Over målet på flue
Thorsen

Århus C
Besked: #1
Over målet på flue
Havde valgt at bruge en fridag med fluepinden på yderkysten af Djursland. Jeg var egentligt på vej til Mariager og havde netop hentet min nye bog (Grünwald - Spin og flue i Saltvand) i Randers, da jeg tog en hurtig beslutning i en anden retning.

Da jeg kom til pladsen mødte jeg Thomas Lang fra FFFD, som var ved at afføre sig sine waders, så ham fik jeg mig en lille snak med. Han havde ikke fanget noget, men vi fik lige vendt de kommende kastearrangementer i Mindeparken.

Jeg gik 500 meter ned af kysten og startede mit fiskeri ved en pynt med et lille stenrev. Der var ingen vind og det gav lidt besvær med at strække forfanget i kastet. I 4.-5. kast var der dog bud efter fluen, men den var hurtigt væk. Jeg blev på revet lidt endnu og fem minutter senere var der fast fisk for enden af forfanget. Endelig en fisk over målet kunne jeg mærke og den var god. Efter 10-15 minutter og et par luftture, kunne jeg lægge en blank faller i vandkanten, jeg tog et hurtigt mål fra korken og op ad stangen. Midt mellem skydeøjerne gik den til. Fisken var en hun og med hvide finner, der dog bar præg af vinterens gydning. Den var godt på vej op ad i kondition, men stadig for slank under bugen, så den fik sin frihed. Det tog lidt tid for den at komme til kræfter igen, men det var et fedt syn at se den svømme sin vej ud i havet igen. Janus H kom senere på aftenen og vi fik målt afstanden på stangen til ca. 67cm og jeg vil skyde på at den var lidt under de tre kg. Fedt at komme over målet på flue med sådan en fiskBig Grin. Det er simpelthen samtlige nulture og undermålere værd med sådan en oplevelse. Fluen var en lille Pattegris bundet af Janus, så ham skylder jeg en tak og så havde han endda medbragt aftensmad, da det til turen indkøbte smørebrød stod i køleskabet i ÅrhusDodgy.

Lidt senere fik jeg endnu en faller. Lige under de 50 cm vil jeg tro og ikke meget spræl i denRolleyes. Den fik naturligvis sin frihed ved baljenSmile Janus havde også en kontakt, men ellers blev det ikke til mere.

Fed fluedag på kysten! Ahhh!!!

Venligst
Lars

Ut på tur, aldri sur!!!
Founder of TBMM
(Denne besked var sidst ændret: 18-04-2011 af 23:59 Thorsen.)
18-04-2011 23:54
Adversering
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #2
RE: Over målet på flue
Tillykke Lars - det er dig virkelig vel undtSmile

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
19-04-2011 01:00
Thorsen

Århus C
Besked: #3
(19-04-2011 00:40)Ole Bjørn Hansen Skrev:  Hej Lars

Tillykke med fiskene....! Smile

Der kan du bare se; det ER en bibel, du har fået fingrene i! Alene ved håndspålæggelse af bogen... og vupti; du er forvandlet til storfanger...! Big Grin

Cool

Degnen har taltBig Grin, hvad kan der mon ikke ske når først der læses af de hellige skrifterWink.

Amen og godnatAngel

Venligst
Lars

Ut på tur, aldri sur!!!
Founder of TBMM
19-04-2011 01:09
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #4
(19-04-2011 01:09)Thorsen Skrev:  Degnen har taltBig Grin, hvad kan der mon ikke ske når først der læses af de hellige skrifterWink.

Amen og godnatAngel

Venligst
Lars

Når du kan teksten udenad - så kommer de helt blanke topkonditionerede - den ene større end den anden!!! Big Grin Godt at høre om spræl i enden af linen Smile

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
19-04-2011 04:00
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #5
Jeg er helt enig med de andre, Super fed og spændende bog du har anskaffet dig. Har desværre kun selv haft lånt den, men skal også hjem på hylden her inden længe.. Big Grin

Rigtig lækker beretning at læse, og stort tillykke med fiskene. Godt at læse om sådanne dage og ture .. Smile

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
19-04-2011 08:38
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #6
Tillykke Lars! Det var noget af en krabat at lægge ud med Smile

Måske jeg også skulle skaffe mig sådan en bibel Smile

Mvh
Stig
19-04-2011 09:01
Lars Troels

Møldrup - Viborg
Besked: #7
Tillykke med milepælen Lars.

Hilsen

Lars

Har stænger der kaster 10 meter længere af sig selv. Medlem af FTAS Foreningen i Danmark
19-04-2011 09:47
Adversering
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #8
(19-04-2011 01:09)Thorsen Skrev:  Degnen har taltBig Grin, hvad kan der mon ikke ske når først der læses af de hellige skrifterWink.

Amen og godnatAngel

Venligst
Lars

Tillykke med fisken :-) Godt at høre der begynder at ske noget Big Grin

Venligst Nikolai

19-04-2011 14:06
Janus H.

Djursland
Besked: #9
Fedt at det endelig lykkedes lars! Og du var godt nok en glad mand, hvilket man fuldt ud forstår Smile

Iøvrigt en super hyggelig smut tur, i det næsten sommeragtige vejr - vi manglede kun grillen Wink

Jeg var igen uheldig med fiskene iaftes, jeg så en fed 50 centimeters springe helt ud af vandet en god kastelængde ude. Jeg går lidt ud ad og ser den så lave en lille vending lige under overfladen, jeg anstrenger mig for at kaste helt ud til den. Jeg er heldig og pattegrisen lander lige i hovedet på den - lader den synke nogle sekunder og tager så et hårdt indtag og så sidder den der! SÅ fedt Big Grin råber på lars af ren reflex, men han er for langt væk til at se noget, og i samme sekund ryger den så af igen. Den 4 gode fisk jeg mister i træk, men pyt det er sgu fedt allligevel Tongue

(Denne besked var sidst ændret: 19-04-2011 af 17:31 Janus H..)
19-04-2011 17:30
Thorsen

Århus C
Besked: #10
(19-04-2011 09:01)Stig Sørensen Skrev:  Måske jeg også skulle skaffe mig sådan en bibel Smile

Mvh
Stig

Du kan få lov at røre ved den næste gangBig Grin og måske låne hvis du har alt for mange nulture i trækConfused.

Og til de andre herre siger jeg tak, næste pæl må være en blank til grillen eller Kasper røghat.

Venligst
Lars

Ut på tur, aldri sur!!!
Founder of TBMM
19-04-2011 17:33
Jim Nielsen

Rudkøbing
Besked: #11
Tillykke med fiskene, tror sq også jeg må ha den bog eller få arrangeret en håndspålæggelse af et eksemplar Big Grin
Jeg var selv på kysten i dag for første gang i år det virkede bestemt ikke lovende med intet liv i vandet at spore...jeg spottede dog en blank der vendte i overfladen mens jeg var ved at gøre klar......et par timer senere var den en 50+ cm faller der kom farende op lige som jeg trak fluen af vandet ca 2m fra mig Angry , så jeg har stadig min første fluefangede kystørred til gode Angel
Men hva' faen vejret var kanon så lækkert var det fisk på krogen eller ej Big Grin
19-04-2011 19:08
Niels O Haugset

Ajstrup/ Hadsund
Besked: #12
(19-04-2011 09:01)Stig Sørensen Skrev:  Tillykke Lars! Det var noget af en krabat at lægge ud med Smile

Måske jeg også skulle skaffe mig sådan en bibel Smile

Mvh
Stig
Ja skynd dig, og så har jeg ikke så langt for at få smidt hånden på, så jeg også kan få lidt vibs på spidtsenTongue

MVH Niels
19-04-2011 21:29