Skydehoved til tcx # 6 i 10 s/m
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #1
Skydehoved til tcx # 6 i 10 s/m
Hej
Jeg skal bruge et skydehoved setup til kraftig vind til min tcx'er. Jeg har en lawson monofil skydeline, men er lidt på bar bund, når det gælder skydehovedet. Nogen bud? Skal bruges på kysten i weekenden, så jeg regner ikke med at få tid til at skære, file og veje i en uendelighed Angel

Er egentlig mest til hel liner og burde måske overveje en dart. Ved emnet har været oppe flere gange, men denne gang gælder det alene store fisk i kraftig blæst :-)

Venligst Nikolai

(Denne besked var sidst ændret: 12-04-2011 af 20:12 Nikolai R..)
12-04-2011 20:06
Adversering
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #2
RE: Skydehoved til tcx # 6 i 10 s/m
Tror jeg fandt svaret i anden tråd efter endnu en tur i søgemaskinen: 9m og 13g. Hvis jeg klipper et lawson neutral ned, skal det så være en klasse 7 eller 8? Nogen bud Smile

Venligst Nikolai

12-04-2011 20:23
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #3
(12-04-2011 20:24)Ole Bjørn Hansen Skrev:  Hej Nikolai

Et neutralhoved på ca 8,5 m og en vægt på ca 14-15 gram monteret med en polyleader og en tippet på maks 1 meter; så er du kørende i kraftig medvind og/eller vind over din kaste-skulder... Angel Er det kraftig modvind, der bliver din forhindring, kan du prøve et langt skydehoved på 12-14 m med en vægt på 15-17 gram ligeledes med en poly for enden. Cool

God fornøjlese i blæsevejret! Smile

Hej Ole

Takker :-) Skal jeg så købe en #8 og klikke den ned bagfra til 8,5m? Den lange klump svare vel til et lawson #7 uden klippe klister?

Endnu engang et tak herfra Smile

Venligst Nikolai

(Denne besked var sidst ændret: 12-04-2011 af 20:33 Nikolai R..)
12-04-2011 20:32
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #4
(12-04-2011 21:10)Ole Bjørn Hansen Skrev:  Hej Nikolai

Velbekomme! Smile

Det kommer lidt an på, hvilket fabrikat du vælger... Køber du en klump, skal den klippes ned bagfra. Vælger du en hel-line, der vejer efter AFFTA, skal nok have fat i en #9 til det korte hoved og en #6 eller #7 til det lange afhængig af ønsket længde og vægt. Køber du en hel DT-line, bør du trimme fronttaperingen, så den bliver tilpas stejl til at give dig et godt turnover i blæsevejr; det vil i praksis sige 75 cm - 1m. Derefter vejer du og klipper til bagfra... Cool

Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med den der...?! Blush Der skal under alle omstændigheder klippe/klistres i Lawsons hoveder; de kommer uden fabriks-loops... Angel
En Lawson i #7 vejer ifølge pakningen 18 gram på 10,7 meter med en totallængde på 12,2m... I praksis vejer det ca.19 gram ved en længde på 10,3 m med en totallængde på 10,3 m (dvs der er ikke noget at klippe i, hvis man troede man skulle have et hoved på 10,7 m ! Dodgy ) Confused

Okay .. jeg forsøger min med en DT #9: Så må vi se om jeg kan få det til at arte sig Big Grin Mente i øvrigt et Lawson neutral skydehoved, men nu prøver vi den billigere udgave til at starte med Angel

Tak for en god vejledning Smile

Venligst Nikolai

12-04-2011 21:25