Affald??!
Rasmus Bech

Randers
Besked: #1
Affald??!
Hey folks Smile

Her er en lille træls historie fra mig af..

Må godt nok være ærlig at sige at jeg ikke er så forbandet stolt over at være fisker ved fjorden for tiden. I påsken var jeg på flere forskellige pladser ved fjorden. Og da jeg ikke kunne finde noget algefrit vand, bestemte jeg mig for at rydde lidt op omkring de forskellige " parkeringspladser ".
Ved Lergraven fandt jeg ca 3-4 mtr floucarbon/mono line, øl og sodavandsdåser, plus 5-6 cigaretskodder.
Ved fladbjerg var der nogenlunde det samme, minus skodderne.
Ørnedalsbugten var dog allerværst. 9 tomme dåser, masser af skodder, ca 4-5 mtr line og sidst men ikke mindst, lå der en stor fed menneskebæ med tilhørende papir lige inde i skoven(Den lod jeg være !)

Men det bedste at det hele må være da jeg er ved at køre, der ser jeg to fiskere på vej ned til fjorden, og den ene smider en dåse lige inden han vader ud, tænker at det satme skal være løgn! Slukker bilen og render derned. Råber til ham at han lige skal komme ind og samle hans lort op igen, så begynder tumben sørme at blive flabet, og spørger om det er min grund osv. Efter lidt diskussion ender det med at han samler den pænt op, og ligger den op i bilen Smile

Faktisk så var der en go halv plasticpose fyldt med affald da jeg var ovre den dag Sad

Blir lidt træt af at komme til en plads, hvor der er møgbeskidt. Ved godt at det ikke kun er os lystfiskere der er skyld i det, men folk de burde da tænke sig om inden de smider flourocarbon og andet livsfarligt gøgl i naturen.

Vi skal sku passe på det vi har drenge, ellers ender det med at vi lige pludselig har meget langt at gå til alle de fedeste pladser.... Undecided

(Dette er selvfølgelig ikke et angreb på FV's brugere, blot en konstatering af hvordan det ser ud derude.)
Rasmus.

To argue on the internet is like running in the Special Olympics,even if ya get the Gold your still retarded
(Denne besked var sidst ændret: 28-04-2011 af 17:30 Rasmus Bech.)
28-04-2011 17:25
Adversering
Swebbe

Besked: #2
RE: Affald??!
Ja det er sq pænt trist at se hvilket svineri man ankommer til hver gang. Det være sig Mariager Fjord eller rundt om ved de bynære søer osv. jeg ofte besøger. Det er sq en trist mentalitet, som vi nok ikke lige sådan får bugt med, når de fleste mennesker i dag føler sig så langt væk og isoleret fra naturen. Men at vi som lystfiskere ikke engang kan finde ud af det er også stadig en gåde for mig... :/

- Jeppe Lyngsø
28-04-2011 18:01
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #3
Kan godt lide din indstilling. Tager ofte affald med hjem og er temmelig forbandet over svineriet. Det er ikke kun ved kysten den er gal. Også ved åen, som foreningsvand, hvor man kender hinanden, sker det alligevel. Der er ikke noget at sige til, at lodsejerne indimelem farer i flint Huh

Venligst Nikolai

28-04-2011 18:16
Jeppe Madsen

Grenå
Besked: #4
Ja, der er sgu en trist mentalitet, man kan godt slæbe det med ud men ikke med hjemSad
De tænker nok, "der kommer en eller anden idiot og rydder op", Hmm eller tænker de mon Huh
28-04-2011 18:39
Henrik Thomsen

Møldrup Jylland
Besked: #5
Det er satme cool rasmus..

Det er virkelig stort du kan gå tilbage til bilen uden og smadre hans hovede mod en stenWink

Venligst Henrik Thomsen
------------------------------------------------------------------------------
Som modvægt mod livets mange sørger har himlen skænket mennesket 3 gaver: Håbet, søvnen og SAGE!
28-04-2011 18:43
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #6
Sådan, Rasmus! Cool

Jeg fatter heller ikke naturbrugere, der opfører sig så tomhjernede som fjolserne du mødte!

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
28-04-2011 22:50
Lars Troels

Møldrup - Viborg
Besked: #7
Flot indlæg Rasmus. Virkeligt flot.

Bare bange for at tumperne der er respektløse i naturen ikke læser med herinde. Men hatten af for din indsats.

Hilsen

Lars T.

Har stænger der kaster 10 meter længere af sig selv. Medlem af FTAS Foreningen i Danmark
28-04-2011 22:52
Adversering
Rasmus Bech

Randers
Besked: #8
tak gutter Smile

Ja, det er sgi lidt utroligt hvad for nogle typer der render rundt derude Confused

Og nu kan man så også læse om regnbueørreder der flyder rundt i gudenåen, efter vinterens geddefiskeri, som efter min mening eskalerede helt vildt, da jeg så folk der fiskede med 2-3 stænger, agnet med enten en stor fredfisk af en art, eller en regnbue.
Det bliver spændende at se hvad der sker næste sæson i åen, hvis der ik kommer et evt forbud af agnfisk.

Affald sucks Smile Så er det vist sagt.

Rasmus

To argue on the internet is like running in the Special Olympics,even if ya get the Gold your still retarded
28-04-2011 23:20
aov

Vesterbro Kbh.
Besked: #9
Hej Rasmus.

Hvis du nogensinde kommer på djævleøen så giver jeg sku en pils.
Satme god stil det der.

/Allan

http://www.customflies.dk
29-04-2011 07:04
Børsten

Vestsjælland
Besked: #10
Problemet med "Strand og Skovsvin" er et gammelkendt problem, som vi skal bekæmpe og desværre nok leve med resten af vores tid. der er 2 typer . Psykopaten, som er uden for rækkevidde og personen med så store personlige problemer, at de ikke har reserver til at tænke ud over deres egen private hævn over samfundet. Erfaringen siger mig, at de færeste er modtagelige over for venlige henvisninger, og hellere vil love øretæver, end at indrømme deres fejl Confused.
Min løsning er blevet, at jeg altid har en rulle affaldsposer med i bilen, og hvis jeg ser efterladenskaber som kan relateres til medfiskere, kommer det med hjem i skraldespanden (Fækalier undtaget).
Hvis forældrene måtte opgive at opdrage ungerne, ender det med at være andres opgave at rydde op efter dem Angry.
Der skal kun få til at ødelægge rigtig manges renomè over for samfundet.
Det er surt at skulle rydde op efter andre, men jeg tror det kan betale sig på lang sigt Angel
29-04-2011 20:46