Den røde panda.
aov

Vesterbro Kbh.
Besked: #1
Den røde panda.
Hold nu op der er jo stadig fuld knald på Vega og Ideal bar.
Ovenstående var min første tanke da jeg drejede ned af Enghavevej og samlede Frederik op kl 0400 Søndag morgen.
Frederik var taget direkte fra arbejde uden at have sovet, og så en smule klatøjet ud da han satte sig på passagerersædet.
Vi havde aftalt en hel dag på kysten og min gamle Renault 19 tøffe langsomt men sikkert mod sydsjælland.
Vel ankommet måtte vi rubbe neglene for at få det tidlige morgenfiskeri med, da solen allerede havde lyst himlen lidt op og gjort nat til tusmørke.
Efter en 45 minutters fiskeri for jeg et tungt men forsigtigt hug tæt på land.
Lidt efter kan jeg løfte en fin fisk ud af vandet til en kort fotoseance.
[Billede: 4kgi.jpg]

Fisken er omkring de 4 kg, dog er jeg ikke 100% sikker.
Fighten, og den lidt slanke mave afgjorde sagen, den skulle tilbage i havet.
Hold nu op hvor er det bare en HELT FANTASTISK fornemmelse at sætte et sådan prægtigt dyr tilbage i rette element og se den svømme væk.
Ca. en halv time efter får jeg et godt hug mere, dette er efter stangen og de kraftige rusk også en god størrelse fisk, den vælger dog at slippe krogen efter 10-20 sekunder.
Herefter er alt dødt og vi skifter til en ny plads, men her er der også meget dødt.
Telefonen ringer og vi snakker med Dennis, han ligger ude i ringen og har fanget 4 fisk.
Hurtigt tilbage til bilen og afsted, her bliver det til 2 fiske mere til mig, en undermåler og en lige over målet.
Da vi er færdige mødes vi med Dennis oppe ved bilen, det viser sig at han har siddet i flyderen hele dagen og fisket, og det kan man TYDELIGT se i hans ansigt, han ligner faktisk en rød pandabjørn da han tager solbrillerne af
Alt i alt en super dejlig dag i godt selskab, der dog måtte kapitulere for søvnen på vej hjem i bilen.

Her lige et billede mere af genudsætteren.
[Billede: faldert.jpg]
På dette billede synes jeg godt man kan se den er lidt slank.

Og til sidst lige et billede af den flue der udløste begge hug tidligt, Proteus rejen.
http://www.fiskevand.dk/showthread.php?tid=2158

[Billede: img9594o.jpg]

De 2 billeder af fisken og undertegnede er taget af Frederik Lorentzen. Billedet af fluen er taget af mig selv.

Tak for en god dag Dennis & Frederik.

/Allan

http://www.customflies.dk
12-04-2011 00:14
Adversering
123

Besked: #2
RE: Den røde panda.
Hold da op en fin fisk! Jeg er glad for ar algerne er væk og jeg fra på fredag har 11 dages ferie. Godt nok er der et par ting på huset der skal justeres, men det er i småtingsafdelingen, hvilket skulle give rig mulighed for at få dyppet noget bukket jern på yderkysten.

Allan, jeg ser i øvrigt frem til at fiske med dig i Villestrup senere på året. Afhængig af hvordan denne sæson bliver i Gudenåen, kunne du også komme med og opleve Majfluerne. Selvom der ikke er fisk, er det stor oplevelse at se de store sværme af dansende insekter. Vi ses.
12-04-2011 08:14
Saltflyfish

Besked: #3
Tillykke med den fine fisk.

Har du selv lavet epoxyøjnene på din reje, og hvordan har du i så fald lavet den fine orange nuance?

Mvh
Christian
12-04-2011 09:50
aov

Vesterbro Kbh.
Besked: #4
Arrrgh.
Det skal du snakke med John om. Det er ham der har lavet de orange øjne.
/Allan

http://www.customflies.dk
12-04-2011 10:07
Rejen

Gribskov
Besked: #5
Flooot fisk Allan!

/Rejen

Kysten kalder
12-04-2011 13:58
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #6
Rigtig flot sølvtøj, Allan. Tillykke med den Big Grin
12-04-2011 14:07
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #7
Flot fisk, flot flue og en glad fisker :-)

Venligst Nikolai

12-04-2011 14:32
Adversering
Janus H.

Djursland
Besked: #8
Den er godt nok fin, tillykke med fangsten! det ser ikke ud til at den mangler mange dage for at være i topform igen Smile

Og super realistisk reje, den ku jeg godt have brugt idag da brendas mor blev afvist på det groveste Tongue
12-04-2011 20:48
Stefan

Aalborg
Besked: #9
Tillykke med den flotte fisk Smile

Venligst Stefan
12-04-2011 20:54
Rasmus Bech

Randers
Besked: #10
Hey Allan

Stort tillykke med de fine fisk!
Den reje der ser giftig ud!!

Og sikke nogle fine billeder Smile

To argue on the internet is like running in the Special Olympics,even if ya get the Gold your still retarded
13-04-2011 00:21