LTS mv.
http://www.looptackle.se/websites/loopta...sheets.pdf

Jeg kan kun anbefale Loops AEG serie, som du måske kan finde brugt. Ellers har jeg hørt godt om deres Multi serie, som vist nok sælges med 35% for tiden

Jeg har tidligere skrevet at jeg ville CCS´e mi AEG 696, men det er ikke lykkedes mig endnu Smile

mvh

Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
(Denne besked var sidst ændret: 03-12-2009 af 14:29 Nikolai Kaad.)
03-12-2009 14:28
Morten H

Besked: #3
(03-12-2009 14:28)Nikolai Kaad Skrev:  Hej Morten

Umiddelbart kender jeg ikke nogen Loop modeller, som hedder HMS eller HMA. Scierra lavede engang en serie som hed HMS - kan det være den du tænker på?

Loops modeller hedder Opti, Multi, Multi PWR, AEG, Evotec, X-act, LTS mv.
http://www.looptackle.se/websites/loopta...sheets.pdf

Jeg kan kun anbefale Loops AEG serie, som du måske kan finde brugt. Ellers har jeg hørt godt om deres Multi serie, som vist nok sælges med 35% for tiden

Jeg har tidligere skrevet at jeg ville CCS´e mi AEG 696, men det er ikke lykkedes mig endnu Smile

mvh

Nikolai
Det kan faktisk godt være at jeg har kørt de navne sammen.
Kan Scierra godt anbefales?

MHede
mhede.wordpress.com
03-12-2009 16:12
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #4
Den kan du roligt købe.

Jeg har selv haft en Scierra HMS 9,1´ #6/7, som jeg brugte i små 4 år på kysten. Nu er den dog solgt til en af mine venner, som bruger den med stor fornøjelse.

Min vurdering af stangen er, at den er meget letkastet og i en god kvalitet. Den har en fin progressiv aktion og kaster efter min mening ganske udemærket med skydehoveder på ca. 14 gram.

Den første udgave (blå klinge) kan købes temmeligt billigt på brugtmarkederne ca. 600-800,-. Den lidt senere V2 (grøn kling) koster nok lidt mere.

Held og lykke med grejjagten

mvh

Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
03-12-2009 16:24
Daniel Heinrichsen

Besked: #5
Sceirra har også lavet en stangserie der hedder MPA...

Er ved at udfase alt mit Scierra grej (inkl beklædning)...
Havde en SWEEP i #7 som knækkede 2 gange...

Har deres waders, de er udemærket (CC4 de har snart holdt en år og holde med garanti også mere). Har deres Kaitum wadejakke, købte den mest fordi jeg synes den var liret...

Men idag synes jeg den er irriterende specielt hætten. Det næste blir Patagonia, det ved jeg holder... har deres west NICE...

Nå tilbage til topic...

Har du overvejet en Guideline LPXe RS #6... ???
Jeg har en, men er ved at lede efter en brugt sage TCX (eller lign) hvis de altså er til at støve op...
Hvis det lykkes kan jeg være til at forhandle med...

Hvis du skal have ny, så har faktisk ik hørt noget dårligt om HMS'eren på kysten eller MPA i åen...
03-12-2009 16:30
Morten H

Besked: #6
Oprettet af Nikolai Kaad
"....Den kan du roligt købe.

Jeg har selv haft en Scierra HMS 9,1´ #6/7, som jeg brugte i små 4 år på kysten. Nu er den dog solgt til en af mine venner, som bruger den med stor fornøjelse......"

-Det lyder jo slet ikke dårligt. Den tror jeg, jeg vil prøve. Det er netop en stang til kysten jeg er ude efter.

Oprettet af Ole Bjørn Hansen
"....Hej Morten.

"...Kan Scierra godt anbefales?..."

Som fiskestænger (med brugsværdi) -ja ! Som investering med henblik på videresalg (hvis du synes, du vokser fra dem) - nej ! ....."

-Det lyder til at du og Nikolai har meget delt mening der.
Hvorfor kan den ikke sælges videre?

Oprettet af Daniel Heinrichsen
"...Nå tilbage til topic...

Har du overvejet en Guideline LPXe RS #6... ???...."

-Det har jeg overvejet, men hvor ligger de prismæssigt?

Mvh Morten

MHede
mhede.wordpress.com
03-12-2009 16:48
Daniel Heinrichsen

Besked: #7
de ligger på næsten 3000,- som ny...

hvis jeg finder mig en brugt kæp (som indeholder de krav jeg har)...
Kan du godt købe min for halv pris...

Men det kan godt tage lidt tid, inden jeg finder "kæppen"...
Så hvis du kan nøjes med at vente, så har jeg et "tilbud"...
Hvis ik, så find en evt brugt Scierra.

Vil tilslutter mig Ole og Nikolai's råd, lad vær med at købe Scierra til nypris hos forhandlerne, der går et halv år og så er de nede på ½pris... Wink

Ellers så er der også TFO stængerne... De skulle være rigtig gode til prisen...

Mvh
Daniel
03-12-2009 18:05
Adversering
Morten H

Besked: #8
De Scierra jeg så på kostede henholsvist 1499 og 1699 er det for dyrt?
Syns nemlig at det virkede billigt nokSmile

Mvh Morten

MHede
mhede.wordpress.com
03-12-2009 18:39
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #9
(03-12-2009 18:39)Morten H Skrev:  De Scierra jeg så på kostede henholsvist 1499 og 1699 er det for dyrt?

Mvh Morten

Hej Morten

Hvis betænkeligheden ved at købe Scierra angår, at de senere sælges til ½ pris .. så må det være fornuftigt nok at købe dem til ½ prisBig Grin
Både HMS og MPA er glimrende stænger med fin brugsværdi for de penge der er tale omSmile

venligst
Martin

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
03-12-2009 18:46
Morten H

Besked: #10
(03-12-2009 18:46)Martin Brøndum Skrev:  
(03-12-2009 18:39)Morten H Skrev:  De Scierra jeg så på kostede henholsvist 1499 og 1699 er det for dyrt?

Mvh Morten

Hej Morten

Hvis betænkeligheden ved at købe Scierra angår, at de senere sælges til ½ pris .. så må det være fornuftigt nok at købe dem til ½ prisBig Grin
Både HMS og MPA er glimrende stænger med fin brugsværdi for de penge der er tale omSmile

venligst
Martin

Jeg Takker og bukkerSmile

MHede
mhede.wordpress.com
03-12-2009 19:28
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #11
(03-12-2009 17:03)Ole Bjørn Hansen Skrev:  Hej Morten.

"....-Det lyder til at du og Nikolai har meget delt mening der.
Hvorfor kan den ikke sælges videre?
..."

Jeg gætter nu på at Nikolai og jeg er ret enige... Cool

Selvfølgelig kan den sælges videre... men jeg tager udgangspunkt i, at du højere oppe i tråden skriver, at du har talt med din grejhandler om ny stang - og så mener jeg ganske enkelt Scierra's stænger er alt for dyre, ift hvad man kan få for dem på brugtbørsen.... selv som "ubrugte"...! Angry

Hvis du, som Nikolai anbefaler, køber en brugt, kan det være et udmærket køb - medmindre det er en af de stænger, som pludseligt knækker.....Dodgy

Jeg vil anbefale dig at finde en HM2 Salt 9'1 #6 - det er en fremragende stang til let kystfiskeri.

Venligst,

Ole

Vi er helt enige mht priserne på HMS Big Grin

Og så vil jeg også lige sige god for en HM2 #6. Den er ganske enkelt super i forhold til brugtprisen - den seneste jeg så stod til 700,-.

Hvis du gerne vil have en nys stang, så tjek endelig Loops Multi stænger som sælges med 35% rabat for tiden - så er en #6 ved at være nede omkring 1600-1700,-

mvh

Nikolai

(Denne besked var sidst ændret: 03-12-2009 af 19:46 Nikolai Kaad.)
03-12-2009 19:39
Daniel Heinrichsen

Besked: #12
hvilket prislag er det gerne du vil ligge i, hvis du synes at 1500-1600 virker lidt billigt?
03-12-2009 20:05