Mølleåen, måske?
yojonas

Vanløse, København
Besked: #1
Mølleåen, måske?
Hej med jer.

Jeg leder nysgerrigt efter en å i nærheden af Kbh, hvor man kan få lov til at lege lidt med fluekæppen.

Jeg er gentagne gange stødt henvisninger til Mølleåen. Men jeg har hidtil ikke kunne finde noget information om, hvor man kan fiske deri, og hvor man køber kort mv.

Er der nogen herinde, der kan hjælpe?

På forhånd tak,
Jonas
18-04-2011 13:56
Adversering
Mikkel Andersen

Besked: #2
RE: Mølleåen, måske?
Der er så vidt jeg er orienteret frit fiskeri i mølleåen.

Tyvstjålet fra fisketps:

'Du må stort set fiske alle de steder, hvor du kan komme til uden at ødelægge bevoksning eller gå ind i private haver - Dog kan du få lidt problemer ved bl.a. National museet og ved Raadvad, altså, hvis du møder en emsig opsynsmand mm.
- Mange af dammene er ret lavvandede (tilslammede), så ofte er det lige der, hvor åen løber ud i dammene, at der er godt at fiske.
- Der er en god bestand af skaller og suder flere steder i å-systemet.
- En fisketur i kano kan anbefales, så kan man nemlig fiske alle de bedste steder...

Hvis du kan komme ud i kano, så er åen nedstrøms Raadvad virkelig en naturperle - nogle steder ligefrem vildmarksagtig - Ellesump af højeste karat grænser op til åen og masser af nattergale sang i maj og juni...
'

'Clocks are for keeping time, not flycasting' - Lefty Kreh
28-07-2012 10:48
yojonas

Vanløse, København
Besked: #3
RE: Mølleåen, måske?
Hej, Mikkel.

Jeg havde lykkeligt glemt den tråd, jeg startede her for mere end et år siden Blush

Jeg har opgivet det projekt om Mølleåen efter at set på den et par gange. Den tiltaler mig ikke så meget..

Men tak for dit besyv Smile
28-07-2012 11:10