multer!??
Kim A.

fjenneslev
Besked: #1
multer!??
Klaus j, uwe og jeg var på reersø i torsdags og vi spotter en fisk med voldsom aktivitet hvor efter den hugger på min lille størrelse 12 kobberbasse og river mit forfangs spids i smader og vi var overbeviste om at det var en havørred men...
Her i weekenden blev der spottet og fanget multer på reersø.... så nu tror vi alle 3 at det var mit første møde med en multe
Da vi støttede den blev der kastet 10-30 gange af hver mand til den... og så forsvandt den.. men ca 5 minutter efter var den vildt aktiv igen og her skiftede jeg til den lille kobber dreng og fiskede den i lange sløve træk og..... boooom! Så huggede den og forsvandt igen med min flue i munden...
Er der nogle af jer der har spottet dem?

Knæk og bræk
Mvh kim a.

Mvh
Kim a.
28-04-2011 19:19
Adversering
Jeppe Madsen

Grenå
Besked: #2
RE: multer!??
Hej Kim
Da i spottede fisken, hvad så i så, Kun halen eller også rygfinnen, som regel når jeg spotter multer, er det når de tailer (spiser noget på bunden så øverste del af halen stikker op af vandet).
Når multen kroges starter den som regel i et udløb med det samme, nogle gange springer de afsted som et marsvin, da er de som regel dårligt kroget, har tabt dem hver gang det er sketTongue
Hold udkig efter dem, det er en super fighter.
Har før fanget dem på Kobberbasse, endda en på Pattegrisen
mvh Jeppe
28-04-2011 21:32