Åndbare waders
Kim Krikau Jensen

DK
Besked: #1
Åndbare waders
Hej.

Jeg fisker ca. 4-5 gange om ugen og jeg har besluttet mig for at jeg vil have åndbare waders. Jeg har ingen forstand på åndbare waders, så jeg har brug for hjælp til at vælge det "rigtige" par. Når jeg siger rigtige så mener jeg at det skal kunne holde til at de bliver brugt 4-5 gange i ugen. Jeg ved godt at de ikke vil holde evigt, men jeg forventer kvalitet. Men 6000kr for et par waders, det giver jeg ikke. Jeg vil ikke meget over 2000kr. Håber der findes det jeg søger i den prisklasse.?

Hilsen Kim.
17-04-2011 17:04
Adversering
Henrik Thomsen

Møldrup Jylland
Besked: #2
RE: Åndbare waders
Jeg så simms freestone på bud i går til 1200 det er satme fine waders til prisen

Venligst Henrik Thomsen
------------------------------------------------------------------------------
Som modvægt mod livets mange sørger har himlen skænket mennesket 3 gaver: Håbet, søvnen og SAGE!
17-04-2011 18:00
Kim A.

fjenneslev
Besked: #3
(17-04-2011 17:04)Kim Krikau Jensen Skrev:  Hej.

Jeg fisker ca. 4-5 gange om ugen og jeg har besluttet mig for at jeg vil have åndbare waders. Jeg har ingen forstand på åndbare waders, så jeg har brug for hjælp til at vælge det "rigtige" par. Når jeg siger rigtige så mener jeg at det skal kunne holde til at de bliver brugt 4-5 gange i ugen. Jeg ved godt at de ikke vil holde evigt, men jeg forventer kvalitet. Men 6000kr for et par waders, det giver jeg ikke. Jeg vil ikke meget over 2000kr. Håber der findes det jeg søger i den prisklasse.?

kinetic laver nogle ganske fine waders... 1000kr med støvle har jeg set dem til... og de kan nemt holde til dit brug... har selv kørt samme stil med dem

Mvh
Kim a.
17-04-2011 18:07
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #4
(17-04-2011 18:07)Kim A. Skrev:  kinetic laver nogle ganske fine waders... 1000kr med støvle har jeg set dem til... og de kan nemt holde til dit brug... har selv kørt samme stil med dem

Jeg har selv googlet meget efter betalingsvenlige åndbare waders de seneste dage, og netop Kinetic læste jeg meget dårligt om. Efter min googling er jeg kommet frem til den betragtning at der ikke kan købes et par 'gode' åndbare waders inden for 1200kr,- som kan holde jævnligt til fisketur i 2 år.
Hvis ikke de gik i stykker (utætte) inden for få ture, så var de slet ikke åndbare og havde store problemer med kondensvand - ja, så kan jeg lige så godt beholde mine neopren til 300kr,- Wink

Ydermere fandt jeg ud af at der bestemt også var utilfredse brugere af åndbare waders i 2000kr,- klassen.

Tager jeg fejl, og mener nogen at et par bestemte åndbare waders i 1200kr,- klassen godt kan holde min. 2 år ved jævnligt brug, så er jeg meget interesseret i at vide hvilke waders det er.

Indtil da sveder jeg rundt i mine neopren Blush

Mvh
Stig
17-04-2011 18:57
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #5
(17-04-2011 18:57)Stig Sørensen Skrev:  Jeg har selv googlet meget efter betalingsvenlige åndbare waders de seneste dage, og netop Kinetic læste jeg meget dårligt om. Efter min googling er jeg kommet frem til den betragtning at der ikke kan købes et par 'gode' åndbare waders inden for 1200kr,- som kan holde jævnligt til fisketur i 2 år.
Hvis ikke de gik i stykker (utætte) inden for få ture, så var de slet ikke åndbare og havde store problemer med kondensvand - ja, så kan jeg lige så godt beholde mine neopren til 300kr,- Wink

Ydermere fandt jeg ud af at der bestemt også var utilfredse brugere af åndbare waders i 2000kr,- klassen.

Tager jeg fejl, og mener nogen at et par bestemte åndbare waders i 1200kr,- klassen godt kan holde min. 2 år ved jævnligt brug, så er jeg meget interesseret i at vide hvilke waders det er.

Indtil da sveder jeg rundt i mine neopren Blush

Mvh
Stig

Jeg gav 1300,- for mine Vision Extreme Zip, men det var jo et godt tilbud (Korsholm). De har været tætte i snart to år nu. Mine reservewaders er en ældre version af Extreme. De er stadigvæk tætte (har haft et enkelt "pinhole") - dem brugte jeg i ca 4 år inden jeg suplerede dem.

Ved godt, at det ikke bliver let at finde modellen så billigt Dodgy

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
17-04-2011 23:46
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #6
Som afløser for mine gamle Scierra Blackwater (som holdt i næsten 6 år!) købte jeg sidste sæson et par Simms Freestone og de kører bare! - De har nu været brugt 1½ sæson på kysten og en laksetur til Norge, så det er selvfølgelig lidt for tidligt at sige noget om langtidsholdbarheden.

Til 999,- hos Korsholm tror jeg dog ikke du finder meget bedre waders (Str. LK og LL)

Mvh

Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
18-04-2011 08:20
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #7
Hej Nikolai. Det lyder som et par udmærket sæt waders. Google er ikke så negativ stemt over for Freestone.

Det billigste jeg har fundet er dog 1200kr- kun i størrelse XL: http://www.jafi.dk/Gaveideer/Fiskeri/Sim...aders.html

Mvh
Stig
18-04-2011 09:48
Adversering
123

Besked: #8
Du kan finde masser af fede waders til prisen - tilmed med et par støvler. Ordre over 100€ er fragt fri Wink

http://www.taimentackle.com/mt/index.php?cPath=316
18-04-2011 18:32
Claus Bech-Petersen

Sorø
Besked: #9
Jeg er på mit andet par Kinetic. Begge har holdt til en hel del mere end de modeller fra Patagonia og Vision, som jeg tidligere har haft. Pris for de nuværende: 600 kroner på en tankstation. De andre kostede 500 samme sted. Så jeg har i hvert fald haft waders i fire hele år (og vist nærmere fem) for 1100 kroner.
Claus

http://www.ussingbech.dk
18-04-2011 18:49
Nikolajc

Hjørring
Besked: #10
Her er også et fornuftigt bud på et par åndbare til en rimelig pris, incl støvle
http://www.sportfish.co.uk/product/visio...oot-waders
mvh
Nikolaj

"Et kompromis er kunsten at dele en kage, så alle tror, at de har fået det største stykke." -Winston Churchill
18-04-2011 21:52
Kim Krikau Jensen

DK
Besked: #11
Hej.

Tak for alle jeres svar. Jeg tror jeg vil holde mig til at købe herhjemme i DK så jeg beholder min garanti som jeg kender det.
Jeg tænker lidt i Scierra CC3 eller CC4, men Vision Ikon er også på listen. Hvis nogen har erfaringer med disse waders så skriv endelig. Freestone kunne være en mulighed, men har der ikke været en del problemer med SIMS waders?

Hilsen Kim.
19-04-2011 03:53
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #12
(19-04-2011 03:53)Kim Krikau Jensen Skrev:  Hej.

Tak for alle jeres svar. Jeg tror jeg vil holde mig til at købe herhjemme i DK så jeg beholder min garanti som jeg kender det.
Jeg tænker lidt i Scierra CC3 eller CC4, men Vision Ikon er også på listen. Hvis nogen har erfaringer med disse waders så skriv endelig. Freestone kunne være en mulighed, men har der ikke været en del problemer med SIMS waders?

Hej
Jeg har netop skiftet fra CC4 til Vision Gille, som jeg fik til en super pris i sverige. CC4'erne blev voldsomt slidt på sømmene mellem benene, og blev til sidst utætte. Resten af sparkedragten fejlede intet - lidt surt. Vil uden tvivl vælge et par med stærke og få sømme mellem bennene, helst ingen. Dermed ikke sagt at CC4 er et dårligt bud, hvis prisen er rigtig :-)

Køber mine waders billigt og er glad, hvis de holder 2 sæsoner :-)

Venligst Nikolai

(Denne besked var sidst ændret: 19-04-2011 af 08:28 Nikolai R..)
19-04-2011 08:26