Sage z-axis eller CTS MX 9 fod kl 6
jensen

Kolding
Besked: #1
Sage z-axis eller CTS MX 9 fod kl 6
Hjælp er der nogen der kender disse stænger og som vil give et bud på deres styrker kontra svagheder.

Skal bruge den på kysten. Har prøvet en sage TCX, men den er for hurtig til min stilAngel
Prøvede en Orvis Access på messen i Kolding, men denne følte jeg virker lidt blø idet.

Nogen der har nogle gode råd?

Hilsen Jensen to`najt
09-05-2011 22:21
Adversering
Lars Troels

Møldrup - Viborg
Besked: #2
RE: Sage z-axis eller CTS MX 9 fod kl 6
(09-05-2011 22:21)jensen Skrev:  Hjælp er der nogen der kender disse stænger og som vil give et bud på deres styrker kontra svagheder.

Skal bruge den på kysten. Har prøvet en sage TCX, men den er for hurtig til min stilAngel
Prøvede en Orvis Access på messen i Kolding, men denne følte jeg virker lidt blø idet.

Nogen der har nogle gode råd?

Hilsen Jensen to`najt

Jeg bruger en Orvis Hydros 906 Tip Flex. Den ligner TCX meget mere end en Z-Axis. Det var måske en Mid Flex den Access du prøvede. Prøv at studere CCS-basen. CTS virker lækre, men har desværre ikke selv prøvet en endnu.

Jeg synes Orvis Hydros kaster lækkert. Det er derfor jeg bruger den!

Hilsen

Lars

Har stænger der kaster 10 meter længere af sig selv. Medlem af FTAS Foreningen i Danmark
09-05-2011 22:57
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #3
Halløj

Har prøvet at kaste med begge stænger. Syntes de ligner hinanden rigtig meget, det er nogen der er super feeling i og stadig godt med ryggrad.
Personligt kan jeg godt lide CTS MX serien.. Byggede en til en kammerat, hvor jeg lige prøvede den inden aflevering.

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
10-05-2011 10:09
jensen

Kolding
Besked: #4
CTS en er jeg også lidt varm på, da det IKKE er en fabriksstang, samtidig har jeg hørt/læst godt om den i dette forum, men i klasse 7.

Er der nogen der kender den i 6´eren?
10-05-2011 13:56
slidte

Besked: #5
jeg ejer cts x i #5 #6 #7 + en mx i #7 så lige omtalte version ejer jeg ikke... jeg ville uden tvivl hoppe på en CTSèr Heart så får du jo en sprød stang, som du selv bestemmer looket på SmileSmile så kan sage sejle deres egne sø proppet med deres fans
10-05-2011 20:11
Kim A.

fjenneslev
Besked: #6
Nu ligger det sårn så jeg har en z-axis kl6 til salg og jeg kan kun anbefale den super lækker aktion og fed at fighte fisk på men smid en pm så snakker vi om prisen hvis det er

Mvh
Kim a.
11-05-2011 12:24
jensen

Kolding
Besked: #7
Hej Lars

Kan Du præcisere nedenstående. Hvordan er den i aktionen i forhold til Helios og TCX?

Jeg bruger en Orvis Hydros 906 Tip Flex. Den ligner TCX meget mere end en Z-Axis. Det var måske en Mid Flex den Access du prøvede. Prøv at studere CCS-basen. CTS virker lækre, men har desværre ikke selv prøvet en endnu.

Jeg synes Orvis Hydros kaster lækkert. Det er derfor jeg bruger den!

Jensen
12-05-2011 14:24
Adversering
Lars Troels

Møldrup - Viborg
Besked: #8
(12-05-2011 14:24)jensen Skrev:  Hej Lars

Kan Du præcisere nedenstående. Hvordan er den i aktionen i forhold til Helios og TCX?

Jensen

Det er svært at forklare ordentligt, men jeg forsøger.

Hydros er aktionsmæssigt direkte sammenlignelig med Helios. Bundensektionen er bare lettere på Helios, hvilket betyder at der er forskel på deres MOI og dermed deres balance. Klingens aktion og spændstighed synes jeg er den samme.

Hydros/Helios er ret lig TCX, dog relativt mindre bundstiv. Jeg synes de har lige den rette feeling. På den anden side rummer TCX-bundsektionen nogle ekstra reserver hvis man virkeligt flår igennem i kastet. Jeg har prøvet modellerne i #5,6 og 8.

Håber mit stærkt subjektive indlæg giver mening!

Hilsen

Lars

Har stænger der kaster 10 meter længere af sig selv. Medlem af FTAS Foreningen i Danmark
(Denne besked var sidst ændret: 12-05-2011 af 15:52 Lars Troels.)
12-05-2011 15:43
jensen

Kolding
Besked: #9
Tak for det Lars!
Havde faktisk for ca 3 uger siden købt en brugt Helios her på forum, eller det troede jeg ,indtil vedkommende solgte den, selv om der var en aftale om købDodgy det er træls.

Så hvis der er nogen der har en Hydros/Helios til salg er jeg mulig aftager.

Jensen
13-05-2011 08:09
jensen

Kolding
Besked: #10
Hej Lars + alle fv ere som jeg hilste på ved DM i fluekast det var hyggeligt at hilse på jer, selvom jeg ikke mødte alle.

Lars jeg er ved at bestille en Hydros S 906, men hvilke liner bruger Du på din?

Hilsen Jensen
17-05-2011 22:40
Lars Troels

Møldrup - Viborg
Besked: #11
(17-05-2011 22:40)jensen Skrev:  Hej Lars + alle fv ere som jeg hilste på ved DM i fluekast det var hyggeligt at hilse på jer, selvom jeg ikke mødte alle.

Lars jeg er ved at bestille en Hydros S 906, men hvilke liner bruger Du på din?

Hilsen Jensen

Hej igen Jensen. Hyggeligt at mødes.

Jamen jeg har brugt Guideline Coastal WF, som bare spiller på den stang. Idag bruger jeg udelukkende skydehoveder på 14-15 gram ved ca.10 meter. Nok mest Vision Attack skydehoved i Intermediate og flydende koblet på flad monoline!

Den skal du nok blive glad for!

Hilsen

Lars

17-05-2011 22:57
jensen

Kolding
Besked: #12
OK tak for det LarsShy

Jensen
18-05-2011 08:08