Stjerner:
  • 4 stemmer - 4.5 gennemsnit
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
G.T.
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #1
G.T.
Der er ikke lang tid til Maj måned, så hvis i skal nå at have en stak tobisimitationer med på kysten, så er det nu du skal igang med at binde Wink

G.T. Bindebeskrivelse:

Bindetråd:
tynd monofil
Tube:
3-6mm. US tube kobber eller sølv.
Vinge:
Oliven Steve Farrar Blend ca. 10 - 12cm
Midterste vinge:
Shrimp white Steve Ferrar Blend 9 cm.
Undervinge:
Hvid Steve Farrar Blend ca. 8 cm
Hoved:
Pearl mylarrør
Cheeks:
3D 3/32 inch dome eyes pearl
Andet:
Fluen afsluttes med et lag UV-lim

Kobbertuben fæstnes med sek. lim ell. lign. Herefter indbindes et bund hvid SF fibre foran kobberrøret. De indbindes på midten og foldes bagover. Dette sikrer en stærkere flue og en lidt bredere profil. Den midterste, samt overvinge indbindes ligeså. Whipfinish og klip bindetråden.Nu føres et 2 cm. mylarrør indover fluen og indbindes i spidsen. Herefter klippes mylarrøret til i spidsen og tilpasses i længden. 3D øjne placeres på siden af fluen og nu er den klar til at blive forseglet i UV-lim eller epoxy.

G.T. er designet således at det lader sig gøre at fiske fluen på en #5 ell. #6 stang. Det "lange" rør hjælper til med at vende den tunge og lange flue. Fluen fiskes bedst med intermediate eller synke 1 liner og indtagningen skal helst ske med stangen under armen og fuld fart på.

God fornøjelse

Jan

Vedhæftede Fil(er) Billede(r)

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
(Denne besked var sidst ændret: 12-04-2011 af 10:35 Jan Fensten.)
12-04-2011 10:21
Adversering
Esben Ludvigsen

Kibæk
Fraværende
Besked: #2
RE: G.T.
Hej Jan.

Den er sku flot Cool

Men synker den ikke hurtigt med en US tube ? Selvfølgelig fisker man denne type hurtigt men.. ?

/Esben
12-04-2011 11:53
aov

Vesterbro Kbh.
Besked: #3
Hej Jan.
Den ser fed ud men jeg tænker også lidt på det us rør om det ikke er for tungt?
Normalt synes jeg en sparsomt dresset tobis synker hurtigt nok med et epoxy hoved.
Jeg kunne godt tænke mig at se et billede af den i profil (fluen). Jeg ved ikke om det er tilfældet men den ser lidt overdresset ud nede bag til, men det er min subjektive vurdering.
By the way så lovede du mig et billede af din kutling. Den glæder jeg mig stadig til at se.
/Allan

http://www.customflies.dk
12-04-2011 12:19
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #4
(12-04-2011 12:19)A.O. Skrev:  Hej Jan.
Den ser fed ud men jeg tænker også lidt på det us rør om det ikke er for tungt?

Du er nødt til at bruge relativt meget vægt, da SF fibervingen har en stor bæreflade og derfor har en tendens til at streame. Det har fra starten været et vigtigt at lave en flue; som kan og skal fiskes hurtigt, som det naturlige forbillede.

Citér:By the way så lovede du mig et billede af din kutling. Den glæder jeg mig stadig til at se.
/Allan

Allright..... den poster jeg imorgen. Undskyld forglemmelsen.

/Jan

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
(Denne besked var sidst ændret: 12-04-2011 af 16:36 Jan Fensten.)
12-04-2011 14:49