Polaroid briller
Peder Lisberg

Besked: #1
Polaroid briller
Hej,

Er det nogen her inde der har noget godt tip gællende polaroid briller till fiskeri, hor overvejet et Oakley m-frame. Nogen der har erfarenhed af dem?

Skal siges at jeg pt bruge et par gule scierra de er direkt dålige och et par brune Serengetti (De er suveræne men lidt tunge).

Smok me a kibber, i'll be back for breakfast
06-12-2009 21:51
Adversering
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #2
RE: Polaroid briller
Har prøvet et par Oakly, og endte med jeg også måtte bestille mig et par af dem trods den høje pris på dem .. Smile Men efter min mening er det virkelig svært at finde nogen i samme kaliber ang kvalitet og fit .. Og ja, som typisk fluefiskere må det også godt se bare lidt godt ud samtidig.
Men jeg har valgt dem pga jeg ikke vil spare på kvalitet, så hellere kun have 1 par, men hvor så kvalitet er helt i top..

Er man villig til virkelig ofre penge på sine polaride, så er min mening oakly er vejen frem Cool

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
06-12-2009 23:36
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #3
Jeg har i mange år været meget glad for mine Loop Eyes 2. De skærmer godt for lys fra siderne og designet kan jeg personligt godt lide.

Nu har jeg fået briller, så nu står den på clip-ons - ikke særligt street-smart men det virker Wink

mvh

Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
(Denne besked var sidst ændret: 06-12-2009 af 23:55 Nikolai Kaad.)
06-12-2009 23:55
123

Besked: #4
(06-12-2009 21:51)Peder Lisberg Skrev:  Hej,

Er det nogen her inde der har noget godt tip gællende polaroid briller till fiskeri, hor overvejet et Oakley m-frame. Nogen der har erfarenhed af dem?

Skal siges at jeg pt bruge et par gule scierra de er direkt dålige och et par brune Serengetti (De er suveræne men lidt tunge).

Hej Peder,

Oakley er efter min opfattelse meget opreklamerede, og hvis du nærstuderer detaljerne vil du sandsynligvis opdage, at plastikken mange steder ikke er støbt helt ordentligt og at der er små "uskønheder" på stellet (grater og lign.). Jeg er i hvert fald ikke imponeret over Oakley, og slet ikke til den pris de forlanger.

Jeg har prøvet meget, men der er INTET der efter min mening slår Smith Action optics. Jeg har selv to par af modellen The Guides Choice - ét par med gule gals og ét par med brune. Der er ægte glas i brillerne hvilket betyder at de er tæt på at være ridsefri (det er plastik slet ikke) og så kan man få nye glas hvis man skulle tabe dem. De fåes også med styrke hvis det skulle være nødvendigt. Mine solbriller er en af de ting jeg finder aller vigtigst ved mit fiskeri, så vigtigt at jeg kører hjem efter dem hvis jeg skulle have glemt dem på en tur. Der findes mange billige modeller som er udemærkede - bl.a. Loops Eyes2 som Nikolaj skriver. Har selv et par som jeg brugte indtil jeg købte Action optics. De er nu mine kørebriller og ligger fast i bilen. De er ok, men stellet er ikke helt lige fordi plastikken ikke er af imponerende kvalitet.

Godt nok er Action optics ikke billige, men tag forbi en velassorteret grejhandler og prøv dem. Du bliver ikke skuffet. Advarsel: Prøv dem kun hvis du har 1500kr med i lommen du kan undvære, for har du først prøvet dem.... tja Wink
07-12-2009 10:00
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #5
Når vi nu er oppe i pris. Kunne Costa del Mar også være en mulighed.

De skamroses her:

http://www.sexyloops.co.uk/cgi-bin/thebo...=5;t=10662

Så vidt jeg husker fører Sportshuset i Horsens dem.

Venligst

Jan

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
07-12-2009 10:34