Med tørfluen i det svenske?
Emil-LaBeet

Vanløse
Besked: #1
Med tørfluen i det svenske?
Hej Fiskevand
Jeg ville hører om der er nogen herinde som kender til nogen gode tørflue å'er i det svenske? også gerne info om fiskekort osv.

Noget i omegen af 2-4 timers kørsel fra københavn.

Har ikke rigtig nogen idé om hvor langt man skal op efter stallingen, men stalling og bækørred har interesse.

Håber i har nogen forslag og på for hånd tak for hjælpen.

VH Emil
24-05-2011 10:01
Adversering
Esben Ludvigsen

Kibæk
Fraværende
Besked: #2
RE: Med tørfluen i det svenske?
Det sydligste stalling findes i Sverige er omkring Värnern/Vättern muligvis længere oppe.

/Esben
24-05-2011 10:41
Emil-LaBeet

Vanløse
Besked: #3
okay.. hva hvis man så er på udkig efter lækre bækørred vande?
24-05-2011 10:49
Emil-LaBeet

Vanløse
Besked: #4
Er der slet ingen som vil dele med deres erfaring? Det ville være fantastisk.

Mvh Emil
26-05-2011 10:48
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #5
Jo, men kan ikke rigtig ramme noget inden for den køre afstand, du har lagt ud med Wink

Venligst Nikolai

26-05-2011 11:12
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #6
(26-05-2011 11:12)Nikolai R. Skrev:  Jo, men kan ikke rigtig ramme noget inden for den køre afstand, du har lagt ud med Wink

Nej - det ville være noget lettere med en køretur på 15 - 18 timer Smile (Fra Göteborg)

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
26-05-2011 13:40
Emil-LaBeet

Vanløse
Besked: #7
Hold da helt ferie.. Hvad så med 8-10 timer og stadig fra københavn?

Synes bare at det virker helt vildt, der er jo bækørreder i stort set alle vandløb i dk (dog begrænset, men i ved hvad jeg mener.) at man så skal så langt væk. Jeg erinder at man kører over mange flotte vandløb og å'er bare lige uden for Malmø og Helsingborg. (Er godt klar over at der nok også er BØ at fange, men havde en idé om at super fiskeri kunne opnås inden for et hvis tidsrum.) Cyklede engang cykelløb mellem Höör og Malmø og så mange flotte å'er og vandløb. (Så meget som man nu ser når man kører cykelløb.:coolSmile

Er sæsonen lidt udskudt hvis man kører de der 15-16 timer som du nævner? evt.8-10

På forhånd tak!

VH Emil
26-05-2011 17:37
Adversering
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #8
(26-05-2011 17:37)Emil-LaBeet Skrev:  Hold da helt ferie.. Hvad så med 8-10 timer og stadig fra københavn?

Synes bare at det virker helt vildt, der er jo bækørreder i stort set alle vandløb i dk (dog begrænset, men i ved hvad jeg mener.) at man så skal så langt væk. Jeg erinder at man kører over mange flotte vandløb og å'er bare lige uden for Malmø og Helsingborg. (Er godt klar over at der nok også er BØ at fange, men havde en idé om at super fiskeri kunne opnås inden for et hvis tidsrum.) Cyklede engang cykelløb mellem Höör og Malmø og så mange flotte å'er og vandløb. (Så meget som man nu ser når man kører cykelløb.:coolSmile

Er sæsonen lidt udskudt hvis man kører de der 15-16 timer som du nævner? evt.8-10

På forhånd tak!

VH Emil

Naturligvis er der masser af fint fiskeri nærmere vore breddegrade, men jeg kender ikke stederne, da jeg altid har valgt fjällmiljøerne. Deroppe starter sæsonen i begyndelsen af juni - eller midt i, og den slutter hen i august - naturligvis meget afhængig af højden. Nede i kystlandet en sæsonen lidt længere, men der kan være særdeles meget vand i starten af perioden - der er meget sne, der skal ud i Østersøen på den årstid!!! Wink

8 - 10 timer fra KBH - så skulle der være gode muligheder - vender tilbage senere.

(Denne besked var sidst ændret: 26-05-2011 af 17:51 Brandt.)
26-05-2011 17:49
Emil-LaBeet

Vanløse
Besked: #9
det lyder godt. Big Grin
26-05-2011 17:58
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #10
Okay ... så er der dømt akut fiskefeber Dodgy

Venligst Nikolai

26-05-2011 20:34
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #11
(26-05-2011 20:49)Ole Bjørn Hansen Skrev:  Ja - her har det andre årsager; jeg har ikke været ude med fluepinden siden forrige mandag....! Sad Det sker til gengæld imorgen! Smile

Jeg begynder dog også at glæde mig til Lapplandsstallinger på tørflue midt i juli... det bliver fedt! Smile Jeg skulle jo have været afsted til Slovenien med Kim og Klaus som sædvanligt allerede i uge 25, men jeg er - efter fælles beslutning med min kone Confused - nødt til at springe over i år pga studenterbudgettet..... Dodgy Så uge 29 bliver førstkommende lejlighed for mit vedkommende til at kaste tørfluen ud i den klarvandede nordsvenske elv i bestræbelserne på at overliste den store blåmand....der er jo længe til! Undecided

Det er længe at vente Confused Mon ikke der er bud efter fluen i morgen Big Grin Regner selv med en aften tur i morgen, en morgen tur søndag. Og en tur i Sneum eller Varde å mandag aften Big Grin

Venligst Nikolai

26-05-2011 21:15
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #12
(26-05-2011 20:25)Ole Bjørn Hansen Skrev:  Hej Emil.

Se her:

http://www.123nu.dk/lystfiskeri/forum/fo...len#353751

Dette er ca 9 timers kørsel fra Kbh via Malmø....Tjek billederne i det sidste link i linket...! Cool

2 timer mere, så er du i Tännäsområdet - fint fiskeri i sø og strømvand - har boet her: http://www.ronningestugorna.se/Hitta_hit/hitta_hit.html . Det er det sydligste fjällfiskeri, som jeg har prøvet.

Samme afstand fra Malmö ligger Gimåen, Stavreström og den legendariske Idsjöströmmen. Her har jeg ikke selv fisket.

1 - 4 timer mere i bilen åbner for en række fine muligheder, hvor navne som "Fiskevägen" (Nr. 340 mod nord fra Östersund), Ransaråen, Virisen, Granåen, Kultsjödalen, Saxnäs, Vojmåen osv. sætter fiskefeberen på minimum 41!!

Selv skal jeg et par dalgange længere op.

Det er normalt let at finde god info på nettet.

27-05-2011 14:35