Stjerner:
  • 3 stemmer - 5 gennemsnit
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
JM Tobis
john2000

Hundested
Besked: #1
JM Tobis
    Jeg så denne bindeteknik for et par år siden.Det var Jesper som binder en bøsteorm i filmen havørred på kysten. Han bruger polarchenille,men jeg syntes at det godt kan blive lidt for tykt når man skal ramme den rigtige farve.
Her til denne tobis har jeg brugt STF dubbing i farven tan,ligt oliven samt hvid. Til gæller har jeg brugt fluofibre i rød,hovedet er uv-lim

Jeg starter med trække STF fiberne så de kommer til at ligge samme vej.Derefter kommer jeg dem i en bubbingløkke,der bruger jeg kevler tråd da den skal tvindes ret hårdt.
Det er vigtig at men,når man tvister for fibrene trukket ud med en nål.
Når man har fået fibrene trukket ud lægger man det hele dobbelt så man får noget der ligner polarchenille. Efter at have børstet det godt ud skal det bindes på en krog.

Jeg starter med at give fluen en lille hale, derefter binder jeg den ene ende af min chenille fast til krogen.Alt efter hvor stor krogen er,binder jeg det fast en 2-3 steder.

Nu er det så man skal beslutte sig hvor lang man vil have fluen. Jeg har her brugt fluocabon 0,35 hvor den ene ende er bundet til krogen,i den anden ende laver man en lykke.
Nu tager man sin chenille og snor rundt om linen og afslutter med at komme chenillen i gennem øjet. Man afslutter med at give det en gang bindetråd så man har hold på det inden man former hovedet. Gællerne sidder fast med uv-limen so er lagt på af 2-3 gange.
God bindelyst.

Må din bindetråd aldrig knække
15-04-2011 15:23
Adversering