Vision GTFour DH Catapult 11'6" # 7
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #1
Vision GTFour DH Catapult 11'6" # 7
Hej,
er der nogen der har kastet med den nye switch stang i Catapult serien og gider beskrive den i relation til aktion, stivhed, hastighed, og også gerne din personlige mening om stangen ?

vh
Peter

Peter

"There is nothing permanent except change"

29-04-2011 12:42
Adversering
Lars Troels

Møldrup - Viborg
Besked: #2
RE: Vision GTFour DH Catapult 11'6" # 7
(29-04-2011 12:42)PeterMulbjerg Skrev:  Hej,
er der nogen der har kastet med den nye switch stang i Catapult serien og gider beskrive den i relation til aktion, stivhed, hastighed, og også gerne din personlige mening om stangen ?

vh
Peter

Hej Peter

Jeg har kastet lidt på græs med en af dem. Og har den stående hvis du kommer på de her kanter.

Jeg er ikke kompetent til at udtale mig om tohåndsstænger. Har hidtil udelukkende været enhåndskaster, men regner med at den her skal med til Vorgod Å nogle gange i år!

Jeg gjorde mig dog den observation at en sådan stang er kraftigere og tungere end jeg troede. Det er ikke mange enhåndskast man skal lave med den type før armen visner. Men hold da lige op hvor kan man kaste langt..

Hilsen

Lars

Har stænger der kaster 10 meter længere af sig selv. Medlem af FTAS Foreningen i Danmark
(Denne besked var sidst ændret: 04-05-2011 af 18:32 Lars Troels.)
04-05-2011 18:26
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #3
Hej Lars,
tak for tilbuddet. Men du skriver een af dem? Der er kun en switch stang i GTFour Catapult serien. Hvad er det for en du har ?

vh
Peter

Peter

04-05-2011 21:05
Lars Troels

Møldrup - Viborg
Besked: #4
(04-05-2011 21:05)PeterMulbjerg Skrev:  Hej Lars,
tak for tilbuddet. Men du skriver een af dem? Der er kun en switch stang i GTFour Catapult serien. Hvad er det for en du har ?

vh
Peter

Ja. Min formulering kunne forståes som om der var flere varianter. Men mente en stående af den model. Nemlig den du skriver. 11'6" #7 - 165 gram egenvægt og lineanbefaling 26 gram. Side 24-25 i 2011 kataloget.

Hilsen

Lars

Har stænger der kaster 10 meter længere af sig selv. Medlem af FTAS Foreningen i Danmark
04-05-2011 22:24
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #5
Hej Lars,
jamen det er bestemt den så Big Grin

Jeg overvejer at købe stangen til kystfiskeri - udelukkende overhåndskast, men jeg har tidligere haft lånt switch stænger (Echo SR) og har haft en Z-Axis 5110-4 og fælles for dem er at jeg ikke synts de egner sig til overhåndskast - jeg syntes de er for "slatne". Så jeg er ude efter en stang der minder om en enhånds kyststang i aktionen.
Vision stangen er beskrevet som "fast" i aktionen, men er den også stiv ?

Kan du give en vurdering af stangen til det brug jeg beskriver og dens aktion og stivhed ?

vh
Peter

Peter

05-05-2011 07:52
Lars Troels

Møldrup - Viborg
Besked: #6
(05-05-2011 07:52)PeterMulbjerg Skrev:  Kan du give en vurdering af stangen til det brug jeg beskriver og dens aktion og stivhed ?

vh
Peter

Hej Peter

Min bedømmelse kan ikke baseres på hvordan den kaster i forhold til andre lignende switchstænger, da jeg har prøvet typen alt for lidt. Men i forhold til anvendelse som kyststang, hvor alternativet havde været en kraftigere enhåndsstang, kan jeg jo sagtens komme med mine betragtninger.

Jeg kastede med Vision ACE skydehovedsystemet med udskiftelige spidser med en totalvægt på 26 gram. Jeg monterede coated .031" skydeline.

Jeg har kun prøvet overhåndskast, og her var min allerførste oplevelse.. hold da kæft det ryger langt ud. Men det skal tohåndskast jo..

Stangen virkede for mig responsiv og hurtig nok til at den reagerede promte på mine kastebevægelser. Men husk jeg havde ikke taget mange kast med tohånds inden dette.

Den har vist mere eller mindre en karakter som de enhåndsstænger jeg har kastet med i GTFour serien. Den virker for mig mere sprød og hurtigere end stængerne i Cult-serien. (Den der vandt den store tohåndstest i 'Chasing Silver').

Den er let nok til at man naturligt enhåndskaster det første line ud af øjerne. Og når skydehovedet er ved at være ude, er det bare at skifte til tohåndsgreb så der kan lægges de fornødne kræfter i.

Det var vist det jeg kunne sige om den.Blush

Hilsen

Lars

(Denne besked var sidst ændret: 05-05-2011 af 08:56 Lars Troels.)
05-05-2011 08:55
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #7
Det var sandelig heller ikke så lidt Lars Cool - et sidste spørgsmål omkring toppen. Oplever du den som blød eller stiv ?

vh
Peter

Peter

05-05-2011 17:08
Adversering
Lars Troels

Møldrup - Viborg
Besked: #8
(05-05-2011 17:08)PeterMulbjerg Skrev:  Det var sandelig heller ikke så lidt Lars Cool - et sidste spørgsmål omkring toppen. Oplever du den som blød eller stiv ?

vh
Peter

Jeg oplever topsektionen som ret stiv. Men igen.. Sammenligningen er svag!

Hilsen

Lars

05-05-2011 18:47
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #9
Hej Lars og tusind tak for hjælpen Cool

Jeg er netop ude efter en hurtig stang med stiv top og det du beskriver svarer godt til resten af catapult stængerne. Så du har været til stor hjælp Smile

Kan man ikke bruge noget CCS på tohåndsstænger ?

vh
Peter

Peter

(Denne besked var sidst ændret: 05-05-2011 af 19:44 PeterMulbjerg.)
05-05-2011 19:43
Lars Troels

Møldrup - Viborg
Besked: #10
(05-05-2011 19:43)PeterMulbjerg Skrev:  Hej Lars og tusind tak for hjælpen Cool

Jeg er netop ude efter en hurtig stang med stiv top og det du beskriver svarer godt til resten af catapult stængerne. Så du har været til stor hjælp Smile

Kan man ikke bruge noget CCS på tohåndsstænger ?

vh
Peter

CCS systemet er kun beregnet for enhånds, da de kræfter der skal til at nedbøje en tohånds, bliver for voldsomme med de metoder der anvendes til fixering af bunddelen.

Lars

05-05-2011 19:59
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #11
Hej Peter

Hvilken Echo SR har du prøvet siden du ikke synes de egner sig til overhåndskast?

Mvh
Lasse

*disclaimer* Min kone sælger mærket i Danmark, og svigerfar er den nordeuropæiske importør.

http://www.karlssonflyfishing.com

FFI certificerede instruktører
05-05-2011 20:55
Leif Chr.

Besked: #12
Jeg har en Echo sr #6 10`10 Den kan man godt kaste enhånds med. Men den er nu noget blød hvis man sætter en #7 line på, som der anbefales. En #6 line passer langt bedre som jeg ser det.

Mvh Leif
(Denne besked var sidst ændret: 05-05-2011 af 21:38 Leif Chr..)
05-05-2011 21:34