Wadestøvler og cykel
Daniel Heinrichsen

Besked: #1
Wadestøvler og cykel
Hej Alle

jeg er lige lidt nysgerrig omkring det at have wadestøvler på mens man cykler. Slider det ekstra hårdt på dem?
Kan det anbefales?

Jeg spørger fordi jeg prøver at holde det jeg tager med ud når jeg fisker på et minimum (og et par ekstra sko vejer jo også).
Det hænger også lidt sammen med at jeg endelig har fået taget mig sammen og fået smidt mine scierra dynatrack (møgstøvle) ud. jeg vil nemlig ikke slide "unødvendigt" på min julegave, Chota Chaney Fork Tongue (Iøvrigt en Rigtig dejlig støvle!)...

Mvh
Daniel
16-04-2011 18:07
Adversering
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #2
RE: Wadestøvler og cykel
Det afhænger jo af sålen min unge padawan Smile

Cykleri sker der ikke meget ved men hvis det er filtsåler er de ikke glade for lange gåture på asfalt o.lign. Hvis du har gummisåler så giv den gas Smile
16-04-2011 18:27
JTHL

Aalborg
Besked: #3
Slider det ikke mere på waders'neAngel

Med venlig hilsen
Jan
16-04-2011 18:34
Thorsen

Århus C
Besked: #4
Det er nok dine snørebånd du slider mest på ved at cykel da du jo hele tiden bøje i fodledet. Hvorvidt den elastik lukning tager så meget skade ved jeg dog ikke, men den kan vel skiftes. Har du monteret spikes vil de nok smadre pedalen og slide på dem.

Jeg går ud fra at du ikke cykler i dine waders og så er mit spørgsmål hvordan du holder fødderne tørre under pedalering? PlastikposerHuh?

Chota kunne godt bliver min næste støvle hvis jeg da kommer forbi en butik der forhandler dem. Er det i øvrigt kun Salmonfly der har dem i DK?

Imponerende energi du har til at komme ud at fiske Daniel, respekt og tillykke med din fine fangst forleden.

Venligst
Lars

Ut på tur, aldri sur!!!
Founder of TBMM
16-04-2011 18:49
Daniel Heinrichsen

Besked: #5
(16-04-2011 18:49)Thorsen Skrev:  Det er nok dine snørebånd du slider mest på ved at cykel da du jo hele tiden bøje i fodledet. Hvorvidt den elastik lukning tager så meget skade ved jeg dog ikke, men den kan vel skiftes. Har du monteret spikes vil de nok smadre pedalen og slide på dem.

Jeg går ud fra at du ikke cykler i dine waders og så er mit spørgsmål hvordan du holder fødderne tørre under pedalering? PlastikposerHuh?

Chota kunne godt bliver min næste støvle hvis jeg da kommer forbi en butik der forhandler dem. Er det i øvrigt kun Salmonfly der har dem i DK?

Imponerende energi du har til at komme ud at fiske Daniel, respekt og tillykke med din fine fangst forleden.

Venligst
Lars

Mange tak for svaret.
spikes er afmonteret og det er ikke traditionelt snørebånd i Chaney fork.
Nope jeg cykler ikke i mine waders...

Præcis, plasticposer... Det fungere fint nok synes jeg, ikke optimalt, men fint nok indtil jeg kan hugge fars dyt og give den gas på kysten.

Jeg mener vist det kun er salmonfly der har chota hjemme.

Mange tak, bommede 2 styk mere i torsdag på en lille udflugt Angry.
Lige nu bruger jeg min energi på at træne op med den der line man bruger til DM, brugte lige 1½ time på græs idag Tongue

Sincerely
/Daniel Heinrichsen
(Denne besked var sidst ændret: 16-04-2011 af 20:25 Daniel Heinrichsen.)
16-04-2011 20:18