UL nat
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #1
UL nat
Hej

Som inkarneret fluefisker er jeg lidt valen ved at indrømme, at det sjoveste fiskeri jeg kender på kysten foregår med spinnestangCool

Jeg går på kysten, når solen går ned..
Finder et badekar der går helt ind under land..
og en sten ved vandkanten jeg kan sidde på..
Jeg monterer min 5,6 fods UL stang med en lille flydende Rapala ..
Så kaster jeg Rapala'en på tværs af badekarret og lader den ligge..
Jeg tænder min pibe, skænker en kop kaffe og så venter jeg ..
.. til jeg kan se jagende fisk i overfladen..
Nu prøver jeg så at beregne banen .. og begynder at spinne ind når en havørred krydser..
Det hænder, at man kan se fisken vende eller skyde frem fra flere meters afstand med en bølge efter sig..Cool

Jeg har prøvet samme metode med flue .. men det virker ikke lige så godt med en flueline der driver rundt i vandet i ventetiden!

Det fiskeri det foregår lige NU .. og de næste par månederBig Grin

venligst
Martin

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
(Denne besked var sidst ændret: 24-06-2009 af 11:53 Martin Brøndum.)
24-06-2009 11:49
Adversering
Frederik

København N
Besked: #2
RE: UL nat
Hej Martin
det lyder som spændende fiskeri, men jeg kan ikke lade være med at tænke på alle de fisk man må gå glip af som ikke lige jager i overfladen så det ses. Men jeg vil da helt klart tage min UL stang med på en nattetur og så håbe den kan klare en af de store som man kan risikere at møde på de klintekyster som jeg normalt fisker. Men det med piben og kaffen lyder bare godt istedet for at smadre igennem en hel aften, nat og morgen til ryggen ikke kan mere.
26-06-2009 18:36
John Ø

Besked: #3
Hej Martin

Jeg har lignende erfaringer, dog ikke med "hængende" wobler. Jeg har derimod stået og ventet (læs =Hørt) fiskene komme ind for kastehold.
Jeg har brugt en js. wobler, 18g. Du skriver om en rapala. Hvilke størrelse bruger du?
Jeg havde engentlig tænkt her til juli at bruge en jack bait wobler (nogle der har erfaringer med nævnte wobler?) men syntes de er uforskammet dyre og jeg har nogle rapala wobler ligende fra den gang jeg fiskede Gedde.
Vil iøvrigt her henvise til et foredrag af Kaare fra ksf. der bland meget andet, indeholder hans erfaringer med ultrahurtig spin til vanskelige ørreder. Han havde fisket på en flok igennem flere dage uden at kunne få dem til at hugge, men da han en dag/aften satte ultra turbo på gav det en del fisk. Ondt i håndledet kan vi jo undgå ved at bruge højtflydende wobler ja?

Venlig hilsen

John Ø.
28-06-2009 20:35
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #4
(28-06-2009 20:35)John Ø Skrev:  Hej Martin

Jeg har lignende erfaringer, dog ikke med "hængende" wobler. Jeg har derimod stået og ventet (læs =Hørt) fiskene komme ind for kastehold.
Jeg har brugt en js. wobler, 18g. Du skriver om en rapala. Hvilke størrelse bruger du?

Venlig hilsen

John Ø.

Hej John

Eftersom min eneste spinnestang er en 5,5 fods med kastevægt 0-8g .. så er det nødvendigvis nogle kleine nogenCool
Jeg kan sgu ikke huske de Rapala størrelser .. jeg har haft dem siden ruder konge var knægt - men de flyder i sagens natur, og jeg har lige målt dem - de er 7 cm lange .. er det så ikke 4 eller 5g de vejer?

venligst
Martin

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
29-06-2009 00:14
John Ø

Besked: #5
Hej Martin

Tak for svaret

Så kan jeg med sindsro tage min 6 fod Hardy glasrørsstang i brug igen.

Glæder mig helt vildt Big Grin

Har du nogen erfaringer med Jerkbait?

Venlig hilsen

John Ø.
29-06-2009 08:13