Fluefiske tur efter gedder/aborre?
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #1
Fluefiske tur efter gedder/aborre?
Nu smækker jeg lige en ide på bordet, for jeg har ingen anelse om folk måske måtte have lyst til sådan en tur. Men jeg tænker at lidt adspredelse fra havørreden og de vandte fjorde/kyststrækninger til åer, søer, aborre og gedder kunne være sjovt og hyggeligt.

Jeg har meget lidt erfaring med geddefiskeri og slet ingen erfaring når det gælder fluefiskeri efter gedder, men det skal nu ikke afholde mig fra at prøve, og hvis der skulle være een eller flere blandt de interesserede i en evt. tur der har erfaring med ovenstående, så skal de være velkommen til at byde ind.

Jeg tænker at en sådan tur kunne afholdes i starten af maj måned, evt. Gudenåen/Nørreåen - men andre forslag er bestemt velkommen.

Er der stemning for sådan en tur? Den sædvanlige hygge med grejnørderi og pølsespisning skulle gerne være en del af turen Wink

Mvh
Stig
06-04-2011 14:38
Adversering
Esben Ludvigsen

Kibæk
Fraværende
Besked: #2
RE: [Forslag] Fluefiske tur efter gedder?
Jeg er klar på en sådan tur,trænger til at se noget andet gedde vand end min lokale sø.

Gudenåen ville være at foretrække så man er fri for flydering/Ponton

/Esben
(Denne besked var sidst ændret: 06-04-2011 af 17:17 Esben Ludvigsen.)
06-04-2011 14:56
Rasmus Bech

Randers
Besked: #3
Jeg er bestemt også klar på andet end ørreder!

Mht gedder i åen, så har jeg ik den store erfaring, udover et par ture sidste år, som gav pote.

Tror ikke at Maj måned er så god i åen. Det er som om at når de har gydt, så forsvinder de bare ? Havde ihvertfald +50 ture efter laks i maj/juni måned med spinner eller blink, og fangede kun 1 gedde i det tidsrum. Men måske de bare gemmer sig andre steder i åen?
Noget jeg er rigtig klar på er Aborre fiskeriet i Randers fjord, det er altså bare så sjovt med let grej og en go synkeline Smile Fisk på 35-45 cm er der rigtig mange af... Men det plejer at være bedst i November-Januar...
Måske vi skulle prøve nogle ture efter store flade?? Der er jo ingen der siger at det skal være fluestangen der skal luftes ?Big Grin Kender efterhånden nogle rigtig gode spots på Djursland, som altid plejer at holde gode flade, både rødspætter, skrubber og hvar Smile

Rasmus

To argue on the internet is like running in the Special Olympics,even if ya get the Gold your still retarded
06-04-2011 16:05
Søren Nielsen

Herning
Besked: #4
Er altid klar på noget alternativt fiskeri - også uden fluestangen Wink
06-04-2011 18:20
Niels O Haugset

Ajstrup/ Hadsund
Besked: #5
Hej Stig. Ja JA selvfølgelig skal det være mens at jeg er i Sverige ( Pink Floyd ) Globe arena. Mangler du udstyr til spind, stænger, hjul, line endegrej, så siger du bare til Stig. Du er jo til flue fiskeri så du er nok ikke så vild kørende i dette grej

MVH Niels
06-04-2011 19:14
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #6
Niels> Det er kun på lige krasset ned på papir - der er ikke fastsat en dato endnu, så det kan være du ikke slipper alligevel for en geddetur Wink

Jeg har fanget gedder på spin, nu vil jeg prøve med flue Blush

Rasmus> De enkelte gedder jeg har fanget i Gudenåen ved Fladbro var i maj måned. Så vidt jeg ved er gedderne rimelig aktive lige efter gydning og spiser alt hvad de kan komme i nærheden af. Efter de har mættet sig lidt søger de lidt længere ude på det dybe. Det er i hvert fald hvad jeg har tilraget mig af viden omkring gedder i maj måned Blush

Fint med mig at andre bruger spin. Lad os holde fast i emnet og se om det kan blive til noget i maj måned.

Mvh
Stig
06-04-2011 19:44
Janus H.

Djursland
Besked: #7
Jeg er også frisk på en tur, om det er gedder, aborer eller pighvar er et fedt Smile

I kolindsundkanalerne har jeg også fanget en del gedder i maj måned, og de kan blive ret store der...Angel Jeg fik en på knap 5kg på #5 stangen under ørredfiskeri om efteråret, damn jeg troede jeg havde kroget HAVØRREDEN der Tongue

Gudenåen er dog nok et mere oplagt sted for en fællestur, jeg er ihvertfald frisk på det Cool
(Denne besked var sidst ændret: 06-04-2011 af 20:24 Janus H..)
06-04-2011 20:23
Adversering
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #8
(06-04-2011 20:23)Janus H. Skrev:  Jeg er også frisk på en tur, om det er gedder, aborer eller pighvar er et fedt Smile

I kolindsundkanalerne har jeg også fanget en del gedder i maj måned, og de kan blive ret store der...Angel Jeg fik en på knap 5kg på #5 stangen under ørredfiskeri om efteråret, damn jeg troede jeg havde kroget HAVØRREDEN der Tongue

Gudenåen er dog nok et mere oplagt sted for en fællestur, jeg er ihvertfald frisk på det Cool

Hej Janus. Jeg er også klar på aborre fiskeri - gedde og aborre kan jo nemt kombineres Wink
Der er flere gode pladser ved gudenåen til dette formål.

Lad os finde ud af noget Wink

Mvh
Stig
06-04-2011 21:10
Stefan

Aalborg
Besked: #9
RE: [Forslag] Fluefiske tur efter gedder/aborre?
Eller hvad med fredfisk på flue, så er der da mulighed for at lufte det helt lette grej?

Venligst Stefan
08-04-2011 23:25