Rio Versitip WF
Daniel Heinrichsen

Besked: #1
Rio Versitip WF
Hej Alle

Er der nogen der kender denne line og gider fortælle lidt om deres oplevelser og erfaringer med den?
Hvordan er den at underhåndskaste? og ditto overhånds?
Hvordan er løkkerne på dem? pålidlige?

Grundet til jeg spørger er fordi jeg jeg overveje at købe en eksemplar af denne i enten #7 eller #8 til noget enhåndsfiskeri i Gaula Tongue
Den skal bruges til både underhånds og overhåndskast.

(edit): Synes det lyder mærkeligt med en klumpvægt på 220 grains (14 gram) til en syver? og 260 (17 gram) til en 8'er...

evt. andet der kunne være interessant at vide?

Mvh
Daniel Heinrichsen

PS: der er tale om WF versionen og ikke skydehoved-versionen.
(Denne besked var sidst ændret: 20-05-2011 af 18:02 Daniel Heinrichsen.)
20-05-2011 17:54
Adversering
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #2
RE: Rio Versitip WF
Hej Daniel.

Jeg bruger bla. Versitippen i åen. Det er et meget alsidigt system som navnet jo antyder.

Tanken med versitip er at du først beslutter hvor langt og tungt hovedet/klumpen skal være og derefter køber en passende klasse som så sakses til. Dermed sagt at der skal laves en del løkker selv for der er fem tips til WF'en og 4 til SH'et. Jeg har set at på nogle af æskerne er det påklistret et såkaldt "cut chart" som fortæller vægten ved diverse længder.

Den kaster ganske fint både over og underhånds. Bemærk dog at de hurtigtsynkende spidser synker meget hurtigt så det kræver at godt underhåndskast at tøjle dem.
20-05-2011 19:14
Niels Ib

Skærshale(Ålestrup)
Besked: #3
RE: Rio Versitip WF
Hej
Jeg har brugt linen igennem små 3 år nu, det er en dejlig line der kaster fint. Dog er klumpen på Wf linen noget lang efter min smag. jeg har linen i klasse 8. Dens klare fordel er natuligvis at den er meget alsidig og at du kan fiske DYBT med den, hvis du benytter synke 8 spidsen kommer du til bunden i langt de flest vandløb. og den er ikke utålelig at kaste med som de gamle sinktip liner. linket mellem tip og klump er dog noget stort efter min mening og det kan godt "hakke" noget når du har fisk på og den hiver linket ud gennem øjerne.
Jeg ville nok have foretrukket Skydehoved hvis jeg skulle vælge idag da jeg så havde bedre mulighed for en kort klump. Alt i alt en fed line som med lidt øvelse kan kastes både over og underhånds.
Mvh
Niels

Fra kanten af simested å

http://www.gaaifisk.blogspot.com/
22-05-2011 11:22